Snøfallspekulasjoner, ep. 6

Snøfall fortsetter bare å bli bedre og bedre, og i dag klarte serien jaggu å røre meg til tårer. Her er dagens dose med sladder, frempek og spekulasjoner 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Dagens lettrørte: Da Selma våknet opp med putesveis hjemme hos Julius og så ut som hun kom rett fra et heftig nachspiel, men endte med å tilbringe en magisk dag med det som til slutt skulle vise seg å være bestefar..

La meg bare si: Før jeg fikk barn var jeg hard som Dunkelstein og vanskeligere å røre enn en magisk trestokk som plutselig blir borte i løse lufta, men den scenen der Selma innså hvem Julius var, måtte jeg skylde på både trekken og varmepumpa for å forklare tåredannelsen i øynene 😉

Dagens skeptisk: Tror vi virkelig på at det ikke er mulig å reise tilbake til VU igjen? I så fall ser det dårlig ut for teppene til Ruth #casperbajs

Dagens morsomste: Definitivt pannekakene i taket. Dette var et stort høydepunkt for hele familien.

Dagens spekulasjon: Hvorfor går alle i truger i 3 cm snø? Øver de seg til trugekamp eller er de bare litt tette?

Dagens raritet: Får vi noensinne se VR-sleden igjen?

Dagens gullkorn: “Bæsjenisse!” – lillesøsteren til Pil, aka Lillepil. Med denne kommentaren fikk hun i hvert fall en stjerne i taket fra 4-åringen 🙂

Dagens leserspørsmål: Hilde spør: “Det er jo voksne der, og det er barn. Hvor gjør de av de gamle?”. Det er et veldig godt spørsmål! Hvor er alle de gamle damene? Hvor er nissemor? Jeg liker å tro at når de når en viss alder blir de sendt til å leve livets høst i Hagen, litt slik vi sender våre eldre til Spania. Det er i hvert fall en finere tanke enn at de sender dem ut i snøføyka eller enda verre… til Mørke.

Dagens hakeslipp: Winter is coming!! (1000 referansepoeng til meg). Men seriøst: Kan du ikke bare slutte å være en surpung og komme tilbake på jobb? Julius trenger deg! Herregud, mannen klarer ikke steke sine egne pannekaker engang! Er det virkelig verdt å ødelegge julen for et lite lønnspålegg? Slik ting er nå, ser det virkelig ikke bra ut. Først med de svarte øynene og deretter da han gikk gjennom prompetåka og inn i hulen. Hva i all verden er det som foregår?!

Dagens barnsligste: Er det bare jeg som synes det er gøy å tenke at sovetåka egentlig bare er kjempemasse promp fra overdreven bollespising?

Dagens moral: Vær snill mot barn, ellers kan du ende opp som Ruth.

Dagens fremtidsspekulasjoner: Har Dunkel besatt Winter, og ønsker han egentlig jobben som julenisse lenger eller er han bare ute etter å ødelegge julen? Hvem er egentlig toppkandidat som lærling nå? For hvis det skulle bli Selma, hva i all verden gjør Pil der da? Kommer Pil og Frida Bokjente til å bli “en greie”? Vil Nils Nilsen Skapnisse noensinne komme ut av skapet? Og er det egentlig noe slektskap mellom Ballorangen og Fantorangen?

Mer om det… i morgen 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ “Tipp topp, tommel opp!” (Julius, jovial som alltid)

* Følg Snøfallhjerte på Facebook *

33 kommentarer
    1. Jeg er mest opptatt av: hva skjer med Kasper nå når Selma er i Snøfall og koser seg sammen med bestefar??
      Stakkars Kasper! 🙈☺️😳🐶

    2. Uff ja, dakkar Casper. Tenker Ruth innser at hun har bæsja i skuffen og begynner å overkompensere for dårlig samvittighet ved å overødsle Casper med kjærlighet og lange turer. Det hadde vært bra. Alternativt håper jeg han hopper inn i bokhylla og ender opp i Hagen. Der kan han kose seg max 😉

    3. Du fikk meg til å gi årets julekalender en sjanse, og det er jeg så ufattelig glad for! Jeg er sånn som er glad i det gode gamle, og føler at ofte når dem prøver på noe nytt på med julekalenderne så blir det mange ganger til at de prøver for hardt og det funker dårlig, eller så har det bare blitt feil på en eller annen måte..
      Nå har jeg en jente på 1 og et halvt år, hun etterlyser ikke akkurat barnetv selv enda, men at hun er med på mamma sitt fang når det er tid for julekalender er helt sikkert! Å vi koser oss. Enda hun er så lita sitter hun spent å følger med sammen med meg til det er ferdig..(kan være at noe av oppspiltheten til mammaen smitter av her…)
      Jeg er altså så glad for at du begynte med disse oppdateringene..for da måtte jeg jo bare se hva det nå var for noe i år..når du likte det SÅ godt! Det var det som skulle til for å vekke den store julestemningen hos meg i år, og den litt barnelignende entusiasmen! Så moro!
      Fortsett med oppdateringene da, jeg koser meg med dem!:)
      Å forresten..er det bare meg..eller er du litt lik gode gamle winter..?

    4. Hvorfor fikk egentlig ikke Casper være med til Snøfall? Portalen kunne jo holdt seg åpen bare bittelitt lenger…
      Hva er vitsen med å fylle seg med ondskap?
      Tenk hvis alle som ikke får det de ønsker seg til jul blir like muggen som Ruth…
      Håper alle skjønte at Ruth fikk antikvariater fordi hun ønsket seg alle verdens historier. Nå er det liksom for sent. Tipper Ruth ender opp med å beholde alle verdens historier til slutt…

    5. Haha! Jeg leste også det siste avsnittet med fortellerstemmen til The Julekalender!! Herlig serie for øvrig! 😊

    6. Utrolig bra julekalender. Men er det kun jeg som mener det burde vært høyere aldersgrense? Særlig etter dagens episode da Winter går inni i Mørke, blir ond og vender tilbake som ringskrømt. Det er ganske likt da Benny blir til nåså i The julekalender og den har 7 årsgrense. Hadde tenkt å se Snøfall med 2 åringen min for det står jo at den er tillatt for alle. Men jeg ser den heller etter hun har lagt seg.

    7. Jeg fikk ikke med meg gårsdagens episode og var litt trist for det.. Får heller ikke sett den på nett, da jeg bor midt i skogen og velfungerende internett er ikke-eksisterende. Og DA er det godt å kunne hente seg litt inn på dagens hendelser her! Utrolig glad blant annet for at Selma er Julius sitt barnebarn, men hadde håpa det hadde ordna seg for Casper og i gårsdagens episode.. :-/
      Gleder meg til ny oppdatering etter torsdagens episode, for den får jeg heller ikke med meg! 🙂

    8. Hvem var det som til Julius på slutten i går!? Det lignet ikke på Winter! Annen frakk og spiss lue, det har ikke Winter. Og hva er greia mellom Julius og hun bake-bolle-dama? Hun reagerer så snodig når man nevner Albin, blir litt sånn fnisete og fjollete.

    9. Ja gosh, her også rynka haka seg og kinnene ble bløte da de innså at de var bestefar og barnebarn.
      Hva om Ruth blir den nye sekretæren?
      Min ettåring sitter helt stille når vi ser på Snøfall, han hadde ALDRI sittet i ro i 20 min før. Fin stemning og spennende personligheter. Nå gleder jeg meg til han våkner så vi kan se på dagens episode.

    10. Bare meg som syns det var litt skummelt når Winter kom tilbake? Vet ikke om jeg tørr å se episode 7 før jeg har lest dagens innlegg her hos deg 😉

    11. Jeg hører både forteller’n i Brødrene Dal OG i The Julekalender. Kjempebra!
      Utrolig mange bra observasjoner/tanker rundt hele Snøfall-kalenderen. Personlig så syntes jeg det er så flott å se skuespillere som er så fantastisk gode at alt virker ekte! Har sett mange kleine scener i andre kalendere, men scenen mellom Julius og Selma da de fant ut at de var Bestefar og barnebarn… Den kunne blitt så klein, men hun som spiller Selma er bare så utrolig flink. Ble utrolig rørt selv, jeg 😊
      Tror forresten at hun bolle-bake-dama må ha vært Albins ungdomskjæreste, eller hun har alltid vært “hemmelig” forelsket i Albin. En annen mulighet er selvfølgelig at hun er Julius sin datter, og dermed Albins søster… Er ihvertfall henne Julius betror seg mest til, virker det som 😊
      Beste julekalenderen på leeeeenge!!!! 👍🏻 Gleder meg til neste episode, og til neste Snøfall-blogg-episode! You go, Pappahjerte!!!

    12. Etter avsløringn om at det finnes skapnisser har jeg funnet ut at Hjertrud Baker bare var barndomsvenn med Albin. De ble aldri mer enn venner fordi en moderne serie som Snøfall trenger mangfold, og da må Hjertrud og Ruth ende opp sammen. ‘Shipper HjertRuth fra nå av. Frisørdama derimot, er en bitter ungdomskjæreste (og Frida er søsteren til Selma).

    13. Det samme sa 6-åringen; “hvor er nissemor?”. Og han var veldig opptatt av at “den onde mannen” gikk inn i mørket. Og helt på slutten når Julius inviterte inn den fremmede med kappa, så sa eldstemann :”nei, ikkje slipp inn den onde mannen!” 😉 Så her ser hele familien Snøfall.

    14. Synes alle (ikke bare her) er så opptatt av at Ruth er så sur, men er hun egentlig det? Diskuterte Snøfall med tantebarnet mitt på 8 år for noen dager siden, og både hun og jeg synes ikke at Ruth er så sur, -hun er bare veldig, veldig lei seg for noe. Men lurer jo på hva hun har opplevd som har gjør at hun er så lei seg. Kanskje hun også er foreldreløs, og at det er nettopp derfor hun sa ja til å la Selma bo hos seg litt (fordi hun vet hvordan det er å være helt alene, og vil ingen så vondt), men at hun (altså Ruth) har opplevd å bli såret hver gang hun har knyttet seg til noen, så derfor vil hun ikke at Selma skal bli boende lenge fordi hun er redd for å bli såret igjen?

    15. Så utrooolig hyggelig å høre! 😀
      Liker at jeg plutselig har blitt sendebud for nrk, haha! Men altså, den serien er seriøst helt genial og jeg synes det er så utrolig moro å spekulere og sladre i alt som skjer der, at jeg kommer til å slite med å stoppe etter 24. episoden. Kanskje jeg rett og slett må lage min egen lille historie.. “Snøfall – tiden etter”, haha!

      Haha, hvorfor sier alle at jeg ligner på gode gamle Winter? Ser det ikke selv. Tror jeg får finne frem den hvite frakken og ta en titt i speilet 😀

    16. Takk for gode spørsmål! Tror mange fikk med seg det med antikvariatet ja, men så trist at hun ikke skjønner det selv.
      Og hvorfor fylle seg med ondskap ja? Det er det store spørsmålet nå! Ønsker han virkelig å ødelegge julen??

    17. Jeg synes det var veldig fint at hun advarte om at gårsdagens episode kom til å være litt skummel. Da fikk vi liksom preppa barna litt. Har gått fint så langt med både 2- og 4-åringen her i huset, men senskadene vet man enda lite om da 😛

    18. Aj aj, ikkje bra! Da må du snarest mulig flytte til nærmeste storby 😛

      Har ikke tenkt på om jeg burde ha en liten oppsummering hver gang eller bare kjøre spekulasjoner, men skal tenke over det til kveldens avsnitt 🙂

      Sees snart til sladder 😀

    19. Synes det lignet veldig på Dunkel, ev…. HEI VENT! Albin hadde jo sånn spiss lue!! Kan det være Winter som har blitt besatt av Dunkel? Nei dæven, dette har jeg ikke grublet nok over. Så spent på kveldens episode!

      Og det er absolutt noe på gang med Julius og Gjertrud, men hva..? Det skal jeg spekulere rundt i kveld 😉

    20. Haha, tuusen takk for det! Utrolig hyggelig å se at spekulasjonene faller i smak 😀

      Innser at jeg må ta en skikkelig tenkerunde på hva som er greia med Gjertrud “bollebaker”. Kan hun ha bakt en liten “bolle” for Julius da..?

      Uansett, gleder meg veldig til kveldens episode, for som du sier: Det er faktisk en knallbra serie med glitrende skuespillerprestasjoner 🙂

    21. Det er et utmerket poeng 🙂
      Ruth har egentlig massevis av følelser, man ser jo det iblant, de er bare låst dypt inne i hvelvet. Men de er på vei ut. Hun bærer nok på en stor sorg. Kanskje… Albin? Kan hun ha vært kjæresten hans en gang i tiden da? Så forsvant han bare en dag..? Nei, det henger vel ikke på greip. Uansett: Det skal nok løse seg for a Ruth også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg