Snøfallspekulasjoner, ep. 23

Nordlys, lærling og julekuler – Dette er dagens spekulasjoner 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Først av alt: La meg bare si at jeg er utrolig imponert over Julius. Gå rett fra å våkne etter to ukers sammenhengende søvn, til å løpe halvmaraton gjennom skogen i vinterfrakk og støvler. Ikke verst for en mann på +/- 250 år. Og nå som han først er våken, har han kjempedårlig tid!

Men det ser da i hvert fall lovende ut, nå som de er to stykker til å blåse i julekulene! For hipp hurra og hurra meg rundt – det var Pil som ble lærling! Det føltes jo lenge litt for opplagt, men nettopp derfor har man jo sittet og lurt på hvem andre det kan være, mens det faktisk var Pil hele tiden. Genialt.

Winter var det i hvert fall ikke, og nå gleder jeg meg skikkelig til gapestokk i morgen! Om jeg selv skulle få velge, ville jeg fôret Stål med rundt 250 prompeboller og deretter plassert akterspeilet hans bare millimeter unna nesegrevet til Winter og latt håret blafre gjennom en times sammenhengende bollevind.

Men det holder vel at han blir landsforvist og sendt tilbake til der han egentlig hører hjemme. I Vu, hos søsteren sin, Ruth. Ruth Winter? Jo, det kan funke. Men kommer Selma til å bli med tilbake eller ber hun bare Pil om å hilse til Ruth?

Angående Ruth… Når brevfuglen hennes kom inn vinduet, glapp det ut av meg et lite: “Å nei”, for jeg visste hva det ville føre til. Og det gjorde det. Sipp-o-rama! Jeg vet ikke hva det er med den serien, men den har totalt ødelagt min illusjon om å være en tøff og iskald mann. Jeg kan jo ikke så mye som å se på Ruth, før det begynner å dirre i underleppa. Og nå gledes det stort til å se hva som skjer i neste episode. Jeg er så spent at jeg nesten har glemt at det er Tre nøtter til Askepott i morgen!

Men forbannelsen er jo brutt, så hvorfor er Winter fortsatt ond? Burde ikke han roet ned litt på gassen etter at Dunkel var ute av kroppen hans?

Og hvor kom reinsdyra fra egentlig? Virket som de bare sto og hang ute i Hagen og var superenkle å finne. Eller dukker de først opp når det magiske nordlyset kommer og veien til Vu åpnes? I så fall: Betyr det at Trixter er et reinsdyr når det trengs og undermedisinert fargeklatt resten av året?

Og siden alle julekulene knuste, betyr det at Ruths brev kom med likevel? Og kan hun virkelig tilskreves både et Antikvariat OG Selma på samme året? I så fall ønsker jeg meg både VR-slede og sånn selvkjørende båt som de har i dammen til Orakelet. Den er rimelig sweet.

Også krever jeg å få et svar på hva som skjedde med Grandtante Torbjørg? Har hun hooket med nissefar? Vil vi noensinne få svar? For med bare én episode er det lett å få panikk, men fy søren som jeg gleder meg til avslutningen!

Og si hva du vil om Snøfall, men én ting er i hvert fall sikkert: Ingen av oss som har fulgt med på serien, vil noensinne kunne se et nordlys igjen uten å tenke: Julius er på vei.

Og det er helt greit for meg <3

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

P.S. Etter forespørsel fra mange av dere på facebook, kommer jeg til å se siste episode på dagen i morgen og poste innlegg tidligere enn normalt. Men det kommer til å bli spoilere, så ikke les teksten før du har sett episoden 😉

P.P.S Vinner av Geberit-konkurransen om hotellopphold på Hotell D´angleterre i København, er trukket og forsøkt kontaktet, så husk å sjekke mail 😉

 

/ “Her kommer mer julepynt fra Kjell”

* Følg Julekulehjerte på Facebook *

37 kommentarer
    1. Akk nå måtte jeg inn på mailen og sjekke spam- filteret. Men det ble ikke meg gitt :/
      Herlighet- jeg skjønner ikke når jeg skal få sett Snøfall i morgen! 3- åringen sitter ved siden av og maser om å se Donald Duck når jeg skal se Snøfall, så i det siste har jeg sett det etter leggetid. Men i morgen- sukk! Her må det logistikk til!
      God jul!

    2. Jeg lurer også på det samme. Har allerede fått innvilget 100 % pappatid fra 11-12.30 😉 (Askepott). Får si at jeg har spist no dårlig pinnekjøtt og se Snøfall fra macen på “kontoret”, haha!

    3. …en times sammenhengende bollevind….
      Jøje meg. Det var straffen sin det 🙂
      Men tror noe skjedde med Winter da han ikke fikk tak i skrinet fra Selma i trappa…? Forsvant ondskapen ut da?
      Han datt da Selma sa at bestafar var bestefar uansett? Og hun skubbet ham ikke? Og hvor er bolle deigen i arkivskuffen blitt av? Nei her må det flere episoder til! 😉

    4. Altså?! Winter må jo bli straffa?!
      Selma må hjem til Ruth, og familien blir Kjell og Håkon! Også får hu besøke Snøfall hvert år i desember. Jeg vil vite hvor det ble av Trixter!

    5. Selma ønsket seg familie. Ruth (som barn) ville ha alle historier i hele verden. Her må julenissen kjenne sin besøkelsestid!
      Selma kommer med tungt hjerte til å si til Julius at hun vil bli igjen i Snøfall, selv om hun savner Ruth. Derfor vil Julius, når han er i VU, invitere Ruth med seg tilbake til Snøfall som sin nye assistent. Winter må vel anses å være ferdig i denne stillingen… Kasper blir selvfølgelig også med! Dermed får Julius en hjelper med solid tidsstyring og ordenssans, Ruth får lese brev fra hele verden, og ikke minst: Selma har alle hun er glad i rundt seg <3

    6. For en episode. Og jeg så den to ganger. En gang med på storskjerm på møterommet på jobb, sammen med en kollega og mine to eldste og så på nytt med 4-åringen (som ikke måtte få vite at vi hadde juksa og sett den før…).
      Jeg skjønner heller ikke hvorfor Winter ikke sluttet å være ond.
      Det var fantastisk da Yndis smelte portrettet i hodet på Winter. Og med det blikket hun sendte Stål i dag, tror jeg trygt vi kan si at romansen med Winter er over og ut.
      Men Selma må jo dra tilbake til Ruth, og bli familie med Kjell og Håkon.
      Jeg håper Winter blir kvitt ondskapen sin, og blir med tilbake til VU som snille onkel Ole.
      Gleder meg til å se siste episode i morgen. Barna har fått streng beskjed om å vente på mor før de ser den!

    7. Herrejesus. Du er helt fantastisk festlig! Jeg tror at jeg (nok i likhet med mange andre) ikke nødvendigvis faller innunder målgruppen din, men jeg har fulgt bloggen i mange år og humrer ofte en gang ekstra daglig på grunn av deg. Det er jo en fin funksjon å ha. Snøfallspekulasjonene er toppen på kransekaka. God jul!

    8. Episoden idag har snart-4 og snart-5-åringen + Mamma’n gått hele dagen og ventet på! Mor og datter satt i sofaen med katten liggende på sofaryggen. At katten ikke forsvant pga all hoppingen til mor og datter, forstår jeg ikke hehe 🙂 Selv snart 5-åringen påpekte at lærlingen kan sikkert blås julekuler også, før Pil blåste! 🙂
      Og etter endt episode, kommer snart-4-åringen bort, gir Mamma en god klem og sier: Mamma, kanskje når Selma kommer tilbake til VU imorgen, så kanskje Ruth smiler?!
      Smelt!
      Her er ihvertfall kjeks, pepperkaker og saft satt frem til Julius, Pil og Selma ikveld. For de kommer sikkert inatt! 🙂
      God jul, alle sammen!

    9. Mannen kom med en god teori nå. Julius trenger jo ny sekretær, og hvem er vel ikke bedre til den jobben en selveste Ruth…
      Og Kjell og Håkon tar over antikvariatet 😀
      Og ja, Trixter må jo være det fremste reinsdyret?!?
      Så spent 😀
      Ikke legg noe spoilere i overteksten i morgen da 😀

    10. Hva skjer hvis Pil bestemmer seg for å bli igjen i VU!
      Jeg håper At Selma greier å lage en portal fra VU til Snøfall (evt at portalen i antikvariatet fortsatt er der).
      Selvfølgelig ble Pil lærling. Verden er ikke klar for en kvinnelig julenisse, bare se på amerikanerne som valgte Trump istedenfor Clinton.

    11. Winter var da ikke helt god før han tok på steinen heller?! Blir en heftig og hektisk episode i morra tror jeg! *gleder seg* Men jeg synes vi skal gi Pappahjerte fri til å være sammen med Plutten og Fersken på julaften altså, vi ser jo alle hvordan det går i morra og vi kan vel glede oss til en Pappahjerteoppsumering senere i romjula?

    12. Jeg synes Ruth og Casper kan komme til Snøfall og bo der sammen med Selma! Og hvem vet, kanskje det kunne oppstå litt søt musikk mellom Ruth og Julius? Også kunne Casper løpe fritt og kose seg max i hagen 😀

    13. Hva om den stokken i hagen kan være en portal til VU om man bare kryper inn fra andre sia?;) sånn rett inn i antikvariatet.. helt toppers!

    14. Og hvem er egentlig Okemann aka Winter egentlig? Hvordan fikk han navnet? Er han fra VU? Tenk om han fortsatt er ond om han må tilbake til VU? Hva skjer med oss da????

    15. Pøh, fri? Fri er oppskrytt 😉 Må jo se hvordan dette ender 😀 Men lover å være rask og bruke resten av tiden på barna. Får blogge fra do i morgen 😉

    16. Jeg har alltid tenkt: hvorfor lager de nye julekalendere hele tiden, var så fornøyd med de gode gamle! Men snøfall?? Tar kaken.. Jeg har sittet limt til skjermen.. Jeg har ledd.. Jeg har grått.. jeg har ristet av forfjamselse og bitt negler i spenning! Tidenes beste julekalender og historie.. I <3 snøfall! Jeg gleder meg som et barn til morgendagens episode, alle har lov til å være barn i julen, uansett alder!
      Ønsker dere en strålende jul<3
      Mega high5 fra orkan-regn-Bergen! 🙂

    17. NÅ ble det andre boller i snøfall!!! Selma kommer garantert hjem til Ruth. I den ellers så blasse leiligheten kunne det nå spores farge og hun sendte tross alt sitt ønske til julenissen, så jeg tror nok at Julius innfrir ønsket. Men….hvordan få plass til tre stykker på sleden? Må Pil bli i snøfall slik at Selma kan bli med til Vu? Vil erkedusten Winter bli snill igjen? Den siste episoden burde vært dobbel så lang, minst! Største spørsmålet nå er, hva i huleste skal jeg se på når Snøfall er slutt??? Jeg stemmer denne julekalenderen til tidenes beste og håper på oppfølger til neste jul.
      God jul til deg og dine, supert å få spekulere med deg.

    18. Jeg har nettopp sett siste episode. Og kan love at det blir sipping i denne episoden også.. Klarte rett og slett ikke vente til episoden kom på tv.

    19. “Hvordan gikk det med deg, Ole-gutt?”, sa Julius.
      Julius kjenner lille Ole-gutt så godt at han vet at han Ole-gutt bare er en umoden sjel som vi må ha tålmodighet med. Når Ole-gutt er avslørt, så har han mistet kraften sin. Det vet vi og det vet han. Da trenger han kanskje ikke annen (nedverdigende og ekskluderende) straff? Livet skal gå videre. I denne sammenheng er det viktig at folk får beholde sin verdighet.
      God Jul alle sammen. Takk for følget.

    20. Sto opp med min sju måneder gamle sønn kl 0605 for å se Snøfall! Gleder meg til å høre hva du syns!

    21. Sippe episode! Her måtte vi opp Kun for å se Snøfall, jeg og samboeren. Jeg gråt og jammen tok jeg ikke han også i å tørke seg i øyekroken!
      God Jul alle sammen! Vær der for hverandre, ta vare på og se hverandre 😊💖💗
      Og så fikk jo noen av oss rett om at Pil ble lærling og at godeste Trixter egentlig var et reinsdyr! Og vi fikk ikke vite alt. Kanskje det er sånn det må være. ..litt mystikk og magi . Tror vi trenger det i denne verden vi lever I.

    22. Såg snøfall med frokosten (altså, sjokolade fra julestrømpene) idag. Syns episoden var koselig og fin, men innser at det er mange ubesvarte spørsmål fortsatt :p sånn går det når voksne skal analysere barnetv – og som barnetv-serier flest sluttet den med en moral barna våre skal lære (men atte, vi voksne syns jo at….men hvorfor?… Ja vel, greit da 😉 )..

    23. Haha, tenkte det samme, men samma kan det være. Kaaaanskje det er basis for en ny sesong?? Hahaha! Spekulasjonene tar aldri slutt x-)
      / God jul a, Ingrid!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg