Klassisk pappa på kino

Med fire familiebilletter brennende i lomma, parkerte vi bilen. Pappa ut først, absolutt mest gira. Det er noe med kino, jeg bare elsker det. Folka, lukten, stemningen og gleden. Så må man jo selvfølgelig ha med seg noe godteri på veien. To poser med skumfisker og dumle-kjærligheter? Kjør på.

Jeg har gledet meg til denne filmen lenge. Dyrene i Hakkebakkeskogen. Boka vi har lest så mange ganger, boka vi alle har vokst opp med. Endelig finner vi plassene, sparker av oss pailabbene og drøvtygger oss gjennom reklamene. Lillesnuppa vifter med tærne mens plutten hopper i setet. Vår første kinotur sammen, alle 4. Er lillesnupp for liten? Blir filmen for lang? Har vi nok godteri? Bare tiden vil vise.

 

 

Det starter bra, men så blir lillesnupp utålmodig. Ikke veldig, bare nok til at pappa blir kjempestressa. Det skal ikke så mye til, for når man sitter i et trykkammer av en kino og føler at alle rundt deg er superkonsentrert og kjempeirritert, blir man fort litt svett i pappen selv. Vi bytter fra skumfisker til dumle, det funker.

Enda mer tid går med og jeg storkoser meg. Vi må jo være rundt halvveis nå, og filmen er helt fantastisk! Men nå begynner det for alvor å se skummelt ut på sidelinja. Lillesnupp er som en fisk i båten og plutten ser ut til å ha glemt innestemmen igjen i bilen. Og pappa blir stressa. Vil så gjerne at dette blir den harmoniske og flotte opplevelsen han hadde sett for seg. Nesten litt for harmonisk egentlig, mer som en slags amerikansk klisjé. Den perfekte kjernefamilien på tur, alle med press i buksa.

Til slutt ender lillesnupp på mammas fang. Der finner hun roen. Plutten blir opphengt i jakten på Brumlemann på lerretet, og brått blir han stille også. Alt blir stille.

Setet er mykt, rommet er mørkt. Det er varmt, lunt og mamma har full kontroll. Stresset gir slipp, hverdagen settes på pause og skuldrene senkes fra ørehøyde.

Og da… sovnet pappa.

 

/ En god film blir ikke dårligere av en liten power nap 😉

* Følg Klatremushjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. Haha, men så herlig da! Det første jeg tenkte da jeg så bildet, var: åh! De også handler sokker på Europris?! De myke, litt tykke med herlige, stripete farger. 😜 Det andre var: av med sko på kino? Det må jeg prøve! Det tredje: kino hadde aldri funka med min lille plutt! 😂

    2. Den filmen er fin! Vi var å så den 1.juledag. Jeg (mamman med 3timers søvn innabords..) storebror på 5 og litjpia på snaaaart 2(som hadde nesten like lite søvn som mamman pga hostekuler), bestemor og tanta som ekstrahjælp.
      Første kinon for litjpia og jeg hadde ett heeelt anna scenario i hodet før kinon. Så for meg storebror hoppe å sprette å løpe i trappene med lillesøster etter, hyl å skrik og mas, MEN fyttikatta så avslappa og godt det var. Begge satt klistra i stolen leeeenge og litjpia var bare oppe å gikk ett par ganger for å danse og dele godis med resten av gjengen. Drømmekinodate!! Det skal gjøres flere ganger!

    3. Vi var også på kino i dag, med 2.5åring. Hun har vært helt hekta på “Bakkeharekogen” etter besøk i dyreparken. Og hun ELSKET filmen 🙂
      Men det er aldri feil å få noen minutter søvn heller. Selv har jeg vært farlig nær når frisøren vasket hårer 😅

    4. Den er kjip asså. Sovner HVER gang jeg går på kino med kidsa og jeg fatter det ikke😳 Sist var vi på filmen Syng…sovna der også å den filmen så er såå bra, neste gang prøver jeg power nap før vi går på kino ✌️️😁

    5. Så utrolig trivelig! Gikk ganske fint her også, men får vurdere å parkere lillesnuppa neste gang, føler ikke at hun fikk så mye ut av det. Eller ikke. Kommer jo an på filmen. Hvis de lager en kinoversjon av Snøfall derimot 😉 Haha!

    6. Haha! Klabert! De sokkene er jo helt rå 😀
      Veldig fint å få luftet tottelottene litt på kino hvis man ikke har stinkadorføtter gjemt under lissene da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg