Søvn er livets kaffe

Så våken, så kvikk, så fryktelig uvant – herregud, for en merkelig følelse!

 

 

For i går klarte jeg faktisk, mot absolutt alle odds, å gå til sengs rett etter at begge barna var lagt. Og ikke bare det: Jeg sovnet! Det føltes selvfølgelig veldig merkelig å ligge der som et barn og høre på lydene fra frua som tasset rundt i huset. Men så gikk det heller ikke mange minuttene før tankene ble mer og mer abstrakte, og hjernen forsvant ut vinduet.

Og fordi jeg hadde på meg min trofaste fitbit, kan jeg til og med bevise det. Her er nattens søvnmåling:

 

 

Sjekk den a – 10 timer med effektiv søvn! For en fyr med notorisk lakenskrekk, er det helt ellevilt. Samtidig ser jeg jo at jeg har vært helt våken 3 ganger, rastløs 34 ganger og tilbragt hele 73 minutter av natten i våken/rastløs tilstand. Hvor det rare er at jeg husker at jeg én gang var oppe på do med 4-åringen, men hva med de resterende 36 gangene?! Jeg vet jo at jeg går mye i søvne, men altså, hallo..?

Samme kan det være, det viktigste er at jeg nå har funnet ut at å få seg en god natt søvn er som å våkne med et batteri i rumpa. I hele dag har jeg vært lystig og glad og egentlig ikke trengt kaffe! Ved nærmere ettertanke burde jeg kanskje hoppet over kaffen faktisk, for da jeg først hadde fått i meg et par kopper, ble jeg som en overenergisk duracell-kanin, noe som enkelt lar seg illustrere med dette bildet:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det man derimot ikke ser her er at et halvt sekund senere, smalt en av tærne inn i håndtaket på en kjøkkenskuff. Det gjorde så intenst vondt at jeg brått måtte ta meg en Gro-dag på gulvet. Ikke ble det spesielt mye bedre når Teo kom bort for å trøste meg, men endte med å tråkke meg rett i fleisen med skarpe klør og bare gjøre skaden verre.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men takket være kaffeoverdose OG en lang natts søvn, kunne jeg ikke brydd meg mindre om verken skader eller skarpe poter. For solen skinner, livet er fantastisk og jeg er våken! Så nå er jeg selvfølgelig supermotivert til å begynne å legge meg litt tidligere hver kveld.

Ikke 20.30 kanskje, men jeg skal i hvert fall prøve å ikke la det gå 10 år til neste gang jeg får meg en god natts søvn 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Ha en fantastisk dag! 🙂

* Følg Sovehjerte på Facebook *

9 kommentarer
    1. Det er bra du har begynt å legge deg tidlig, så vi voksne kan få litt egentid. Det er faktisk slitsomt å løpe etter en duracellkanin hele dagen! 😉😉

    2. HAHAHAAAAAAAAA!!! Herregud jeg lo til jeg hadde fått en astmatisk hoste, her! Sorry for å le av din smerte men du skriver og illustrerer bare så innmari bra at det treffer rett i lattermuskelen – hver gang. Digger deg! Takk, you really made my day 😀

    3. Bruker du sleeptalk recorder? Den appen? det er hysterisk morsomt. samboeren min snakker i søvne hver natt, og det er så gøy å høre hva han sier.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg