Vi som elsker Snøfall

Noen andre enn meg som elsket den første episoden av Snøfall? Fy flate!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg visste ikke riktig hva jeg skulle forvente av årets julekalender, spesielt ikke med alt snakket som har vært om strenge fosterforeldre og alt det der. Men dæven døtte, det der er en adventskalender helt etter min smak!

Spenning, konflikt, flere verdener, julenissen, magi og løfter om en veldig spennende reise. Også at den er norsk a gitt! Og det skader jo selvfølgelig ikke at den både er norsk og visstnok delvis spilt inn i Larvik også 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Som så ofte med slike ting, var barna sånn midt på treet engasjert, men det tar gjerne litt lenger tid for dem. Jeg ble derimot hekta på sekundet! Det var noe med hun søte jenta som hadde det litt kjipt og han superglade julenissen med den lystige sangen og de spennende julekulene og selvfølgelig den særdeles interessante avslutningen med kofferten som bare… ja nei. Det gledes. Stort!

Så satser vi på at denne litt kjølige fostermoren mykner opp etter hvert og blir en skikkelig trivelig tjej. Har ikke tenkt til å avsløre noe mer av hva som har skjedd så langt, men jeg kan bare anbefale store som små å henge seg på, for dette tror jeg blir en magisk reise 🙂

Serien går på Nrk Super kl. 18.00 hver kveld, men kan også finnes på internettet.

 

P.S. Dere som venter på den iskalde utfordringen fra i går: Video kommer 😉

/ Gooooooood jul!

* Følg Snøhjerte på Facebook *

21 kommentarer
    1. Kalenderen har absolutt potensiale – ikke så rart når man ser hvem som har skrevet manus. :o) Jeg synes Julius var i overkant hyperaktiv (jeg ble rent svett og sliten!), men ellers virker den koselig synes jeg – gleder meg til å følge den videre i desember! :o)

    2. Ja den julekalenderen der var helt suveren. 6 åringen min satt klistra til skjermen. Så den var visst ganske så fengende.
      Gleder meg allerede til å få se neste episode ilag med barna 🙂

    3. Haha, ja Julius var en stor kopp, men det planer nok ut etter hvert, tenker jeg. Likte bare sangen så veldig 🙂 Og de magiske julekulene da! Herregud, her er det duket for julemagi lang vei. Så håper jeg bare Selma begynner å gi “litt” lengre turer med bikkja fremover, haha!

    4. Nix, ikke reklame, bare helhjertet anbefaling 🙂
      Skrev en reklametekst for den fysiske kalenderen for en stund tilbake, men da hadde jeg ikke sett et sekund av serien. Dette er ikke en kjøpsoppfordring av noe slag, bare min mening etter å ha sett én episode og blitt helt forelsket 😀

    5. Jeg digget Julius. Ingenting er bedre enn en gammel mann med ung sjel <3 Litt overdrevet fargeeffekter iblant, der alle ting er grå og trist bortsett fra hun lille jenta, men ellers digget jeg showet! Byen Snøfall så også ordentlig nissete og gøy ut! Haha 😀

    6. Den eneste adventskalendere vi har klart å få gjennom med ungene var jul i svingen et år. Men vi satt sammen i går, og denne har potensiale. Selv jeg gleder meg allerede til neste episode.

    7. Hehe, sant det. Kan ikke bli for mye juleglede. Likte faktisk det jeg, spesielt når hun gikk innover skolegården og alt annet var grått. Synes også Snøfall var overdrevent blå, så tenker det er noe de bruker bevisst. Kanskje det endrer seg med tiden..? 😉 Detta blir moro!

    8. Jeg satt og så på 1.episode i går, men fikk ikke noen julestemning av den :/
      Spesielt ikke når det er både sommer og vinter i nisselandet. Var ikke helt det jeg så for meg kan man vell si 🙂
      Men den er sikkert bedre ut over i Desember, men de fikk ikke fanget meg, jeg holder meg til de jeg er vokst opp med 😛
      Jul i skomakergata,jul i blåfjell og jul på månetoppen^^
      God jul til deg og dine 🙂

    9. Seriøst? Jøss. Fikk julestemningen med en gang, jeg! Synes det var litt artig at de hadde en vri på det, at det ikke bare var julete jul rett fra start. Og du må jo bare elske en badende Julius i sånn grusom badedrakt? Haha 🙂 Men vi får se da, kanskje du kjenner stemningen boble etter hvert 😉

      Hvis ikke, er det jo aldri feil med Jens Petrus 😀

    10. Den så vi i går også, og siden vi papirkalenderen som følger med kom i posten via bokklubb nå nylig var det liksom litt ekstra spennende 🙂 Jeg syntes nisseland så kjempe koselig ut og gleder meg til å se mer!

    11. laget over samme lest som Julekongen så man har jo sett dette før….litt skuffa i så måte, men den ser ut til å være bra ellers 🙂

    12. Det er ikke en fostermor,men en beredskapsmor. Altså, jenta skulle være der frem til de fant en fosterfamilie. Ikke så lett, men viktig å skille mellom. Det er derfor jenta ønsker seg en familie, som hun sier. Litt dårlig forklart av nrk. Men ellers en tipp topp adventskalender 🙂

    13. Aha! Men da har jo ikke fosterforeldre noe å frykte, ref. debatten i forkant av serien. Uansett, etter to episoder tror jeg ingen har noe å frykte: Dette blir god stemning!

    14. Yes, vi følger også med på papirkalenderen og den har levert så langt! Ørliten spoiler om fuglen i gårsdagens teaser, men pytt sann. Utrolig spennende uansett 🙂

    15. Å den skal jeg se på nettet etterpå:-) Tro det eller ei,så koker jeg risgrøt nå.Nattmat må folk med søvnproblemer ha, innimellom den forvirrede døgnrytmen :-O Da blir det snart å snurre film og sluke grøt:-) God jul:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg