Det avskyelige klesmonsteret

Sliter du med å få på barna uteklærne om vinteren? Nå kan jeg ha kommet opp med løsningen! OBS: Metoden kan muligens skape varige mén.. 😉

For da jeg leverte ungene i barnehagen i dag, så jeg denne plakaten:

 

 

– “Tja, fin oversikt med praktiske tips, det” tenker du kanskje. Men se nærmere…

Se på det creepy ansiktet der da!

 

 

 

 

Kan du tenke deg å møte dette uhyret en sen kveld alene?! Nei, og det kan ingen barn heller. Så derfor… Mine damer og herrer, la meg presentere: Det avskyelige klesmonsteret!

For dette skumle utysket henger jo allerede i barnehager rundt om i landet, og DET mener jeg at vi burde kunne utnytte. For hvem kan vel motbevise at ikke Det avskyelige klesmonsteret spiser kalde barn om vinteren..?

Det er helt sikkert moralsk forkastelig, etisk uriktig og ikke på noen måte pedagogisk forsvarlig, men her er planen:

Neste gang du står i gangen på vei til barnehagen og barna løper rundt som apekatter, og du har sagt fra tre, fire, søtten ganger men til ingen nytte, si som følger:

– “Barn..? Hvis ikke dere kommer nå, får dere gå uten uteklær i dag! Da kommer dere til å bli iskalde, og dere vet hva som skjer da..? Da kommer Det avskyelige Klesmonsteret og tar dere!”

Dette kommer de helt sikkert ikke til å tro på ved første forsøk, men da viser du dem bare dette, mens du forteller:

 

– “Det avskyelige klesmonsteret lever langt langt inne i skogen og viser seg aldri for noen. Med mindre han lukter iskalde barn…”

 

– “Det er nemlig bare én ting som kan lokka ham ut av skogen: Lukten av iskalde barn. Han elsker å spise iskalde barn!”

 

Da har du hele TO beviser for at monsteret faktisk finnes, og da vil nok pipen få en annen lyd. Dette har også den fordelen at barna ser monsteret hver gang de kommer til barnehagen og får en bekreftelse om at uhyret er der ute.

OBS: Metoden er ikke enda utprøvd på egne barn og kan, om mulig, fremkalle varige mén som ikke lar seg kurere uten en dyktig eksorsist. Men hey: Du kommer i hvert fall aldri til å bli forsinket til jobb igjen 😉

 

 

/ Fryser du?

* Følg Den avskyelige pappabloggeren på Facebook *

8 kommentarer
    1. Hahah fantastisk 😛
      Her har jeg aldri hatt problem med å få ungene til å kle på seg på de 12 årene jeg til sammen har jobbet i barnehage, bare å lage en lek ut av påkledningen 🙂
      Selvfølgelig er det litt tull og tøys, men hallo de er jo bare barn 😀 Og vi skal jo lære så lenge vi lever ^^

    2. Totalt off topic, men jeg leste “kjenn i nakken og på hendene. Dersom barnet er svett er temperaturen bra”, og trodde det var en tullrplakat ment på de som pakker inn barna i så mange lag med klær at de ikke kan bevege seg (kommentaren om at sutrete barn kan bety at de fryser, forsterket det inntrykket) 😉

    3. Haha! Jeg har tenkt på det samme! Den henger i barnehagen her å, sykt creepy fyr. Men han holder varmen ihvertfall!

    4. Jeg skulle si at om barnet er svett i nakken, har det for mye klær på seg. Svetten blir jo som kjent kald etter hvert, og da kan de virkelig begynne å fryse.
      Ikke en sjans med mine De etterlyser votter og skjerf og nekter å gå ut uten.

    5. Da jeg var liten var Klemmert den store stygge. Han brukte å klype barn som ikke brukte luer i øret. Det funker jo forsåvidt, for ører blir jo vonde om de er kalde! Men synes sannelig det avskyelige klesmonsteret ser mektig skummelt ut!

    6. Jean-Jacques Rousseau mente at barna skulle erfare selv, og lære på den måten. Med mindre barnet gjorde noe som kunne være til skade for liv eller helse, skulle ikke de voksne si hva barnet kunne gjøre eller ikke, slik at de følte seg frie til å ta egne valg. Så derfor skulle man bare la barna gå ut uten votter feks når det var kaldt, så ville de lære til neste gang at de måtte ta på votter:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg