Gifteringer og sennepsfrø

På tide å kjøpe noe fint til jul, tenkte vi, og tenkte på to vidt forskjellige ting.. 😉

 

For i dag startet dagen friskt med en handletur med frua. Hun trengte datt, jeg trengte ditt og sammen ble vi dynamitt. På vår lille runde la vi turen innom gullsmeden, for vi har lenge vurdert om vi skal bytte ut de gamle forlovelsesringene. Nå som vi har bestemt oss for å gifte oss i løpet av neste år, ønsker vi å oppgradere ringene til noe som er litt mer “oss”.

Problemet viste seg fort å være at “oss”, kanskje er litt mer todelt enn først antatt. Jeg tenkte jo, evig optimist som jeg er, at man bare valser inn hos en gullsmed, får servert en boks med alternativer og peker seg ut en favoritt. Å nei du! Her skal 374 772 alternativer vurderes først. Sånn kant, sånn kant, sånn bøy, sånne detaljer, den fargen, hva med den formen til den fargen, inngravering etc etc. Det ble selvfølgelig altfor mye for parets mannlige halvdel, som etter hvert begynte å falle mer og mer ut av samtalen.

Midt oppi all prøvingen, la jeg merke til at jeg gjennom utstillingsvinduet kunne se en innvandrerbutikk på den andre siden av gaten. Yes, de har helt sikkert sennepsfrø, tenkte jeg. Da kan jeg endelig lage mutterns hjemmelagde julesennep, den som er så utrolig god på juleskinke! Jippi!

Og uten å tenke meg om, avbrøt jeg selvfølgelig smykkeselgeren midt i en avhandling om nyanseforskjeller på europeisk og asiatisk gull:

– Heeey, vi må huske å stikke bortom der etterpå, kanskje de har sennepsfrø. Jippi!

Jeg innså raskt at det var en tabbe og typisk en sånn ting man burde holde for seg selv, i hvert fall midt oppi en beslutning om ringer som skal følge oss resten av livet. Greia er bare at for meg så er det ikke så farlig. For min del kan det godt stå “Børres pølsekiosk” i ringene, så lenge vi begge har hver vår ring på fingeren og er enige om å holde sammen til tøflene parkeres.

Vi sa til slutt at vi trengte litt mer tenketid, men da vi kom ut fra gullsmeden visste vi begge at vi i hvert fall er enige om én ting:

Det er ikke så farlig om vi har forskjellige ringer, vi kan gjerne ha ulik farge og det kan egentlig stå hva som helst i dem, for viktigst av alt er tross alt kjærligheten.

 

…og sennep 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

/ Heia hverdagskjærligheten <3

* Følg Ringhjerte på Facebook *

23 kommentarer
    1. Du skal få 100 kroner av meg om du graverer inn “Børre’s pølsekiosk i gifteringen din 😂😂😂

    2. Dere to da😍 og den frua de er skikkelig pen altså! Good catch👌 Ringer er ikke lett nei, her har bare jeg forlovelsesring (men den traff han virkelig på, helt nydelig!), siden han ikke vil ha. Men ser for meg det kan bli et kaos og finne gifteringer vi begge liker 😂

    3. Koselig:-)
      Vi har gravert inn forlovelsesdato OG dato for giftermål i samme ring. Tok av oss ringene en stund før bryllupet, fikk shina de litt og voila(!) 😉

    4. Hehe. Jeg skulle på shoppe dag med pappa i dag, Joda ble shopping. Men dæven døtte vi er raske. Tok hele 10 min så var vi ferdige 😂😂😂 Vi trasket rundt på senteret i en halvtime bare for å drøye tiden 😂 Men mamma BØR bli fornøyd altså…

    5. Haha, ja vi menn er superraske på sånt. Husker da søsteren min skulle kjøpe kjole til konfirmasjonen. Hun og mamma brukte rundt 8 timer. Da jeg skulle ut med fattern to år senere, tok vi det første skoparet og den første dressen vi så. Ferdig 😀

    6. Fikk ny ring til jul i fjor for de gamle var utslitt etter mer enn 20 års slitasje.
      Vårt besøk i butikken ble heller ikke særlig høytidelig eller romantisk..
      Mannen i mitt liv til dama i gullsmedbutikken; “ingen inskripsjon takk, for da har jeg til neste gang..!”
      Dama ble helt satt ut, jeg slet med å holde meg alvorlig og han var kjempefornøyd med seg selv!!
      Fin ring forresten.. 😉 Lykke til med giftemål!!
      Anita

    7. *internasjonalbutikk 🙂 (tydeligvis folk som føler seg truffet hvis man sier innvandrerbutikk… og nei jeg er ikke en av dem :p)

    8. …eller som mannen i mitt liv sa da vi kjøpte ringer og jeg lurte på HVA vi skulle gravere inn: “Hvis du ikke vet hvem du fikk den av, eller hvorfor, så er det vel strengt tatt ingen vits….” Så det står ingenting i våre.

    9. Jeg og gubben ble ikke enige om ringene da vi har ganske forskjellig smak…vi ble forsåvidt enige om at vi var uenige i hvilken som var finest…så jeg har den jeg synes var finest og han har den han syntes var finest…funker perfekt det 🙂

    10. Haha, jeg har sett mange gode inskripsjoner i ringer, men Børres pølsekiosk var ny. Hva med “din til låns” eller “kjøpt og betalt”…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg