Snøfallspekulasjoner, ep. 21

Tårer, snørr og frysninger – Dette er dagens spekulasjoner 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Fy flate, for en episode! Etter en litt slækk periode, skjøt serien endelig fart igjen, og i dag sto de store øyeblikkene på rekke og rad.

Jeg tenker spesielt på scenen der demningen brister for stakkars Ruth. Jeg prøver jo å være en tøff mann og alt det der, men fy flate, når hun erkjente både savn og kjærlighet for Selma, ja nei da var det bare å dra frem snytepapiret.

Reaksjonen til Kjell og Håkon var også helt herlig, og plutselig satt jeg der med frysninger. Men ikke på langt nær så massive frysninger som da fuglebrevene endelig ble tatt på fersken i det de flakset av sted. Jeg trodde seriøst at hårene på overarmen skulle kutte seg gjennom genseren. Fantastisk!

I dag så vi også at Ruth er venstrehendt, som både styrker teorien om at hun er i familie med Winter, og som igjen styrker teorien om at minner vagt om Hitler (venstrehendt). Siden noen skal ha det til at jeg ligner litt på Winter, så hører det med til historien at jeg også er venstrehendt 😉

 

Jeg trodde for øvrig at jeg hadde klart å slutte å bite negler, men da Selma, Pil og Frida snek seg inn til Winter for å stjele boka om Mørke, ble det brått en slutt på det. Det ble så spennende et sekund der, at jeg måtte klamre med fast i 4-åringen.

Og jeg var ikke alene, for da det var på sitt mest spennende hørte jeg plutselig Christina brøle: “KOM DERE UT, DA!”

Jeg hadde forresten trodd at de kom til å bruke 94 episoder på å knekke baklengs-koden fra Orakelet, men boksmarte Frida gjorde susen, og dro med det inn sin andre slant med plusspoeng for dagen. Og jaggu på tide også, for med bare få dager igjen til jul, begynner det nå virkelig å brenne på dassen.

Hvordan de skal rekke alt kan jeg virkelig ikke forstå, men jeg legger min lit i Hagerup-Trekløveret. Tenk så vanvittig om de går for en åpen slutt der siste episode slutter midt i en sverdkamp på liv og død mellom Julius og Winter. Da tror jeg vi med trygghet kan si at julen ville vært ødelagt for mange, spesielt oss pinlig avhengige småbarnsforeldre 😉

Barna klarer seg, de får jo besøk av nissen uansett. Klart, det ville jo gitt et betydelig forklaringsproblem for en del onkler der ute..

“Hurra, nissefar er her! Men du Julius, betyr det at Winter døde i sverdkampen?”

Men hva skjer fremover nå? Hva nøster de opp? Hva vil vi aldri få svar på? Selv har jeg hengt meg opp i småting som hvor reinsdyra er, hvorfor Ruth geiper til Grandtante Torbjørg, hva som egentlig skjedde med Albin, om Winter er fra VU eller ei, hva ble det av Tindre, og ikke minst: Er det bare vi som har blitt minst like avhengig av den lille miniserien “To gode naboer” som går rett etter Snøfall??

Mer om det… i morgen.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

P.S. Jeg tar av meg hatten for alle dere som kommenterer! Dere er så mye mer observante enn meg og husker f.eks at Casper var med i familiebildet, og dermed ikke kan være Albin. Hatten av 🙂

 

/ “Jeg er glad i deg også, Kjell”

* Følg Trekløverhjerte på Facebook *

37 kommentarer
    1. Ja her ble a mor rørt til tårer av Ruth idag
      Og så lurer vi på om nissen kan ha 3 hjelpere? Kanskje ho der grandtanta var en meget streng dame? Hoff, vi har alt for mange spørsmål og alt for få episider igjen!!

    2. Trixter er jo seff et av reinsdyra som bare “tilfeldigvis” ble litt menneskelig for å hjelpe trekløveret litt i questen deres 🙂 Kanskje hele greia er iscenesatt av Julius for å lage litt spenning og eventyr for Selma og innbyggerne i snøfall? DET hadde vært twisten sin det! Julius bare ” JULEBØLL!! Håper dere hadde det morro! Hæhæhæhæ!” Har forøvrig ikke negler igjen jeg heller etter mørkebokjakten inne hos Winter 😀

    3. Jeg så episoden i morrest og grein. Så så jeg scenen med Ruth en gang til og grein enda verre! *haha* De har mye å ordne opp i på bare 3 små episoder nå altså! Griper meg selv i å ha lyst til å sende Hr Hagerup en aldri så lien mail og be om en forklaring, men det er vel best å være tålmodig i tre dager til. ;o)

    4. Enig. Herregud for en episode. Den ble avslutta med en 6 åring som sier : “mamma jeg skvatt” for ide episoden var ferdig skriker mammaen ut i fortvilelse “neeeei” fordi episoden tok slutt…….

    5. Ja, fy søren for en episode. Satt med tårer i øynene for Ruth. Og spenningen da barna var inne hos Winter var uutholdelig. Heldigvis for meg hadde eldstejenta sniksett snøfall i dag tidlig, så hun kunne berolige meg “det går bra mamma”
      Så du at Ruth også var venstrehendt? Jeg mener det er mer og mer tydelig at hun og Winter er søsken. Og hva mente hun med å bli glad i noen du ikke får beholde? Hun må jo helt klart ha mistet noen tidligere. Som en bror?!

    6. Må bare legge til, at juletre ble handlet på rekordtid i dag, for mor måtte rekke hjem til Snøfall…. Lurer på hvordan juletreet vårt egentlig ser ut…?

    7. Den Ruth ikke fikk beholde var jo Selma! Selma skulle jo være hos Ruth bare en liten stund og da torte ikke Ruth knytte seg til henne fordi hun i utgangspunktet ikke fikk beholde henne. *hulker igjen*

    8. Jeg tenkte at Ruth hadde opplevd å miste noen hun var glad i tidligere, og derfor ikke tillot seg selv å bli glad i Selma for så å miste henne igjen.

    9. Winther. Han lurer jeg fælt på. Har tenkt litt på hvorfor han egentlig var så ivrig på den lærling jobben. Kan det være at det har vært håpet hans å bli lærling for å komme seg tilbake til vu? Håpet brast og han ble desperat. Han gik jo faktisk til Mørke å tok på Dunkels sten. Her ble han jo forhekset. Dunkel herjer i kroppen hans. Tror i grunn vinter er god på bunn og grunn altså akkurat som Ruth. Forøvrig lot jeg merke til at Ruth er kjeivhendt. Tilfeldig? Winther er jo også det. I episode 1 lurer også Selma på om de skal feire jul alene eller om de kanskje skal feire med en onkel hun egentlig ikke visste at hun hadde🤔Hmmm. Julius spør forresten Frida i samme episode om hun skjønner hva “gnas” betyr baklengs.

    10. Ruth har nok lærte seg å holde igjen følelser, blitt “hard” , ikke bare p.g.a. Selma, men også fordi hun har mistet flere….som sin bror Ole?

    11. Ser at spørsmålet rundt kjeivhendten til Ruth ble lagt inn mens jeg prøvde å legge inn kommentar😊

    12. Jeg gråter aldri, og da mener jeg aldri. Jeg kan ikke huske sist jeg gråt, men da jeg satt og så dagens episode på pcen.. Gledestårene spratt <3 Hu Ruth altså <3 Jeg var så gira da episoden slutta at jeg bare gikk rundt meg selv, det er jo så rørende og spennende! Jeg har ikke barn, og jeg hadde aldri trodd at en julekalender myntet på barn skulle fenge meg så mye som det gjør, men.. Snøfall altså! 😀
      Og jeg elsker disse innleggene dine, det er så herlig å lese!

    13. Er ikke bare bare småbarnsforeldre som er hekta på serien. Hilsen 43åring med barn som er flyttet ut, men har satt dekoder på opptakskravene. For ikke å gå glipp av noe!!

    14. Ruth satte virkelig i gang tåreverket i dag.
      Jeg er litt skuffa over at det ikke tøyt ut overheva bolledeig ut fra en av skuffene på kontoret til Winter:P

    15. HA!!!! Visste at 3 kløver var viktig.;I rest my case… Ruth gråter og de er sååå nære med å naile Winter. Gleder meg til im. Wiiiii .dauer her!!

    16. Her sitter vel jeg mer klistra og avhengig til skjermen enn unga 🙈
      Jeg lurer veldig på hvor trixster har tatt veien, og hvorfor alt har blitt borte sånn plutselig?!
      Eldstemann ler godt av meg når jeg sitter å tygger av fingrene og roper til skjermen😂

    17. Jeg stemmer for å ha kalender ut måneden jeg… Seriøst? Hvordan skal de løse alt på tre episoder?? Håper episoden på julaften er en times-episode evt… :p
      Nei fytti, spenning på høyt nivå!
      Digga gleden i Ruth da hu så brevfuglene!!
      Ooog, jeg lo godt av svaret ditt på hvor reinsdyra er 😀

    18. Hulk😓😓Har ikke klart å lese kommentarene her før nå, da Ruth fikk meg til å hulke til nå..Skremte dessuten vettet av mann og 7 åringen da jeg brølte:kom dere uuuut!!!!,da Frida,Pil og Selma var inne hos Winter..3 dager igjen, vet ikke om jeg klarer mere jeg.Hulk igjen.😣

    19. Min teori om Ruth: Hun var egentlig morsom og kvikk som barn, og fant på mye sprell sammen med tanta si. Tanta skjærer jo en grimase tilbake når Ruth geiper på bildet. Men det at Ruths brev til julenissen kom på avveie, og hun aldri fikk alle historiene i verden, gjorde henne bitter og inneslutta som resten av familien.
      Jeg tror for øvrig det ender med at Winter overtar antikvariatet og Ruth og Casper flytter til Snøfall.

    20. Ruth er gulle go! Men undrer meg litt om hvorfor hun har problemer med tilknytning. Er det noen som har forsvunnet fra livet hennes, noen hun har vært svært glad i? Noen hun har tenkt at forsvunnet på grunn av at de ikke vil være sammen med henne? Husker jo bare hvor lykkelig hun ble i går, da hun skjønte at Kasper ville bli hos henne. Akkurat som om noe tina inni henne.
      Ting jeg lurer på er:
      Kom Winter fra VU til snøfall, så tok nissen han til seg og derfor endte han opp som Julius personlige assistent? For akkurat det er litt merkelig og, syns jeg. Men kan jo hende han endte opp som assistenten til Julius fordi han er så god på organisering.
      Men om Winter kom fra Vu, hvorfor ble han ikke med Julius tilbake til VU når han reiser rundt på julaften? Eller kan ikke barn fra Vu heller reise med sleden? Dessuten har ikke Winter virket så ivrig på å reise til Vu, men han har vært ivrig på at Selma skal reise tilbake fordi han ikke ønsker å ha henne i Snøfall. Ville det ikke være mer naturlig at han selv var ivrig på vite mest mulig om hvordan Selma kom seg til Snøfall, om han selv hadde familie i Vu?
      Om Winter og Ruth har en eller annen tilknytning, og når han forsvant så forsvant også gleden til Ruth måtte Winter forsvunnet når han var relativt gammel, i og med at Ruth fremdeles var leken og barnlig da hun var 14 år (så da tenker jeg at hun fremdeles hadde alle de hun var glad i i livet sitt).
      Kan det være grandtanta som forsvant fra Ruth? De kan jo ikke hatt noe særlig kontakt, spesielt ikke de siste 6 årene, siden Selma ikke visste hvem hun var.
      En annen ting jeg lurer litt på; hvorfor bor ingen i Snøfall i hagen? Er alle så sykt glad i snø, kulde og mørket? Jeg vet i alle fall at jeg ville lagd meg hus i hagen, om jeg hadde bodd i Snøfall. I det minste hadde jeg ordnet meg en feriebolig der, som jeg kunne bodd i minst halve året. Bare tenkt på hvor mange lag med klær man slipper å styre med på morgenen før man skal ut, og ikke minst slipper man dyr strømregning eller fyre konstant med ved! Er det kanskje forbudt å bygge hus i hagen?
      Og hvorfor tenkte Julius egentlig at Winter ville bli fornøyd med valget av lærling? Winter virker jo uansett ikke særlig opptatt av unger (jeg tror Pil bli lærling), så hvorfor skulle han bli fornøyd?

    21. Utrolig hvor engasjert man blir av denne serien! Jeg og resten av familien elsker den – og jeg tror jeg må få det på film før det er over, men minsten på 2.. kommer med et aperbrøl når episoden er ferdig, skjønner han godt jeg..
      Nå skjer det ting, klarer ikke vente til morgendagens episode.

    22. En liten tanke bare… mener å huske fra noen av de første episodene at ruth også kan holde pusten slik som selma..?
      I beskjeden fra orakelet var det en “oppgave” til hver i trekløveret.. selma skal jo bryte trolldommen / aka sovetåken eller mørket generelt? Kanskje ruth kommer til snøfall og hjelper selma å redde julenissen? Hvis de begge er gode på å holde pusten?

    23. Kanskje Ståle blir den nye julenissen. Med tanke på at Albin i sin tid ikke var så ung lærling som trekløveret er. Ståle har fått en mer fremtredende rolle de siste episodene. Winter kunne tenkes å bli fornøyd med dette, ettersom han har et godt forhold til frisøren og Frida 🙂
      Men hvem er Tindre i snøfall?

    24. Syns å ha lest et sted at Johannes Joner står på rollee lista, er han Tindre? Kan Ruth ha lærte å holde pusten lenge av Grandtanten?

    25. Den forbannelsen de skal oppheve i følge orakelet…Jeg har tenkt litt: Det er ikke Vinter sin ondskap de skal oppheve vel? Sånn at han blir snill igjen og hjelper til med å finne Julius? Åååå…spennende Ps. God jul til deg og alle dere andre spekulanter her. Dette har vært morsomt å følge 🙂

    26. Skal ikke røpe noe fra episode 22, men … Fy Faen – bruker som regel ikke slike ord, men etter å ha sett den må jeg BARE!!!!!!!

    27. Håkon er en skrue og sier Kjell bare fordi han liker det sånn, det sa han i den første (?) episoden han var med i. :o) Kjell er Håkons pappa ja. Jeg så dagens episode før jeg dro på jobb i morrest, nå klarer jeg ikke vente til kvelden lenger!

    28. I en av de første episodene så var jo Winther hos frisøren. Da var jo håret i uorden bak. Kanskje det er snøfall floka. Da kan han jo ikke være fra vu

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg