Ukas krangel – Den sultne hunden

Det er søndag formiddag. I stua driver Christina og rydder, mens jeg går fra rom til rom på jakt etter oppvask. Barna holder på med sitt og nyter en rolig formiddag i søndagstempo. Alt er bare fred og fordragelighet, alt er ved det normale.

Alt, bortsett fra Teo. Han som på denne tiden av døgnet pleier å ta en velfortjent cowboystrekk i kurven, er usedvanlig masete. Han fotfølger oss hvor enn vi går, vifter med halen og bjeffer hver gang vi nærmer oss kjøkkenet.

Det er selvfølgelig Christina som først oppfatter at noe er galt.

– Skjer med Teo i dag da?

– Tja, mumler jeg.

– Vent litt… Du har gitt ham mat, ikke sant?

– Ehm… ja? Eller… nei.

– HÆ?! Men i helv… Han skulle jo spist for evigheter siden!

– Ja, jeg vet det, men jeg må ha glemt det. Du kunne ikke bare gjort det selv, da?

– Men vent litt, Peter… Jeg ga ham medisinen hans før frokost.. Og da satte jeg alarmen på ovnen til å pipe én time senere, for å huske å gi ham mat.

– Og..?

– Ja, jeg trodde jo kanskje du ga ham mat da du var på kjøkkenet og skrudde av alarmen i stad?!

– Hæ? Nei, jeg har ikke skrudd av alarmen.

– Jo..? Du var jo på kjøkkenet da det peip.

– Nei nei nei… Det stemmer ikke.

– Men jeg hørte jo at –

– Hallo, jeg hadde jo husket det!

– Er du sikker?

– JA! Tror du jeg er helt teit eller? Jeg har IKKE skrudd av den alarmen i dag.

Men akkurat da, mens diskusjonen er på det bristende punktet der begge parter begynner å tvile på hverandre og dårlig stemning er i ferd med å blusse opp som en flamme, kommer det plutselig fra en liten tass i hjørnet av sofakroken:

– Eh, pappa? Det har du faktisk. Fordi du sa til meg: “Kan du skru av alarmen? Jeg gidder ikke høre på den pipinga”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Takk skarru ha, plutten.. Sorry, Teo.

–> Les flere “Ukas krangel” her

* Følg Surrehjerte på Facebook *

18 kommentarer
    1. De hör allt- och de ser allt, våra små älskade karameller med jumbodumboears!!! Men försöka kan man ju alltid…..😂

    2. Vil først bare si at jeg digger bloggen din 😀 Herlige plutten med sine gullkorn!
      Vil også berømme deg for at du nå har blitt skikkelig kjendis, for nå har du også klart å irritere noen kvinneguidenbrukere, slik at du har fått din egen kritikktråd. Det høres kanskje ikke positivt ut, men etter min mening er kvinneguiden et forum hvor brukerne spyr ut mye eder og galle om kjente fjes. Så får vell si gratulerer, haha 🙂 Og hvis du noen gang skulle rote deg inn der, må du huske at alt som står skrevet må tas med en klype salt, for jeg mistenker at 99% av brukerne som kommenterer bare elsker å kritisere andre i mangel på noe bedre å ta seg til #nettroll

    3. HA HA HA;-D Plutten altså… og det uttrykket til faderen etter avsløringen 😉 Knegg knegg…XD

    4. denne fordelen med barn i den alderen har jeg utnyttet lenge: “Joda, pappa, det gjorde du” eller “nei, pappa, det har du ikke gjort” eller, den aller beste: “pappa, hvorfor rydder ikke DU bort klærne og lekene dine?”
      Så slipper jeg. Kan bare le litt stille for meg selv, og høre hvordan han forsøker å snakke seg ut av det….

    5. Jaggu har det ikke kommet en antipappahjertetråd på kvinneguiden 😱 De er ferdigsnakka om VP nå da skjønner jeg,gudbedre for en gjeng.

    6. Tusen takk, Peter 🙂 Tusen takk for at du(og kona di, forøvrig) alltid klarer å dra frem ett smil hos meg, og at latteren alltid sitter løst! Jeg kommenterer såpass sjeldent at jeg nok tror du ikke kjenner meg igjen, men jeg må uansett si takk for at du klarer å dra frem ett smil og litt latter på en ellers ganske så kjip dag 🙂

    7. Haha, det overrasker meg ikke stort. De folka der.. Har ikke så fryktelig stor respekt for folk som gjemmer seg bak anonyme pseudonymer for å gulpe eder og galle, men de har vel sine grunner, så la dem holde på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg