Snøfallspekulasjoner, ep. 19

Drittruth, pinglestål og juksemaker winterlort – Dette er dagens spekulasjoner 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Er det mulig å bli oppriktig forbannet på en tv-serie? Svaret er ja! For nå kjenner jeg at nå klarer jeg snart ikke mer av han sleipe Winter som klarer å sno seg unna absolutt alt. Han er listig, det skal han ha, men i dag hadde jeg virkelig håpet at de hadde ham i saksa. Men neida. Utnytte stakkars Pingle-Stål på den måten. Feigt, men smart.

Ikke skjønner jeg hvorfor folk er så redd ham heller, han er jo bare én fyr. Ikke er han spesielt stor heller. Det er utrolig flaut å innrømme det, men jeg skal helt ærlig si at under dagens episode tok jeg meg selv i å tenke: Jeg kunne jult opp han der. Haha!

Men en besnærende tanke har slått meg: Kan Ruth og Winter være søsken? Jeg vet at dette ikke er spesielt kontroversielt så sent i serien, så la meg utdype. De har de samme trekkene, den samme dialekten og alt dere andre har listet opp så langt, men ville ikke hans forsvinning fra VU kunne forklare søsterens innstendige kamp mot å tro på julen?

Jeg har nemlig en snikende mistanke om at Winter kan være sønnen til Albin (ev. bror, fetter e.l.), født i VU, men tatt tilbake på sleden. Kan det å komme over tapet av sin bror ha vært del av terapien hun gikk gjennom som ung? Terapien som ble igangsatt av Grandtante Torbjørg, som igjen har gjort at Ruth hater henne, og derfor ønsker å kvitte seg med antikvariatet fordi hun ikke å ha noe å gjøre med verken Torbjørg eller fortrengte minner fra barndommen?

Føler at jeg er i ferd med å overanalysere Ruth litt her nå. Jeg mener, hadde du trodd på julenissen bare fordi en rar gutt du ikke kjenner sier at julenissen finnes? Antakeligvis ikke. Fuglebrevet derimot.. Hun er vel bare redd for å bli stemplet som gal igjen.

Men uansett, gi bort en hund?! Det der får du 150 000 minuspoeng for og inntil du gjør opp for skaden, dømmer jeg deg til å gå under kallenavnet Dritt-Ruth.

For å gå over til noe langt mer trivelig, tror jeg Hjerterud kommer til å bli med i kampen til Trekløveret Pil, Frida og Selma snart. Hun kan jo ikke fortsette å produsere grovbrød uten verken pålegg eller kjøkkenmaskin, så dette lukter opprør og kuppforsøk. Og jeg kan ikke vente!

Så har vi Orakelet som desperat prøver å kontakte Selma. En snap eller facebook-melding ville kanskje vært mer 2016, men speilrefleksjon i fleisen burde funke det også. Spørsmålet er hvorfor? Kan det være fordi hun er lærling og hennes første oppgave som lærling er å redde nissen?

Og hvor har det blitt av Trixter egentlig? Kan det være han som er Orakelet og at det var derfor han plutselig ble borte samtidig som at Orakelet dukket opp igjen? Eller er han bare en sææærs uvanlig geit?

Og skal gnistene mellom Kjell og Ruth aldri begynne å fly? Og skal ikke han irriterende fyren i klassen til Selma få buksevann før serien er over? Og vil vi noensinne se Casper igjen??

Mer om det… i morgen.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Fyr løs, kommentarfeltets helter 😀

/ “Dette har vært en drittdag”

* Følg Casperhjerte på Facebook *

73 kommentarer
    1. Nei nei nei!! Nå må Ruth ta seg en kjempestor bolle!!
      Over til noe litt mer hyggelig: Er jeg alene om å håpe på at Hagerup klanen finner ut at de skal lage en barnebok serie av Snøfall? 😀

    2. Jeg tror Selma er så flink til å holde pusten fordi hun skal komme seg igjennom sovetåken uten å puste og dermed redde Julius 🙂

    3. Er like spent på spekulasjonene dine som jeg er på hver episode.
      I dagens episode skjedde det noe som overhodet ikke er passende. Winter truet pappaen til Frida med at “noe kunne skje henne”…”hun er jo så liten”.
      Synes ikke de trenger å spre frykt i små barn før de legger seg. Jeg måtte berolige mitt barn som lurte på om det var noen som kom til å ta henne og søsken hennes.

    4. 16-åringen:”Skal du holde på med pc’n nå igjen?! Vi skal jo se noe på tv!” Jeg:”Jadajada, men det er nye Snøfallspekulasjoner på Pappahjrete, så vent litt da!” *hehe* Det må sannelig skje mye på de siste 5 episodene om dette skal roes i land altså!

    5. Jeg tror heller Winter er broren til Albin, sønnen til Julius (ikke kjent for folket i Snøfall selvfølgelig). Derfor tar han det som en selvfølge at han blir valgt til lærling, og blir følgende skuffet og sint. Julius sier han kommer til å bli fornøyd fordi det et Winters niese, Selma, som blir valgt. Altså rollen holder seg til familien. Selma er nok lærlig siden orakelet prøver å kontakte henne.

    6. Hør hør!! Det hadde vært rått 😀 Men gjerne en fortsettelse ja. Typ, Snøfall 2 – The Return of DunkelRuth! (Ruth tar en tur i Hagen, tar på Dunkelstein uten å vite hva hun begir seg ut på og ender opp med å bli ond, haha!)

      Eller vent… Hvis ikke Hagerup-klanen skriver den bokserien… Kan jeg gjøre det? 😀 Haha, det hadde vært no!

    7. Men hallo, Selma kan jo ikke være lærling, Julius visste jo ikke om henne da han fikk vite hvem som var lærling!

    8. Ja noe sånt kan funke! Godt tenkt! 😀 Julius brukte jo også et kosenavn på ham som ingen andre har gjort. Olemann, var det? Det forklarer til dels også hvorfor Winter viste litt barmhjertighet med den sovende julenissen. Hmm, godt tenkt!

    9. Hmm, ja den var litt drøy. Men får heller tenke at du kan bruke det til noe positivt. Som type: “Spis opp grønnsakene dine hvis ikke… kanskje Winter kommer på besøk”, hehe.

    10. Men kanskje Orakelet sa at det var en ukjent jente fra VU eller noe. Da hadde i hvert fall jeg blitt gira om jeg var Julius. Eller så kan Orakelet ha fortalt at han hadde et barnebarn, og som Berit sier under her, så kan det også forklare hvorfor Julius trodde at Winter ville bli fornøyd, siden lærlingrollen da tross alt ville holde seg i familien 🙂

    11. Jaaaa!!! Det er en kjempeidé!!! Og derfor er Ruth sur på Grandtante Torbjørg som ga fra seg Winter og som sa det var julenissens barn. Tror du er inne på noe 😀

    12. Det er vel først når Ruth begynner å rydde bøker ut av den aktuelle bokhyllen den hemmelige veien til Snøfall dukker opp? Nå pusser hun jo bare støv av bokpermene mens de står i hylla. Derfor er det viktig å få fortgang i salg av antikvariatet. Salget kan sikkert stoppes etterhvert.

    13. Fikk kjeft av fireåringen min, da jeg begynte å se dagens episode uten ham…. (måtte se det i etterkant pga tilstelling i VU).
      Nok om det. Hva i alle dager var det som gikk av Ruth i kveldens episode? Her har jeg vært så glad fordi hun har mykna mer og mer, og så får hun tidenes tilbakefall og gir bort Casper….. Det går da ikke an!!!!
      Og slemme slemme Winther! Men det tyder på at han begynner å bli desperat. Det er bare et tidsspørsmål før hele greia sprekker nå. Det er jeg overbevist om.

    14. Artig å lese om alle desse spekulasjonane 🙂
      Ein ting er sikkert; Winter er frå VU ettersom han kan klokka og ville innføre den i Snøfall.

    15. Ja, en slags relasjon må jo winter ha til Ruth? Eller? At han er fra VU er d vel liten tvil om. BLe skikkelig irritert på Winter idag, og ikke minst på Ruth. “Hvorfor selger ho noe ho har arvet?” sa 7åringen. Og nå Må de ungene komme seg til mørket!

    16. Ruth var jo så nærme denna bokhylla med den støvkosten sin i dag…nå må det da snart begynne å skje noe?

    17. Flere enn meg som har lagt merke til skyggen bak Ruth når hun sitter i sofaen hjemme? Har en form som en fugl… Har lagt merke til dette tidligere også… Er dette et hint om at hun har en tilhørighet til Snøfall og Julius?!
      Håper hun snubler over portalen snart…
      Mener også å ha sett (i reklamen for Snøfall i november) at Kjell, Ruth og Håkon sitter bak disken i antikvariatet som om de følger med på noe… Det må jo skje snart, så må betyr at Ruth ihvertfall IKKE selger antikvariatet.
      #juliusdumåvåkne!

    18. Jeg tror Frida er den nye lærlingen. Selma fant ikke inngangen til Trixter i dag- og jeg mener Pil sa at hadde vært inni der tidligere uten å finne noen inngang. Derfor tror jeg at det bare er julenissen og lærlingen som har tilgang til reinsdyrene og Trixter. Så når de har vært sammen med Frida så har de funnet inngangen!
      Du skriver lenger oppe at du tror Winter er Albin sin sønn. Har du glemt at Albin er Selma sin far??

    19. Æ bare elske de her blogg innleggan på lik linje med serien 😍 Det andre æ gjør når æ kjem fra jobb (må jo lufte hunden først), e å se på snøfall 😂 også dukke spekulasjonene dine opp på Facebook iløpet av dagen. Irritere mæ når æ ikke rekk å se det for æ e jo på tur å trykke inn på innleggan dine fordi du skriv så gøy om snøfall 😂
      Utrolig spennende serie. E heilt hekta!
      Hilsen jente 22 år uten barn😅

    20. Har jeg gått glipp av noe…? Da Selma forsvant sa jo “barnets beste” at de skulle komme å hente henne påfølgende mandag… de vet vel ikke at hun er borte…??

    21. Har dere glemt når Winter fant et brev bak postkassa og ga til Julius? Der det sto “Jeg ønsker meg alle historiene i verden, Hilsen Ruth”
      Er det vår Ruth som har skrevet til Julenissen, ikke fått ønsker sin oppfylt pga brevet kom aldri til Julius, og DERFOR er hun så sur å grå?

    22. Nå MÅ jo de snart finne Julius??? TENK så mye de får å gjøre før jul da? Det er jo bare noen FÅ dager igjen jo. Hvordan skal han klare å blåse ALLE de kulene FØR julaften????????
      Ble også skikkelig SINNA når Ruth ga vekk Kasper!!! Hallo, hun skulle jo passe på han for Selma jo..
      og det værste av alt er at jeg har SEIN-vakt i morgen og får ikke sett snøfall i morgen…..

    23. Okei dette slo meg nettopp! Kanskje winter og Ruth er søsken, å når de var små trodde ikke Ruth på julenissen så winter bestemte seg for å bevise for henne at han fantes og endte på samme vis som selma opp i snøfall! Han har jobbet hele livet for å bevise at julenissen finnes til sin søster som IALLEFALL ikke tror på han nå som broren hennes forsvant den kvelden han skulle dra ut å lete. Det forklarer både Ruths sikkerhet på at det ikke er noen nisse og winters enorme behov for å bli julenissen! Tenk å komme tilbake til søsteren sin som ikke trodde at julenissen fantes og så ER du plutselig selveste julenissen!!

    24. Argh! Nå må da noe skje snart? Snøfall var jo helt herlig første uken med sangen og gleden til Julius. Lille frøkna her i huset har detti av og mor følger med i håp om at alt skal ordne seg – men gjerne litt før julaften da:)

    25. Hva om det ikke ryddes opp i Snøfall før jul da? Julius sover gjennom hele julen, og på julaften så blir det rydding og grovbrød hele dagen. Det hadde vært tidenes antiklimaks tenker jeg 😀

    26. Mi jente på 3år sa i dag at Trixter er Orakelet… Vet ikke hvor hun har det fra, men det virket som en selvfølge… hmm..

    27. Men altså! Klart Winter lager en splitter ny, identisk slede med masse bulker i. Snakk om hjernedøde voksne som ikke skjønner noen ting. Stor tro på at Ruth og Winter er søsken og spent på hva vi får høre snart. Han har jo blant annet sagt “dere, nisser….”. Bare 5 episoder igjen og alt for mange spørsmål!

    28. Så deg på Amfi i Larvik med lille Nora på armen i dag tidlig. Vandrende rundt og syngende! Vurderte å hilse på, men så kom jeg på at jeg er en sjenert pyse som bare stirrer og angrer i ettertid. Neste gang skal jeg si hei!

    29. Jeg tror den over her som sier ar Frida må være lærlingen er inne på noe. Det forklarer jo også hvorfor Julius mente Winter kom til æ bli fornøyd med valget, han har jo likt Frida inntil nylig. 🙂
      Ellers – dustestål! Hvor mye makt har egentlig Winter? Om Stål fortalte sannheten hadde jo den naive befolkningen i Snøfall måtte innse at det er noe muffens med Winter og finne ut av sannheten.
      Jeg synes snøfall er kjempespennende, men skulle egentlig ønske de hadde hatt en større andel av episodene hyggelige med Julius og julestemning. Nå er det jo veeeeldig mange bare i vente på at de skal ta swg til noe.

    30. Hva var det Stål tok med seg ut av rommet etter å ha prøvd (og mislykket) å unnskylde til Frida? Det så veeeeeeldig ut som en fjernkontroll!

    31. Jeg undres meg på om trixter forsvant når de tok bort sleden… traff stål trixter når han hjalp de å få sleden inn i snøfall?

    32. Kommentaren din i andre avsnitt om at Ruth og winter er søsken? Det har blitt spekulert i tidligere, har det ikke?
      Jeg håper bare ikke at de skal bruke to episoder på å gå gjennom mørket og sovetåka. Kjenner jeg begynner å bli utålmodig nå.
      Hilsen mor på 38 som ser serien aleine hver morgen på mobilen før hun står opp for så å se den igjen med barna på kvelden og sitte på hendene for å ikke røpe noe underveis og som var så veldig å få høre Eva synge snøfallsangen live på Sola forrige helg.

    33. Det snevrer seg til nå. Håper bare ikke det blir en sånn ”så levde vi lykkelig i alle våre dager”-avslutning. Ønsker meg oppklarende og forståelige svar på alt som skjer. Er som du tidligere har sagt; mange løse tråder!

    34. Jeg liker at Hjerterud gjør opprør mot Winter med bollebakingen, men jeg frykter at han kommer til å finne ut av det meget snart og straffer henne med å stenge bakeriet hennes.
      Ingen tvil om at det må masse skippertak til hvis Julius skal rekke å blåse i alle julekulene om/når han kommer tilbake. Føler meg sikker på at Selma/Pil/Frida kommer til å dra til Mørke om et par episoder. Med 5 episoder igjen, så lurer jeg veldig på om alle spørsmålene rekkes å bli besvart… men vi får bare vente å se hva som skjer.
      Liker veldig godt disse spekulasjonene som skrives her! Så den første episoden 1.des, men falt av allerede samme dag… så fant jeg ut at du skrev om Snøfall… så jeg bestemte meg for å prøve igjen, så ble jeg hekta på denne serien. En 33 år gammel mann som følger med på Barne TV i desember… helt uvanlig for meg 😛

    35. Ja, tanken om at Frida er den nye lærlingen er absolutt en mulighet.
      Jeg ble veldig lite imponert over Ruth som liksom forsøker å kutte alle bånd til alt som noen gang har fremkalt et smil hos henne.
      Jeg fortsetter å undres på hvor reinsdyra kan være – de kan vel ikke flakse rundt uten slede og nisse? 5 dager er VELDIG kort tid for å få alle svarene, men Julius MÅ hentes ut av sovetåka fortere enn veldig fort, for ellers blir det ikke jul i VU!

    36. Det vi har lurt på i sofaen: hvor får de råvarer til alle disse bollene fra..? De har jo både epler og lager grøt og boller..de har noen dyr, men det er jo ikke akkurat klima til å dyrke en hveteåker.. og hvor blir det av vinterdepresjonen nå som hagen er stengt? For ikke å snakke om D-vitamin mangelen? Dette lukter mangelsykdommer lang vei, særlig med det særs smale kostholdet de legger opp til.. Ah, Snøfall❤️

    37. Kan hende ruth og winter er søsken, men da kan vel ikkje albin være pappaen til winter? Såfall er jo ruth og søstra til selma?
      Eg trur forresten at det var pil som egentlig var den nye lærlingen, fordi han og selma kjem til å forelska seg sånn at ho blir nissemor. Det var berre ein tanke som dukka opp, men eg kan jo være heilt på bærtur.

    38. Min teori er at Hjerterud, Winter og Albin er på samme alder. Når de var små var Winter sjalu på Albin, fordi Hjerterud var forelsket i Albin og ikke han.
      Så når Albin bestemte seg for å flytte til VU, fant Winter ut at han skulle gjøre alt for å bli julenissens lærling, for da ville Hjerterud garantert bli forelsket i han.
      Men nå MÅ Julius eller lærlingen begynne å blåse i julekulene! Hvordan skal de rekke å blåse alle julekulene?
      Hvem blir å snakke med orakelet? Er det ikke kun Julius og Selma kan det?

    39. Har blitt hekta på snøfall fra episode to takket være dæ. Har to barn men to åringen e så som så, så mamma i huset ser snøfall på nettbrettet på kvelden før æ les spekulasjoner. Etter tips om at Kjell, Håkon og Ruth så på nokka i antikvariatet så anbefales det å google snøfall trailer. Tydeligvis nokka stort å se frem til 😀

    40. Men hvor gamle er de egentlig I snøfall? Tenker på st Julius var så gammel…Er det da ulike begrep om tid….går tiden saktere der?

    41. Enig med anonym over i at tida må gå saktere i snøfall på et vis, jeg lurer på om de kanskje kun er våkne i desember. Holder fortsatt en knapp på at Albin og Winter er brødre, og at Torbjørg er mora til winter. Winter vil jo kun bli julenissse fordi det er hans tur. Hjerterud og Ruth blir kjærester til slutt, og selger boller fra antikvariatet.

    42. Hvis Winter er broren til Ruth, kan det være derfor han ikke vil være med på sleden til VU? I tilfelle han ikke kommer seg tilbake til Snøfall?

    43. Men orakelet snakker baklengs da. Hun så noe sånn her: Julius sover. Julius sover i skyggehulen. Også sa hun noe om et trekløver.

    44. Den som nevnte at Ruth ønsket seg alle historiene i hele verden, det fikk hun jo. Hun arvet jo antikvariatet rett etter at Julius blåste i kula. Gaven kom bare litt for sent frem siden brevet hadde vært borte i noen år.
      Likte tanken på at Frida er lærlingen, selv om jeg har trodd det var Pil.
      Men begynner nå å bli litt “lei”. Julius må komme tilbake før episode 24. Litt mye “trist” og regler i for mange episoder på rad. Det er ingen fremgang.

    45. Med så få dager igjen til jul er det dessverre mulig å finne spoilers. En som har vært lett tilgjengelig siden november er Snøfall-CD’en. Der sier de siste sangtittlene mye. Nå de siste dagene er det mulig å sjekke tv-guiden og dermed få to setninger om hva som skjer i episodene. Men må advare om at da får man vite hvem lærlingen er

    46. Ruth er det nok egentlig ikke noe vondt i, man skal ikke være store menneskekjenneren for å se det. Hun klarer bare ikke å slippe kontroll, takle rot og kaos, og følelser er vanskelig for henne. Men hun mykner til, men å skulle ut av sin egen trygghet er alltid vanskelig, det er det nok for de fleste av oss. Trekløveren fra orakelet er jo sikkert Selma, Frida og Pil 😁😁 Dette handler først og fremst om verdier, godhet, og hva julen egentlig handler om 🎄 Gurimalla her i huset sitter de store minst like klistret til skjermen som de små, men det er vi visst ikke alene om 🎄🎅

    47. I dag la jeg merke til et lite nanosekund at Håkon så ned på bokhyllen og inngangen til Snøfall/Vidden. Kan han ha sett noe spesielt?
      Winter er vel litt overdrevent redd den slede-simulatoren eller? Kan han ha hatt en skummel sledetur fra VU til Snøfall tidlig I livet som har utløst denne redselen?
      Jeg blir helt utslitt av all denne spenningen jeg!!

    48. Haha, ja jeg også! La ikke merke til blikket til Håkon, men du kan absolutt ha et poeng!
      Tror sledefrykten skyldes traumer fra den dagen han ble smuglet inn i Snøfall 😀

    49. Jepp, det innså jeg også veldig tidlig og har derfor ikke sett mer på den siden da, haha! Husker heldigvis ingen andre titler enn “Trixterjakt” eller noe i den gata.

    50. Slik som deg selv, tenker du på? Hahaha! Men det er vel ikke sinnssykt, Snøfall er kjempespennende og utrolig moro å spekulere i hva som kommer til å skje 🙂

    51. Yndis altså! Nå får jeg lyst til å ta fram saksen og klippe vekk denne “rørluggen” hennes. Snakk om å være så trangsynt.

    52. Ikke vær beskymret for at trekløveret IKKE skal inn i Mørke og få reddet Julius. Hvis man studerer bordkalenderen nøye så ser man at lukene er ganske strategisk plassert med tanke på hva som skjer i episodene. De siste lukene ( nr 22,23 og 24) sier mye om handlingen fremover 😉

    53. Ærlig talt !! Gi bort hunden til første og beste? Hvem gjør det?
      I følge 6 åringen (og mammaen) kan både Winter og Ruth skamme seg 😈

    54. Åååh! Dagens episode, ææææh! Jeg lurer på om Kasper er Albin? Kanskje det er derfor han kom tilbake? Det hadde jo vært helt fantastisk, lenge leve spekulasjoner!

    55. Stål burde seriøst gitt Winter en på trynet eller noe. Greit, dette er barne tv, vi skal ikke lære barn at vold løser noenting, men skal vi lære dem at det er helt ok å ta i mot alvorlige trusler uten å foreta seg noe, da? Stål, u dissapoint me, man!
      Tenker det skjer et eller annet så Ruth får Casper tilbake, jeg. Han sørger så mye over tapet av Selma at den nye familien ikke får kontakt med ham eller noe sånt. Eller så er de allergiske.
      Det er som du sier alt for lite tak i de voksne i Snøfall, ingen av dem stiller spørsmål ved noe som helst. En slags kommentar til vår tids likegyldighet ovenfor de som styrer? Vi får se…

    56. Selma er nesten garantert ikke den nye lærlingen! Julius visste hvem den nye lærlingen var før han visstr at han hadde et barnebarn. Dessuten blir det mer og mer åpenbart at Ruth savner Selma. Selma skal tilbake til VU og fortsette å bo hos Ruth – ikke den nye fosterfamilien! (og fremover vil de trives mye bedre med hverandre) 😀
      Tror Pil blir den nye lærlingen egentlig men jeg skjønner ikke hvorfor Julius da sa til Winter at han kom til å bli fornøyd med valget av lærling.. Likevel er det Pil som virker som det mest åpenbare valget.

    57. Ser jo at lesertallene dine daler, så mange med meg er vel ikke så intr i snøfall. Blir bra i januar:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg