Snøfallspekulasjoner, ep. 24

Frysninger, Kjell og reinsdyr – Dette er årets siste spekulasjoner 🙂

 

 

Så er det altså over. Tidenes beste julekalender. Og for en avslutning! I dag lot jeg bare rustningen falle, og tørket tårer fra første bollebit til den fantastiske avslutningen etter rulleteksten.

Ja vel, så ble det ikke noe mer snakk om Grandtante Torbjørg, Albin, han kjipe fyren i klassen til Selma eller portalen i Antikvariatet, men vet du hva? Det er ikke så farlig, for bedre avslutning kunne jeg ikke bedt om.

Når Ruth pakket opp den røde genseren, når Håkon kalte Kjell for pappa, sledeturen over jordkloden, møtet mellom Selma og Ruth og bare alt sammen egentlig. Det var bare… perfekt.

Og nå vet jeg ikke lenger hvem jeg er mest glad i. Om det er veslevoksne Håkon, superpappa Kjell eller restaurerte Ruth. Nissens beste reinsdyr / hemmelige venn Trixter, godhjertede Hjerterud, lærlingen Pil, søte Selma, klukkende Julius eller tilgitte Winter. For med et trylleslag fikk jeg plutselig et slags Stockholm-syndrom for Winter, og brått var han inne på både min og nissens gaveliste igjen. Mannen ville jo bare bli sett. Innbyggerne i Snøfall hadde helt sikkert godt av et par dagers bollefri uansett 😉

Og nå er det egentlig ikke så mye mer å si i. For når en serie kan klare å få alle i sofakroken mellom 4 og 35 år til å ta til tårene, ja da kan vi definitivt kalle det et verdig punktum. Har jeg en hemmelig drøm om “Snøfall 2 – The return of Albin”, “Snøfall The Movie – Pil comes to town” eller reality-showet: “The apprentice – 50 years a lærling”? Ja. Veldig. Men det får bli opp til skjebnen, høyere makter og Thor Gjermund Eriksen.

Men det får bli i morgen. Nå er det jul og på tide å legge ned sladderblokka og nyte tiden med venner og familie. Men før det, er det en siste lille ting som må sies:

Tusen tusen takk til alle dere som har fulgt med på denne merkelige reisen med spekulasjoner og sladder. Jeg er så ufattelig glad for alt engasjementet dere har vist og alle kommentarene dere har lagt igjen. Dere har gjort dette til en magisk førjulstid! Så tusen takk til alle dere og til Snøfall, for en fantastisk oppladning til denne store dagen når hele verden har bursdag 🙂

Og med det takker jeg for reisen og klir på meg dressen for å feire julen her i VU 😉

God jul til alle mine fantastiske lesere! <3

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ “Gledelig jul, Ruth”

Pssst: Har du 2 sekunder å avse til å gi oss en rask stemme i Vixen Blog Awards? Bedre julegave kan ikke en blogger få 😀

Stem her og tusen takk –> Årets GullpennÅrets LivsstilsbloggFolkets FavorittÅrets Stjerneskudd (Kona til)

26 kommentarer
    1. Hahaha, du får meg til å le høyt, takk for det:D Og tusen takk for ekstra stemning og glede med disse innleggene, GU så herlig det har vært! Og perfekt bilde på slutten her:D Og klart skal du få stemmen min til Årets Gullpenn, vet det er en av dem du har mest lyst på <3 Selvom superpedanten meg har litt problemer med å se gjennom fingrene at du ikke bruker ennå og enda riktig (det gjør faktisk ingen bloggere som jeg har sett, men med største respekt krever jeg mer av deg, du har så høyt nivå), veksler på når man skal bruke når og da - men erre nøye'a? (ja, det er det:p) - sorry hvis det er surmaget av meg - stemmen får du med glede uansett <3 GOD JUL, kjære Peter og Christina med de to skjønne småtrollene!

    2. Er helt enig med deg! Tidens beste adventskalender som fenger oss alle. At alle spørsmålene ikke blir besvart, er det ikke så farlig med siden serien slutter på en verdig måte. Flott av Pils familie å invitere Winter hjem til middag.
      Stilig at Julius tok seg en svipptur til Håkon helt på slutten slik at Håkon fikk møte ham + svaret på spørsmålet sitt. Håper at det kommer en filmoppfølger, på samme måte som “Julekongen” fikk sin filmoppfølger ifjor.

    3. “Mariann
      24.12.2016 kl.13:47
      Vi skjønner ikke her hjemme..hva står vu for?
      He he”
      Jeg tror det er Verden Utenfor 😊

    4. Mariann: VU er Verden Utenfor. :o) Jeg satt med tårer i øynene da Selma og Ruth møttes igjen og det må da oppstå søt musikk mellom Ruth og Kjell? :o) Nissegubben her mener bestemt at denne kalenderen må få en oppfølger! *haha* Jeg var skeptisk på forhånd, men var solgt etter første episode og jeg tror dette er første gangen jeg ikke har gått glipp av en eneste i løpet av alle de 24 dagene. Og spekulasjonene da – de har jo vært prikken over ien, kronen på verket rett og slett! Fantastisk moro! Ønsker om en god og fredfull (*haha*) jul sendes til Peter, Christina, Plutten og Fersken. :o) <3

    5. Takk for at du har sørget for at julekalenderen ikke har vært heelt slutt hver dag kl 18.30😉 Gråt litt av bloggen og jeg. Må ha vært en bra julekalender😊 God jul😊

    6. Verden Utenfor.
      Og MÅ vi vite alt? Blir ikke litt av mystikken og magien borte da?
      Rørende at Winter ble tilgitt, og at Ruth sa hun var glad I Selma… alt var bare rørende. Og morsomt. Så her tørket jeg tårene, igjen …og jammen tok jeg ikke min samboer I å gjøre det samme! Han som så si Aldri feller eb tåre 💖
      Ta vare på hverandre, store og små. God jul!
      ….ja…Vi vil ha oppfølger ! Hører dere NRK?!

    7. Det er jo dette som er så flott med julen: Magien og alt det vi ikke trenger å få svar på. Takk for følget og god jul til deg og dine. Nyt gleden, kjærligheten og magien. Varme klemmer fra meg.
      PS. Jeg er snart 50 og har tørket noen tårer i løpet av serien…

    8. Altså… Med PMS og den avslutningen der… Grein så snørr og tårer rant. Gutta ble bekymret for meg gitt. God jul 🎅🎄

    9. Vi er pensjonister, uten hjemmeværende barn, har fulgt serien og dine kommentarer hver dag, strålende! God jul 🎄🎅

    10. Helt enig med deg. De fine scenene. Julius ser winter, winter blir invitert på middag. Det er som du sier. Han ønsket å bli sett.Jeg har studert serien og skal legge ut et innlegg imorgen angående den. 😀

    11. Jeg ønsker film og bok. De sa på julemorgen at de har brukt to år på å lage serien! Så om det blir oppfølgermå vi nok vente et par år. Snøfall pluss bloggen her erstatta Skam for min del. Så takk for å gjøre overgangen god 😊

    12. Når 8 åringen hulker så skuldrene rister. Av at Julius tilgir Winter. DA vet man at denne serien er helt fantastisk!
      God jul til deg og din flotte familie 😀

    13. Elsket denne serien altså, og håper også på mere 😂 Spekulasjonene dine har vært helt fantastisk gøy!

    14. Fantastisk fin avslutning, men jeg sitter igjen med to spørsmål!
      Vil Selma fortsatt kunne høre stemmen til Julius slik at de kan snakke med hverandre når de vil, og er portalen til snøfall fortsatt åpen fra antikvariatet slik at Selma kan tilbringe hver desember i snøfall og sitte på tilbake på julaften?

    15. Noe jeg har tenkt på en stund er: i en av de første episodene sier Julius at “bare julenissen og lærlingen kan dra til vu” men selma er da Ingen av delene???

    16. Jeg utvider til 4-42 år som sitter i sofaen og griner. Vi har hatt serien på opptak så vi har sett fler episoder i slengen når vi ikke har fått sett hver dag. Og hvis jeg har prøvd å sette på uten at mannen på 42 fikk sett ble det protester og jeg måtte pent vente 😉

    17. Ja! Den portalen lurer jeg på også! Kan den bare dukke opp som den vil eller er den der hele tiden? I så fall er Selma bare en livsfarlig gåtur gjennom Vidda unna Snøfall hele året rundt 😀

    18. Hihihi, tusen takk for det! Selv om jeg må si at sesong 3 av Skam har vært helt magisk. Godt å høre at man kan overgå sånt, da er det bare for meg å sette i gang å skrive manus for Snøfall 2 😉 (faktisk ingen dum idé, hehe)

    19. Her i huset ble adventskalrnderen sett alene.Mann og 2 åring var null interessert, mens a mor ble fort avhengig , av både Snøfall og spekulasjonene dine( og alle andres). Takker for følget gjennom adventstiden. Grunnet julefeiring ble spekulasjonene til episode 24 lest nå, men måtte ha de med meg:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg