Norges nye sjakkhåp?

Etter sjokktapet for Magnus Carlsen mot Sergey Karjakin i sjakk-VM i går, er det mange som nå frykter for den norske VM-tittelen. Men frykt ikke, jeg har en plan!

 

For slik jeg forstår, så handler det om å starte tidlig, hvis man ønsker å bli virkelig god i sjakk. 2 år virker som en fornuftig alder. Jeg har også notert meg at mange store sjakkspillere også har en helt særegen personlighet, gjerne litt nerdete om du vil, så derfor tenker jeg allerede nå å innføre brilletvang med styrke – 10 på det ene øyet, + 20 på det andre. Det ser kanskje litt rart ut, men hva gjør man ikke for VM-gull?

Så langt er det ikke mye å skryte av, og her ser dere resultatet av gårsdagens kamp:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Brikker veltet utover og et sjokkert publikum på sidelinjen som ikke kan tro sine egne øyne. Men men.. Det minner jo faktisk mistenkelig om Magnus´ dramatiske exit fra pressekonferansen i går..

Samtidig snakket de mye om kvinnelige sjakkspillere i NRK-studioet i går, så da er det bare å sette i gang med å lære seg spanske åpninger, russiske kålruletter, berlinforsvar, rokade, en passant og alt annet man skulle trenge for å hamle opp med verdenseliten 😉

Men inntil da: Heia Magnus!!

.. bare pass deg litt for dette fjeset i 2036 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Nei, ikke spis bonden da!!

* Følg Sjakkhjerte på Facebook *

4 kommentarer
    1. Må bare si at dere har så fantastisk skjønne barn! De virker så glade og sunne og samtidig som ordentlig barn!! Jeg tenker ofte at jeg håper jeg kan få oppleve å ha sånne barn, og blir veldig inspirert av deres blogger, når jeg tenker på den gangen det blir min tur. Forhåpentligvis er det en stund til, jeg er bare 19, men virkelig! Dere inspirerer meg.

    2. Så utrolig hyggelig å høre, Maren! 😀 Ja, de er to fantastiske små apekatter de der, hihi. Tror de må ha arvet mye fra moren sin 😉
      Veldig hyggelig å høre at man kan inspirere selv i en travel småbarnshverdag som kanskje ikke alltid er like spenstig 😀

      Ha en strålende dag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg