Snøfallspekulasjoner, ep. 8

Bortføringer, intriger og sannheten om Håkon – dette er dagens spekulasjoner.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Med Julius fortsatt ute på Gro-dag, begynner det å se skummelt ut. For hva skjer nå? Hvorfor fikk Winter et ansiktsuttrykk som om han hadde spist ni sure sitroner da han først hørte om Selma? Har han planer om å bortføre henne også? Ja, for vi kan vel nå anta at han enten er skyldig eller del-skyldig i bortføringen av Julius.

Siden sist har jeg fordypet meg i historien om Dunkel og Tindre. Historien går som så at Dunkel ble så forbannet da hans beste venn Tindre ble valgt til lærling fremfor ham, at han rømte til skogs for å bo alene og dyrke sitt hat. Han satt opp feller i skogen, slik som sovetåka og til slutt døde alt rundt ham og selv solen sluttet å skinne hans vei.

Dette ligner jo veldig på det som er i ferd med å skje med Winter. Så er spørsmålet bare: Hvem er lærlingen? Er det Selma, Pil, Frida eller en annen? For den som er lærling blir for Winter det Tindre var for Dunkel (hvis du henger med). Og hva velger Winter å gjøre? Flykter han til skogs eller tar han affære? Så langt ser det ut som sistnevnte og det er vel det verste som kan skje.

Over til Ruth. Stakkars Ruth. Jeg får litt vondt av henne jeg. Hun er jo ikke slem, bare ikke sånn superglad i barn. Og tenk da, hvor muggen hadde ikke du blitt om du mot din vilje måtte passe på noe du ikke hadde lyst på, som et barn, en ilder eller et hengebuksvin i hele 6 år? Kan fort bli litt muggen av sånt.

Og som Selma sa: Ruth gikk aldri noe sted uten å si ha det. Så hun har et lite hjerte av gull bak fasaden av grå tristesse. Jeg heier fortsatt hardt på at hun og vaktmesteren kan smelte sammen på en stabel av bøker og lage et vakkert lite kjærlighetsbarn, men det føles kanskje litt langt unna nå.

Dagens leserspekulasjon kommer fra Monica som både undres over om Albin og Liv fortsatt lever, men at de står fast på den andre siden av tåka. Og i tillegg sår hun tvil rundt hvem Håkon egentlig er, for hvem andre i VU vet at julenissen holder på jobben i rundt 250 år? Ikke jeg i hvert fall. Takk for god spekulering, Monica! Jeg skal følge situasjonen med argusøyne 😉

Vi har fortsatt ikke glemt at det er noe fishy med Ruths grandtante Torbjørg, men henne hørte vi ikke mer om i dag, så la oss heller gå til Stål. Min gode mann, hva slags suppe er det du har viklet deg inn i? For bollespisende-Stål virker like forelsket i Hjerterud som Pil er forelsket i Selma, og det er hevet over en hver tvil at Frisørdama hans har en stor crush på Winter. Men hvordan vil disse kjærlighetsintrigene utspille seg?

Og sov egentlig Selma hele den kvelden Julius ble bortført? Kan hun ha sett noe som dukker opp senere? Kan Selma sende fuglebrev fordi hun er fra VU? Kan Albin fortsatt høre Hjerterud? Kommer frisøren noensinne til å få klippet noen?

Mer om det… i morgen.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ “Ruth pleier aldri å dra uten å si ifra”

P.S. Tusen takk for alle som engasjerer seg i sladder og spekulasjoner. ELSKER å lese kommentarfeltet for tiden 😀

* Følg Grandtantehjerte på Facebook *

21 kommentarer
    1. I introen ser vi Selma, Pil og Frida i mørket. Hva gjør de der?
      Leter de etter julenissen og læringen, eller har lærlingen tatt med to hjelpere?

    2. Jeg skrev i går på Facebook men du fikk det visst ikke med deg.. grandtanten til Ruth er død, det er jo derfor hun arvet antivariatet! Fokus pappahjerte!

    3. Ruth e ikke slem eller hate barn, hu har tvangstanker å må gjør alt itte et spesielt mønster, ellers blir alt “feil”. Derfor hu ikke “like” selma, for det va jo kje d som va planen! Meine eg da, feks pga den stoppeklokkå hu går rundt med,

    4. Julius fikk vite hvem som ble lærling før han fikk vite om Selma. Derfor kan det ikke være Selma som er lærling.
      Hvorfor ville Winter bli fylt av ondskap? Han blir jo ikke nissen av den grunn. Hadde han fått en superkraft av et eller annet slag så hadde jeg skjønt det, men han
      blir jo bare ond. Dunkel oppnådde jo ingenting ved å sette seg i skogen og furte.
      Kan det hende at Albin er faren til Håkon? (moren til Håkon kan jo ha vært utro)
      Når begynner Snøfall å bli bekymret for at Julius er borte?
      Hva har Winter gjort med Julius?
      Hvorfor går Selma, Pil og Frida inn i mørket, og hvorfor stopper ingen dem?
      Siden Selma er fra VU, kan hun da gå inn i sovetåken uten å sovne?

    5. Åh, jeg elsker Snøfall! Og jeg digger de daglige oppdateringene dine om spekulasjoner! 😀
      Jeg syns så synd på Ruth. Hu savner tydeligvis Selma, og det er jo ikke så rart når man har bodd sammen i 6 år….

    6. Kanskje Selma er magisk siden hun kan sende brevfugl… Jeg har lyst til å se Selma blåse på en av de kulene,er sikker på det hadde skjedd noe spennende da! Ellers tror jeg hun og pil blir ett par❤ var hjerterud forelsket i albin? Å hva skjedde med detene øyet til winter???wtf…

    7. Angående Ruth…jeg tror ikke hun ikke er glad i barn. Hun har bare ikke turt å tillate seg selv å bli glad i Selma, eller ikke turt å innrømme det for seg selv. Husk på at hun fra starten av fikk høre at Selma bare var der midlertidig

    8. Hei og god 9. episode i Snøfalldag! 😄❄️
      Jeg tror Pil er lærlingen, kan ikke være noen andre! Så sprudlende og glad han er skriker det jo fremtidig julenisse! 😊 Jeg funderte på
      Om Julius er omskapt til den lille nissefiguren som Winter hadde i den hvite, kalde modellen sin… For en julekalender! ❤️❤️

    9. Brev-fuglene går til julenissen, og Winter/Dunkel har kastet ham ut av Snøfall og til VU (min teori), derfor kan Selma sende brev til VU nå. Tipper Håkon har sittet oppe en julenatt og ventet på Julius og stilt ham noen kritiske spørsmål, det er derfor han kan så mye. Nå venter jeg på at Julius skal dukke opp i antikvariatet for å komme seg tilbake til Snøfall – siden Selma sa hun kom gjennom der. Er det bare meg eller virker Snøfall som et slags (koselig) fengsel nissefolket har blitt forvist til (en gang på 1920-tallet etter teknologien å dømme)? Kanskje alle kunne komme og gå som de ville før Dunkel ble sur og ødela Hagen? Og kan Mørke ha delt Hagen i to, sånn at nissemor og de andre sitter fast på andre siden? Eller er det en portal til VU på andre siden av Mørke? Og hvor stor er egentlig denne Hagen? Hvorfor bor reinsdyrene i Hagen, og ikke hønsene og kyrne?

    10. Savner betraktningene dine rundt episode 9. 10-åringen min og jeg har lange samtaler rundt hva vi tror kommer til å skje. Skikkelig bra kalender i år!

    11. Når Winter satt med modellen over hele byen, satt han en stige opp mot brønnen, kan Julius være nede i brønnen?

    12. Et utrolig godt spørsmål! Hmm… Ingen aning! Kanskje han fikk hjelp med å bære ham? La ham på sleden? Kanskje de mørke kreftene ga ham superkrefter? Nei… hei vent, hvorfor har ingen spurt om det før?!?! Plagsomt godt spørsmål, der altså, haha! 😀
      /highfive

    13. Eller for å spesifisere ytterligere: Jeg regner med at han dopet ham ned, klubbet ham i nøtta eller lignende for å få ham med seg, og Winter selv kunne gå gjennom tåka pga de mørke kreftene fra Dunkelstein, men det jeg lurer mest på etter ditt spørsmål, er hvordan han fysisk klarte å bære ham. Jeg mener, Winter er en ganske spinkel fyr og Julius er jo ikke akkurat noen smågutt. Og det var laaangt å gå. Sukk, vil vi noensinne få svar? :-/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg