Snøfallspekulasjoner, ep. 20

100 000 bonuspoeng, Stælken Gundersen og offentlig henrettelse – Dette er dagens spekulasjoner 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hege Schøyen, den så jeg ikke komme! Trodde vi skulle få se Trixter vise sitt sanne jeg som Orakelet, og at han bare hadde satt barna på prøve, men der tok jeg skammelig feil gitt. Typisk uflaks at når man endelig møter Orakelet, så snakker hun baklengs.

Jeg vet for øvrig at mange har klart å dechiffrere hva hun sier, men jeg venter til Selma finner ut av det selv. Eller Frida da. Det må jo bli hun som skjønner greia, om ikke Selma ved en tilfeldighet ser teksten hun har skrevet ned fra baksiden av arket. Uansett, NÅ begynner det å ligne på noe!

Prompe-Stål, den feige hippien, stikker derimot av gårde med hele dagens rasjon av minuspoeng. Jeg har kone selv og vet hvor skremmende de kan være, men likkavæl a mann… Tyste på Hjerterud og ødelegge hele den illegale bollebusinessen? Skamme seg!

Men fra minuspoeng til plusspoeng: Ruth får 100 000 plusspoeng for å ta Casper tilbake, redde Antikvariatet OG komme med freske verbale fraspark! Jeg er stolt av deg, Ruth. Selv om det er en anelse upassende å være frekk i målet mot noen du akkurat har brutt en muntlig avtale med 😉

Men angående Ruth og Casper… En leser, kalt “Bordet til Ruth”, har spekulert i om Casper i realiteten faktisk er Albin! Det ville jo gitt litt mening til hvorfor han var så gira på portalen i antikvariatet, og hvorfor han kom tilbake til Ruth. Og hvis Trixter egentlig er en geit, hvorfor kan ikke den samme magien ha gjort Albin til en hund? Men hvem er det som besitter slik magi i Snøfall? Og hvorfor?

Og med bare fire episoder igjen å gjøre det på, ser jeg liksom ikke hvordan de skal klare å nøste opp enda en ny tråd oppå alt. Men det må jo være et svar her! Hvorfor er Trixter halvt geit? Og får vi vite mer om Albin, for jeg tror ikke et sekund på at han bare er død sånn helt uten videre. Og fortsatt intet nytt om Grandtante Torbjørg? Dessuten må Selma knekke koden til Orakelet, komme seg gjennom sovetåka, redde dagen OG levere et par milliarder julegaver på en kveld. Hvordan skal de rekke alt??

Håper skaperne av serien har gjort den siste episoden til en helaftens spesialsending, type: “Snøfall – minutt for minutt”. Direktesendt 24 timersfinale der Julius vekkes med et båthorn, Trixter forvandles tilbake til geit, Casper forvandles til Albin igjen, alle spiser boller og Winter blir hengt i galgen. Alternativt kan han også forvises til Vidda. Eller bli regnskapsfører hos Ruth, for noe sier meg at pengeskrinet hennes mangler et par kvitteringer og kan trenge oppsyn av en mann med sans for tysk orden og disiplin 😉

Mer om dette i morgen, og nå er jeg så spent at jeg blir helt kvalm!

OBS! Husk: INGEN spoilere før episoden er sendt på tv.

P.S. Tusen takk til alle som kommenterer, dere er helt rå! 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ “Æ lukte vind.. Æ lukte bollevind…”

Pssst: Har du 2 sekunder? Stem på oss i Vixen Blog Awards 🙂

Årets GullpennÅrets LivsstilsbloggFolkets FavorittÅrets Stjerneskudd (Kona til)

(Du kan stemme hver 12. time i alle kategorier frem til nyttårsaften. Tusen takk!)

72 kommentarer
    1. Leste en av kommentarene din på en av gårsdagens kommentarer. Der nevnte du at Julius kalte Winther for Olemann.
      Winther ble kjempesint da han ble kalt det. Jeg tror det er fordi han egentlig er fra vu – han heter jo Ole Winther. Ingen i Snøfall har etternavn. Tror jeg da😜

    2. Altsååå – Trixter er ikke halvt geit. Han er tidligere reinsdyr selv. Det henger jo en selfie av ham og Julius i hytta hans 😄

    3. 2 åringen så litt rart på mammaen sin da hun satt i sofaen å lo og klappet da Ruth sa til hun dama at hun fikk skrive et brev til nissen og be om et eget antikvariat, og da Winter stappa bolledeigen ned i en kartotekskuff 😂

    4. Der kan jo hende at Albin og Liv er i mørke og tatt av sovetåka, men jeg håper egentlig at de er døde (det hørtes brutalt ut), for hvis ikke forsvinner mye av poenget tror jeg.
      Ruth ble bare enda mer helten min nå, men det gjenstår jo at hun får sett disse brevfuglene enda en gang, slik at hun faktisk begynner å tro på det.
      Det er også en mulighet for at Winter har lokket reinsdyra inn i sovetåka for å slippe turen til VU.

    5. Men hadde ikke Selma Kasper fra før? Fra før foreldrene døde? Her var det jubel og applaus til Ruth idag! Tror orakelet ville fram til at det er de 3, Selma, Pil og Frida, som skal finne Julius.

    6. Altså, fire episoder til er bare ikke nok! Jeg godtar det ikke. For det første er det ikke nok til for å løse alle mysterier og å redde Julius, og for det andre så er jeg så hekta nå at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre etter julaften. Kan vi lage et forum for fanfiction i romjula?

    7. Men Casper kan jo ikke være Albin! Med mindre Albin har gått inn i hundekroppen…hadde ikke Selma bilde av foreldrene og Casper sammen?
      Jeg ble også imponert over Ruth i dag. Tror det var viktig for selvbilde hennes, at Casper ønsket å være der sammen med henne…og det var vel det som ga henne grunn til å ikke selge..?? Casper var jo tilstede i antikvariatet (litt artig at det ordet er blitt viden kjent for store og små nå) når Selma forsvant.
      Gleder meg til i morgen…og JA, Snøfall minutt for minutt hadde vært noe!

    8. Nå er det så spennende at jeg knapt klarer å vente på resten! 16-åringen her lurte på om ikke Ruth måtte ta kontakt med staten for å betale skatt snart… *hehe* Ruth var herlig i dag da – både da hun fikk tilbake Casper og da hun ombestemte seg ang. antikvariatet. <3 Men hvorfor ble hele Trixterhuset borte?!

    9. Jeg bare lurer på hvorfor vi som bor på vidda må ta oss av winter???.Syns det er nok at vi passer på reinsdyra til Julius jeg..🎅🎅🎅

    10. Og i dag fikk Ruth rettet oppatt alle feila fra i går. Jeg jubla og klappa i sofaen, så ungene mine truer med å slutte å se Snøfall med meg på TV. De vil heller se det på nett på morgenen, så de slipper mamma sine flaue utbrudd…..
      Tror også at det er Frida som knekker koden til Orakelet. Så er det Selma som må holde pusten gjennom sovetåka og Pil blir ny lærling. Men jeg tror både Selma og Winther får bli med tilbake til VU, der de hører hjemme. Ruth og Vaktmesteren finner sammen og så blir de en lykkelig familie (sånn at Selmas juleønske blir oppfylt) I antikvariatet vil det alltid være en åpen portal sånn at Selma kan besøke Snøfall siden hun hører litt til der også 🙂 God jul!

    11. Nok en dag kor det første æ gjør når episoden e sett e å sjekke bloggen og spekulasjonene dine 😂
      Og som de over sir, Casper va jo med på familie bildene.. Så det går kanskje ikke at han e Albin?
      Skjønne heller ikke kordan vi kan få ei løsning på dette på bare 4 episoder igjen! Utrulig bra laget, dem hold oss jo på pinebenken til siste slutt tippe æ! Æ e så spent at æ vil se mere!!
      Hilsen jente 22 år uten barn 😂

    12. Ingen kommentar til Hjerterud som hadde en meltdown som kunne gått en 2 åring i foran godisdisken en god gang? Guuuri, jeg lo 😂
      Men som de sier, casper var hos familien før de døde..

    13. Jeg var nær ved å rive av meg alt håret da hun ENDELIG fant orakelet, også forsto hun ikke hva hun sa! Også forsto ikke Selma det! Ååååå, fehue!
      Jeg syns det går tregt nå altså, de kan vel ikke la ALT skje på en episode?

    14. Jeg tror det er Hjertrud som skal se at Selma skrev baklengs og jeg tror hun kommer til å ha noe å si på slutten og det med den pysete faren til Frida, så er vel hovedproblemet at Winter truet Frida. Og hva gjør vi vel ikke for barna våre?

    15. Men hvordan i hule skal jeg få med meg siste episode på Julaften?? Det skjer jo noe fra morgen til kveld!

    16. Orakelet viste frem et trekløver for å forklare hva Selma skulle gjøre. Julius skrev i dagboken at Selma, Frida og Pil kom til å bli en fin trekløver. Det må jo bety at det er de tre som skal redde Julius ja. I tillegg tror jeg at de får hver sin “oppgave” for å klare dette.
      En annen ting også: Tenk om det blir FLERE lærlinger i år? Jeg mener, med så få dager igjen til jul, hvordan skal Julius klare å ta igjen alle breva sine? En læring er ikke til nok hjelp tror jeg, vi trenger nok flere.

    17. Hatet dagens episode, det skjedde jo “ingenting”. Joda, Ruth valgte og beholde antikvariatet men nå vil vi se Julius igjen snart!!! Her i hus mista ungene interessen for serien da Julenissen forsvant… kjempe skuffende episode. Ikke tap deg nå, Snøfall, til nå har du levert

    18. Bolledeigen kommer til å snike seg ut av arkivskuffen og slynge seg rundt halsen på Winter…..Å da, da blir det andre boller i Snøfall… 😀

    19. Orakelet har jo gitt et hint til hvordan man løser gåten med speilet sitt. Julius sa om lærlingen «du har nok en anelse om hvem det blir, hihi, du blir nok fornøyd skal du se», da kan det ikke være selma. Og Albin er en stjerne på himmelen over Snøfall. Tøfler og slåbrok er nok parkert og pensjonert.

    20. Daua da Ruth ba kjøper sende et brev til nissen,der hun ønsker seg et antikvariat, for hennes fikk hun ikke❤seriøst, dama har DET beste smilet. 3 kløver er sikkert til å spise og virker som motgift til sovetåka. 1 til Selma og et til hver av de andre medlemmene av trekløveret. Wiiiii, gleder meg til im. Ha en fin kveld Bergliot.

    21. Dagens episode hadde sine høydepunkter. Likte godt når det viste seg at det ble bakt “knekkebrød” og ikke boller 😂 6 åringen min bare satt å måpte da og måtte flire når Vinter tok med seg bolleideigen og sukkeret. Så får vi se i morgen da hvor stor den bolleideigen har blitt og hvor mue den tyder ut av skuffa den ble lagt i.
      Men Julius er savna. Og når savnet er så stort da må man ty til Spotify og lytte til gladsangen til Julius 🙂

    22. Synd du ikke har snap lenger.. da skulle jeg ha sendt deg en snap av minstemann på snart 2 år som etterligner Twister!! 😂😂😂

    23. Ja altså, hvordan i alle dager skal Julius rekke å blåse i alle de kulene? Han henger jo sykt langt etter! Hvis ikke han kommer igjen før julaften blir det mange triste barn i VU tror jeg 😔

    24. Sa ikke Julius en gang at da den klare stjerna på himmelen kom opp skjønte han st Albin var død? Albin er altså stjerna, noe som kan forklare hvorfor Selma overlevde turen over vidda i regnjakke. Albin våka over henne.
      Ruth er bare herlig❤️ Jeg ble rørt til tårer i dag. Og så fornøyd og lykkelig hun ble da Kasper ville være hos henne. Fantastisk dame.
      En som ikke er så herlig er prompe-Stål! Han fortjener faktisk en Se&Hør kaktus! Er han virkelig så tafatt at han tror på truslene til Winter? Forhåpentligvis ville innbyggerene i Snøfall våkna opp av naiv-tåka (som virker minst like ille som sove-tåka) om prompe-Stål hadde sagt sannheten i tillegg til truslene fra Winter når de alle sto samla rundt Julius sin slede. Da burde jo folk begynne å forstå at Winter har gjort Julenissen noe for å bli julenisse selv. Ble så skuffa over prompe-Stål i går, og om mulig enda mer skuffa i dag.
      Men hvor har det blitt av Trixter? Har Winter tvingt prompe-Stål til å vise han veien og utsletta hele plassen eller har Trixter og hjemmet hans på magisk vis blitt teleportert dit hvor enn reinsdyra er?

    25. Det er nå blitt klart at Prompe-Stål er faren til Frida, så hvorfor flørter da frisørmoren uhemmet med Winter før hun hver kveld legger seg sammen med sin mann? #dårligforbilde.. Vær så snill og løsne opp i noen tråder i morgen, kan ikke vente med alt til julaften😂 Jeg er så spent at jeg snart går ut av mitt gode skinn..
      Og PS; jeg må ha misset noe, for hvor lenge varer lærling-perioden? Pil er jo bare et barn?

    26. Gleder meg til de neste episodene nå!
      Ruth var dagens helt!
      Ps: Hvis du minner på å stemme nederst på blogg innleggene hver dag, så kommer jeg til å huske å stemme! 😀

    27. Eg trur trekløveret til orakelet representerer Selma, Frida og Pil.
      Albin og Liv er nok død, då Albin dukka opp som ei stjerne på himmelen.

    28. Trekløveren : Frida med sin kunnskap etter alle bøkene hun har lest, Pil som kan kaste?! Og Selma som kan holde pusten.
      Spennende å se hvordan de redder jula!
      Og hva med den mannen som bor utenfor skolen? Han er vel den eneste som har sjegg i Snøfall?? Kanskje det kommer en uventet vri hvor en vi nesten ikke har sett noe til blir lærlingen?
      Gleder oss til neste episode!

    29. Til deg som lurte på hvordan du skulle få sett Snøfall på julaften. Det legges ut ny episode kl 06:00 hver morgen på NRK-webTV. Der har du muligheten til å se episoden hvis du står opp kl 06 om morgenen.
      Også perfekt for meg som har full plan på julaften.

    30. Lurer også på hvordan de skal rekke å blåse alle juleønskene i julekuler bare på noen få timer da.. OG en stor takk til Henning som ga meg svaret på hvordan jeg skal slippe å sitte undres over siste episoden av Snøfall under julemiddag og gaveåpning 😉 😀

    31. Korleis visste du at det Orakelet sa var baklengs? Dette kom vel fram i dagens episode… Lukter spoilers her… :p

    32. Nei, det hørte jeg faktisk 🙂 Trodde ikke det var å spoile noe. Fun fact: Jeg er faktisk veldig flink på å si ord baklengs. Si et hvilket som helst ord og jeg kan si det baklengs på sekundet 🙂 Shit, det burde jeg laget en video på, haha!

    33. Stål burde landsforvises så snart serien er over. Send ham i eksil sammen med Winter.

      Lælring-perioden varer vel helt til man er klar for å ta over? Må jo starte når de er små, tross alt mye som må læres, som å ehm… snakke i radioen og kjøre slede 😛

    34. Haha, sant det. Søren heller, det blir vanskeligere og vanskeligere å lure i vei med nye konspirasjoner. Dere får jo med dere alt, og jeg glemmer ting så altfor fort, haha! 😀

    35. Haha, jo søren hun fortjente et lovord. Får få det i kveld i steden. Knekkebrød!!

      Og selvfølgelig, når du sier det, Casper var jo med på familiebildet også. Dere er så mye flinkere enn meg til å spotte detaljer, haha!

    36. Takk for disse morsomme oppdateringene – jeg ble lei av serien etter noen episoder fordi handlingen snegler seg framover, selv om kostymer, sminke og rekvisitter er helt fantastiske. Men nå er det jo en barneserie, da. Jeg elsker derimot Julekongen! 😊👍

    37. Har tydeligvis vært for opptatt med å se etter hva som har vært plassert på bordet til Ruth, selvfølgelig kan jo ikke Albin være Kasper 😛 #starstruckavåblinevnpåbloggenuansett

    38. Smilte bredt da Ruth tok Casper tilbake. Tommel opp. Men reagerte også på bryting av avtalen. Men vi får bare tenke at det er en fiktiv verden og at dette teknisk sett ikke gikk ut over noen 😂

    39. Observasjon fra episode 21, både Ruth og winter er venstrehendte! Noe i det eller bare et tilfeldig skuespillersammentreff?

    40. Sikkert irrelevant, men likevel: hvorfor er det alltid flere vinduer som står på vidt gap i det bygget antikvariatet er i? Jo, det er mild vinter der, men likevel temmelig kjølig etter bekledning å dømme…

    41. Jeg begynner å undre litt… jeg mener å huske at Håkon sa i en tidligere episode at disse brevene flyr ut fra postkassen ved midnatt eller noe sånt. Utenfor antikvariatet er det så lyst ute når brevfuglene flyr ut, og det henger ikke helt sammen når det er desember fordi det er jo mørkt da.
      Og det med at både Ruth og Winter skriver med venstre hånd har jeg også lagt merke til.

    42. Sikkert bare gatebelysning. Eller så er det bare filmlys. Ikke vær vanskelig nå, haha! 😀
      Har skrevet inn det med penneføringen, hadde bare glemt å ta det med, hehe 🙂

    43. Wow, imponerande at du var så rask til å skjønne at Orakelet snakka baklengs! Du kunne lett konversert med henne du d.. Vent….kanskje det er du som er den nye lærlingen??? Og kanskje du eigentleg er tvillingen til Winter skilt ved fødselen. Difor han blir nøgd! Kom deg inn i trestammen og møt opp i Snøfall 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg