Snøfallspekulasjoner, ep. 22

Tåkeprat, bollemytteri og Alfred – Dette er dagens spekulasjoner 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(Grunnet besøk fra VU, måtte jeg se episoden alene etter at barna var lagt)

 

Ooookei. La oss bare bli enige først som sist: Dagens episode kunne lett hatt 35-årsgrense.

Jeg hadde i hvert fall harahjerte hele veien gjennom, og skvatt så jeg holdt på å fise meg opp i taket da Trekløveret gikk rett i fella. Heldigvis kom Fridas fremtidige ektemake til unnsetning, og ingen så heller ut til å ta nevneverdig skade av å falle 5 meter rett ned i bakken.

Og nå, endelig, er Julius tilbake!! Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men fy flate jeg har savnet den joviale klukkingen hans. Og nå gleder jeg meg bare til å se ham sette Winters hode på stake.

Hva gjelder Winter, er det fint å se at hans diktatur endelig slår sprekker. Selv hans trofaste tjener IQ har endelig sett seg lei, og det var jaggu på tide. Hadde håpet på et saftig ballespark, men man tar det man får. Moro å se at hans lojalitet strakk seg helt til Hjerteruds bollekiosk, men ikke lenger.

Sånn sett er det nok best for Winter at Julius er på vei tilbake, ellers tror jeg det gryende bollemytteriet kunne blitt en stygg sak. For innbyggerne i Snøfall kan tydeligvis tåle mye rart, men hvis det går på bollene løs, ja nei da er det nok.

Angående boller og Hjerterud… Hello Alfred! Det er greit å være litt blyg altså, men hadde du virkelig trengt å vente 22 episoder før du satt inn støtet? Å sjekke opp Hjerterud må jo være verdens enkleste sak! Bare tenk så mange cheezy sjekkereplikker man kan bruke:

– Vil du være med hjem og se på grovbrødet mitt?

– Er du sulten? For du ser ut som du er klar for en bolle i ovnen.

– Du er hvete og jeg er gjær – la oss bake, baby.

Men ja, aner jeg konturene av Snøfalls neste kjendispar? I så fall.. #hjertfred

Så gjenstår det store spørsmålet da: Hva nå?? Jeg gleder meg veldig til et gjensyn med Ruth, som nå enten har sjekket inn på galehus eller innsett at det finnes mer mellom himmel og VU. Men hvordan i all verden skal de rekke alt? Det er bare TO episoder igjen!!

Hvordan skal Ruth rekke å komme seg til Snøfall? Og hva med Grandtante Torbjørg? Og hvor er de pokkers reinsdyrene? Og hva skal IQ gjøre i 2017, når FM-nettet skrus av? Må han legge om til DAB?

Og det største spørsmålet av alle: Hva i all verden skal vi gjøre når serien er over? Begynne å følge med på Drømmehagen og spekulere i hva sjåføren av Ninkynonken er rusa på??

Mer om det… i morgen.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den følelsen når Selma leser opp brevet sitt… #sippefjes

 

/ Sssss…el…mahhhh….

* Følg Sovetåkehjerte på Facebook *

37 kommentarer
    1. Jeg tror Selma blir med Julius på julaften og så drar de innom Håkon og Kjell som selvfølgelig har bedt Ruth til seg. :o) Både gubben og jeg er spente på hva som skjer når Julius og Winter treffes igjen!

    2. Og hva blir vel kvelden uten dine Snøfall-spekulasjoner, Peter?! Det ble både roping og hopping samt skyhøy puls i stua hos oss, og både vi og ungene var superglad da Julius endelig våknet! Eldstemann på snart 7 år ble kjempeskuffet da episoden var over, men ble happy igjen av to gode naboer 😉 NRK har virkelig lagt lista høyt for neste års julekalender, just saying!

    3. Ja hvorfor så treg da Alfred? SÅ spennende det var da ikveld! Og jubel over opprørske IQ og alle de andre I Snøfall! Hah! Ta deg en bolle Winter! Og så…. Hvordan i alle dager skal de klare å få orden på alt til jul? 2 episoder igjen er alt for lite jo! Mere Snøfall takk! 7 åringen satt å ropte til Winter at han skulle skamme seg slemme mannen (og litt mer som ikke egner segmpå trykk)

    4. Venta på oppdatering fra deg i hele dag!! Dette er så spennende nå! Men har du glemt at Winter har låst døren til hagen? Julius kommer seg jo ikke inn i stokken. Håper de ikke bruker 2 episoder på å løse det heller. Det er så mye spørsmål nå og jeg håper vi får svar på alt 🙂

    5. Herligheten for en episode 😀 jeg gleder meg til å se ansiktet til Winter når Julius er på plass i snøfall igjen 😀
      Jeg er litt sur fordi jeg må jobbe til 18.00 i morgen, men da får jeg snakket meg til episoden ved frokosten i morgen 😛

    6. Jeg ler så jeg griner av dine referater og spekulasjoner. Fantastisk! ✌😆 Men de siste dagene har du ikke lagt ut link til avstemming på Vixen! 😨 Det må du ikke glemme! Heier på dere! Og trekløveret, og Julius og Ruth og og… 😄👍

    7. Herregud, nå har jeg ventet i timesvis på innlegget ditt! Som travel trebarns-mor (1, 4 og 7 år) har det passet særdeles dårlig å bli sengeliggende med influensa siste uken før jul – inntil jeg oppdaget at jeg trenger ikke å vente til kl.18 på Snøfall, jeg kan jo se den så fort barna er på SFO og i bhg! Fantastisk episode i dag, heldigvis hadde jeg sett den og kunne sitte i beredskap da 4- og 7-åringen skulle se, “det går bra, jeg vet det!!” Litt imponert over at de ikke reagerte på at mor hadde sett den tidligere på dagen uten de! Men, hvordan skal vi rekke alt som må skje på bare 2 episoder?? Jeg blir helt stressa… Tårene trillet da Casper ikke fikk bli med Selma, det må jo bli en happy reunion der! Småbarnslivet altså, tårene triller av scener med barn, dyr, nisser… Det meste! Men applaus til NRK for å stå mot presset om repriser, og å tørre å satse på noe nytt! Takk og farvel til Skomakergata etter dette :p

    8. He he…det bilde av deg…sånn ser jeg ut og når jeg sitter her alene kveld etter kveld.. Spennende episode, og endelig litt action… men det er jo opplagt hva som skjer i morgen. Trekløveret kryper tilbake til Snøfall og forteller de andre at de har funnet Julius. Har lyst til å se Vinter nekte å låse opp døren da..(Forresten så tror jeg Stål har ekstra nøkkel som han har gjemt) Ruth får se Selma igjen på julaften. Har dere ikke lurt på hvorfor “Barnets beste” ikke sjekker ut hvordan det går med Selma? De hadde jo funnet en ny familie til henne…Hmmm…

    9. Tror Julius må få hjelp av en etterfølger som har god lungekapasitet for å få gjort ferdig alle julekulene før jul. Hei, passer bra med en som er glass låser fra før av da… 😉 Holder fortsatt en knapp på pappaen til Pil som etterfølger. 🙂

    10. Tror orakelet sa til Julius at han skulle få fortsette som julenisse, og at det var derfor Julius sa til Winther at han kom til å bli fornøyd med valget. (For W. var vel egentlig glad i Julius, men nå har det klikka litt for han).
      Tror også at Selma blir med Julius til VU på julaften, kanskje hun velger å bli hos Ruth da? Spent på hvordan de skal nøste alt dette opp på kun 2 episoder..!! Hjelp!!
      Her i huset er det mor som sitter benka foran tv’n når Snøfall kommer på. Sønn (4) er (for å si det mildt) ikke like engasjert!:-D
      Og serien blir bare enda bedre med disse innleggene dine, så takk!:-)

    11. Grunnen til at ingen spør etter Selma er misforståelsen om når Barnets beste skulle komme og hente henne. Ruth tror de kom da hun var ute etter å ha kranglet med Selma. Men Barnets beste skulle ikke komme å hente henne før i januar..
      fantastisk episode i dag og rørende da Selma klarte å vekke Julius da hun leste sitt eget brev som lå ved hans hjerte..
      Kan Julius ha tatt med seg Winter fra VU den gangen Albin bestemte seg for å bli værende der? Og derfor vil ikke Winter reise vil VU i tilfelle han må bli igjen der? Blir spennende å se hvordan Julius ordner opp i dere!

    12. Men Selma brøyt jo forbannelsen i dagens episode, og da er vel Winter blitt snill igjen, siden han var forbannet? Eller tar jeg helt feil nå😅

    13. Jeg synes og det er rart at “barnets beste” ikke har peiling på at Selma faktisk ikke er hos den nye familien!! :p
      Men hallo, det er jo alt for mye handling igjen, til at det er over om 2 episoder??? Med mindre de tar en “Downton Abbey”, og lager film med siste episoden :p
      Nei huff.. Vi prøver selv å finne ut når vi skal få sett de to siste episodene, oppi alle familieselskapee… Lov å avlyse? :p

    14. Nå skrev jo Ruth brev til julenissen der hun ønsker Selma tilbake. Og det ønsket blir nok oppfylt. De bruker nok Antikvariatet som portal til Snøfall.

    15. Spennande eposode. Må ikke glemme at Winther tok på steinen og fikk ondskapen i seg. Regner med at han blir seg selv nå når de brøt forbannelsen og tåka forsvant. Gleeeeder meg til mer svar i morgen.

    16. Den oppdateringa her har jeg venta på.😊
      Ettersom forbannelsen er brutt så regner jeg å med at Winter har blitt litt snillere og at forbannelsen på han å er borte. Det blir spennende å se i morgen!
      Hadde lyst til å sparke han i leggen da han “stengte” bakeriet til Hjertrud. Slemme mannen.
      Men er så glad for at Iq nå nektet å være den som sier alt Winter mener. Applaus!!!
      Vi gleder oss til de 2 siste episodene. Jeg og gutta på 7 og 9 år er helt hekta. Veldig bra serie av NRK!

    17. Grandtante torbjørg er tanta til Ruth OG Winter! Og Julius er onkelen til dem begge.. på det familiebildet som selma fant i antikvariatet er det også bilder av et par skjeggete menn, kanskje det er Julius i litt yngre dager.. og som noen har spekulert i tidligere, så er Ruth redd for å bli glad i noen fordi hun har mistet noen tidigere; sin egen lillebror Ole! Tror nok Ole og selma har noe til felles: nysgjerrigheten! Og ole fant den portalen i antikvariatet han óg..

    18. Dagens SMS-kommunikasjon mellom meg og min snart 12åring på morgenen i dag:
      S: Res ud åp llafnøs
      Jeg: Gås ted røf ge dots ppo i gad. Rav ås girrejgsyn 😂
      S: å aj
      Jeg: Nak ud ekkev nerorb?
      S: ppej
      Sånn går no daga’n 😅

    19. Vi har lista opp beste julekalender vi
      1. SnøfaLL
      2. Jul i svingen
      3.Blåfjell
      4.Skomakergata
      Og så Teodor da

    20. Woow for en episode!! Skvatt virkelig i taket når Selma blei tatt av fella *ler* spørte lillejentå på 7 år om hu ikkje skvatt, men nei det gjorde hu ikkje :-p :-p Å når hu fekk vekka Julius satt eg med gåsehud i heile kroppen hahaha… Blei vertfall full jubel her og glede oss her i huset når Julius vokna opp 🙂 🙂 PS. Håper Winter får tilgivelse og får fortsette som nissens sekretær :-).. God JuL

    21. Jeg tror nok dessverre at Winter kommer til å slippe for billig unna.
      Endelig er joviale Julius tilbake!!

    22. Jeg kom til å tenke på noe i sta ang han Winter. Grunnen til at han er så slem er jo fordi han har tatt på dunkelsteinen, så da kan han på en måte ikke klandres for det han har gjort får vi nesten håpe 🙂 Kanskje ble han til og med seg selv igjen når tåka og mørket ble borte (siden forbannelsen liksom er brutt). Jeg krysser hvert fall fingrene for at han kommer til seg selv og skjønner at han har gjort noe galt!

    23. Beste julekalenderen på lenge. Har 2 gutter på 11 år og han ene er like fortvilet hver dag episoden er over. 😀 Her i huset tror vi Pil er den nye lærlingen. Blir veldig spennende å se de to siste episodene. Vi tvinger oss til å vente til kl 18, men i morgen må vi nok se siste episode på formiddagen. 😄

    24. I dag klarte jeg å la være å se episoden før jeg dro på jobb så vi ser den nok etter middagen tenker jeg. Vi er like spente på hva som skjer når Julius og Winter møtes både gubben og jeg – og vi er snart 50! ;o) Men i morgen blir det Snøfall etter frokost da. Eller før. Vi får se. *hehe*

    25. Vet du, det har jeg faktisk glemt å tenke på, haha! Jeg glemte alt det der og tenkte at det bare hadde klikket for ham, så det blir ekstreeemt spennende å se hva som skjer nå som forbannelsen er brutt 😀

    26. Men i granskauen da. Det ble temmelig spennende igår. Hoppa litt i sofaen når Selma og Julius kom ut av hulen.
      Men det verste er hva jeg drømte i natt. Det lå en tykk tåke over snøfall og Winter hadde bygd om byen, i en slags 70 talls brutalisme i tre… Og innbyggerens var blitt helt motløse. Våkna med bakende hjerte og brukte nesten en time på å sovne igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg