Min barnsligste uvane

Har du en barnslig uvane? Det har i hvert fall jeg. Sikkert en hel del av dem også, men dette er utvilsomt den barnsligste.

For i dag tidlig skjedde det igjen. Jeg skal bare ut på et lite ærend og når jeg er ferdig sender jeg melding til Christina og sier at jeg er på vei hjem. Da tikker det inn en melding…

“Kan du stikke en rask tur innom butikken?”

Dum som jeg jo er, sier jeg ja. Igjen.

Da kommer det.

“Flott, har skrevet en liten liste. Sender til deg.”

Så kommer lista.

Og det viser seg selvfølgelig at den “korte” lista i realiteten er lang som et regnskapsår.

Ikke bare det, men etter at jeg har studert lista et minutts tid, tikker det inn en melding til.

“Også trenger vi salat-ting til i morgen og middag til i kveld.. Love ju!”

 

 

Trenger bare et par småting…

 

Det er ofte rundt her jeg føler at verden er veldig urettferdig. Såpass urettferdig at jeg bestemmer meg for å ta “hevn”. Og når jeg sier hevn, så mener jeg hevn i den aller mest patetiske form av ordet. For hevnen innebærer at jeg i tillegg til alt som står på lista, kjøper meg en brus eller en liten sjokolade som jeg nyter ALENE i bilen på vei hjem!

Så godter jeg meg litt over hvor rebelsk jeg er som sitter der og koser meg helt alene. Det er min lille hemmelighet og det føles bra.

 

 

Å se dette skrevet svart på hvitt, innser jeg hvor utrolig patetisk det er, for jeg ser jo nå at dette er tankegang tatt helt tilbake til barneskole-nivå, av typen: “Ædda bædda, jeg har sjokolade og du kan ikke få noe”.

Men likevel føles det litt bra. Ja vel, så måtte jeg kjøpe nitten hundre typer grønnsaker, men så fikk jeg meg en liten trøstebrus på vei hjem, så da er det liksom greit. Jeg taper litt, men så vinner jeg litt likevel. Haha!

 

 

/ Har du en barnslig uvane? Vær så snill, si at det ikke bare er meg.. 😛

* Følg Barnslighjerte på Facebook *

19 kommentarer
    1. Dere burde bruke en handle-app 🙂 Da kan dere alltid ha oppdatert liste. Da kan fruen sitte i sofaen og skrive ting inn på lista samtidig som du raser rundt i butikken med handlevogna. Og med litt selvdisiplin så blir det bare med ting fra lista… Hvis man ikke bare må ha en liten belønning for strevet, da 😉 Kan forøvrig anbefale “Our groceries” for handling 🙂

    2. Få dere en handleapp er mitt tips også. Wünderlist fungerer i så måte utmerket og man kan fylle på lista etterhvert som kjøleskapet blir tomt. Begge installerer appen så synkroniserer det seg ift at begge legger inn varer man trenger.
      Og uvane……når jeg glemmer å slette ting fra lista så når jeg har ferdig handlet kommer mannen hjem med akkurat det samme! Lett å gå på en smell der 😛

    3. Jepp..jeg har en barnslig uvane. Den handler ikke om å gå i butikken, men om vann. Jeg kan ikke gå forbi en vanndam når det regner. Må bare “plaske” litt i den med foten. Det har resultert i at jeg kommer hjem med våte sko mer enn en gang. Så nå har jeg kjøpt meg støvler…

    4. Åh, jeg elsker deg Bodil for den kommentaren!!
      og haha, digger at du har slike barnsligheter, jeg, Peter;D

    5. Jeg er så barnslig at jeg e n da, i voksen alder, gleder meg til lørdagen kommer – da kan jeg nemlig spise “lørdagsgodteri” uten dårlig samvittighet. Og ja, kinderegg er som oftest med i mitt velassorterte utvalg. He he he

    6. Takk for tips! Spørs om det hjelper, for da må jeg jo faktisk huske å bruke den også, og så sent som i dag sto jeg i kassa og skulle betale, da jeg innså at lommeboka… ja, den lå igjen hjemme 😉

      Men skal absolutt sjekke det ut 🙂

    7. Jeg er 19, snart 20 år, så jeg håper det er innafor å være litt barnslig enda 😂 Senest i sta kranglet jeg med min 16 år gamle bror om hvem som skulle sitte foran. Jeg velger å forsvare meg selv med at han for det første er like barnslig, og at jeg faktisk skal lengst.. men det er vel kanskje ikke en bra nok unnskyldning 😳

    8. Jeg pleier fortsatt å kun trampe på de hvite stripene når jeg skal over veien, men litt mer diskre enn da jeg var mindre.. hahah!

    9. Får du egentlig ikke lov å kjøpe deg brus siden det beskrives som hevn? :-p Dette skjer ofte med meg og, men ikke som hevn, kun fordi jeg har lyst 😀

    10. Til og med “gamla” bruker handleapp☺️ Belønning i form av cola zero eller en liten lakrisstang, er kjærkomment selv for godt voksne😂

    11. Hihihi, kjenner igjen den! 😀
      Hvis en bil nærmer seg i det jeg er på vei inn i huset, kan jeg også finne på å løpe som en gal og kaste meg inn døra og late som de er gale drapsmenn x-)

    12. Haha elsker å være barnslig 😁 Jeg er 34 å jentungen på 16 synest mamma kan være dritt barnslig 🙌 Hun hater når jeg sier lol, seff & serr. Så da gjør jeg det bare enda mere 👍

    13. HAHA! Jeg er akkurat lik 😀 MÅ kjøpe noe til meg selv når jeg er alene ute å handler “fordi du fortjener det” 😀

    14. Barnsligheter? Nei! Haha. Jo det er utrolig mye. Innimellom lurer vi på hvem som er barn og hvem som er voksne i huset her. Vi har hatt ballkrig med sofa som borg (plastballer lignende slike i ballbinger på lekeland), snøballkrig (ikke mot barna som er 3 og 6 år, men mot mine foreldre på 54 år 😉 og vannkrig (delvis inne i huset, også mot mine foreldre). Skal sies at jeg har vokst opp med lekende foreldre (og tanter og onkler) som regelrett tok over leken da jeg og mine søskenbarn var små 😛 Ellers har jeg den perfekte jobben og balansen i livet (som en barnslig person om også må være litt voksen) på min arbeidsplass i barnehagen! Tro vi har mye gøy der! Jeg klarer heller ikke gå forbi en vannpytt uten å plaske litt i den. I barnehagen har det gått sport i å se om vi klarer å hoppe vannpyttene tomme for vann! (bør prøves!)

    15. Min barnslige uvane (av sikkert mange flere som jeg ikke klarer å komme på nå) er at jeg er skikkelig brelete (kosete) med mamma. Jeg ELSKER å ligge/sitte med hodet på bryster hennes og bare kooose 😂😂😂 I en alder av 35, er fremdeles mamma kos herlig 💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg