Har du vasket hendene?

Har du husket å vaske hendene?

Og hva med deg da, har du vasket fingrene?

Hei franseleif, har du vasket hendene?

/ sponset innlegg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Noen dager synes jeg ikke at jeg hører meg selv si annet enn den samme setningen igjen og igjen.

Man ønsker jo ikke å være en hysterisk småbarnsforelder, men samtidig: Har man først sett en 4-åring leke med meitemark og gjørme, for deretter å gå rett til middagsbordet for å spise spagetti med bare nevene, blir det fort til at man heier på en ekstra håndvask 😉

For små barn skal klå på alt og ikke bryr de seg det spøtt om håndhygiene. Når de kommer hjem fra barnehagen ser det ut som de har vært i potetåkeren hele dagen, og det går ikke lang tid fra de kommer hjem til hendene har vært i vannskåla til hunden, på dosetet, under teppet, i nesa, i grusen og under skohylla. For ikke å snakke om den perioden man holder på men do-trening.

Jeg skjønner at det er kjedelig å måtte vaske hendene hele tiden, men samtidig får jeg meg liksom ikke til å la et barn sette seg ved middagsbordet med “do-hender”. For hadde det vært opp til barna, kunne de gått rett fra å sjonglere kattebajs, til å spise middag ved kongens bord uten så mye som å børste av hendene på buksa.

Og etter mat er det på´n igjen med nok en håndvask, for alle som har sett en 4-åring spise pannekaker, vet at de ikke kan slippes løs på sofaen igjen uten en aldri så liten skrubb 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Barn har selvfølgelig null interesse for håndhygiene, så der får heller vi foreldrene ta ansvar. Og med tanke på antall ganger de små hendene vaskes i løpet av en dag, er det fint å velge en såpe som en streng mot basilusker, men mild mot hendene.

Dr Greve Mild & Parfymefri er en serie ekstra milde produkter som er spesielt tilpasset ekstra tørr og sensitiv hud. Perfekt for barn som har både tynnere og mer sensitiv hud enn voksne, og derfor bør beskyttes deretter. Og siden små barnehender gjerne vaskes ørten ganger om dagen, er det ekstra viktig at såpen er mild mot huden, uten å tørke den ut med parfyme og andre sterke stoffer.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

I tillegg til håndsåpe, inkluderer Dr Greves Mild & Parfymefri-serie også flere skånsomme produkter, som deodorant, body lotion og dusjgelé. Alle produktene i serien er fri for parfyme, parabener og fargestoffer, og er dermatologisk testet på sensitiv hud.

Og det kommer godt med for oss voksne som gjerne vil at barna skal vaske hendene før de spiser, før de legger seg og etter hver gang de har klappet en padde. Selv om det selvfølgelig gjør oss til verdens kjedeligste masekopper 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Har DU husket å vaske hendene? 😉

7 kommentarer
    1. “Nettemor”
      😊🖒for mild såpe og bra håndhygene 😊
      Etter å ha jobbet i barnehage i noen år
      Kommer det automatisk: nå kan dere vaske hendene for nå er det middag 😊 selv legge etter at barna har blitt store 😂

    2. Nå fikk jeg frysninger. Det dukket opp et minne om en slags ekstra julegave jeg og min x fikk. En krukke med trillet marsipan med nonstop og nøtter.
      Den smakte så sykt ekkelt. Jeg husker jeg sa at det smakte bakterier eller barne-hender. Vi lo litt og kastet innholdet rimelig kjapt. Senere den jula fikk vi vite at det var barnebarna av julegave-giveren som hadde laget det. Ugh. Fikk bekreftet smaken.
      Fint du minner om håndvask nå som det nærmer seg jul 😉

    3. Tusen takk for det! 😀
      Fint å ha to små håndmodeller i hus, haha. Plutten spurte til slutt: “Skal du ta bilder hver gang jeg vasker hendene fremover?” x-)
      /highfive

    4. Hehe, ja man innser fort at man kommer langt med god håndhygiene så snart barne begynner i barnehagen 😉 Og merkelig nok er det aldri noe problem å vaske hendene hvis man f.eks har pizza til middag 😉

    5. Små barn er som kjent ekstremt møkkete. Men det er verre med voksne mennesker som sier ting som “herregud, vi må vaske hender resten av året!”. Jeg trodde nordmenn var moderne og sviliserte mennesker. Jeg tok det for gitt at nordmenn har god hygiene. Så feil kan man ta. Korona-kaoset har vist oss hvor møkkete og jævlige nordmenn er. Lærte ikke alle dette når de var små? Man vasker hendene etter at man har brukt hendene. Enklere kan det ikke bli. Jeg vasker vel hendene ca. 40-50 ganger i døgnet, minst, fordi jeg jobber mye ute og blir møkkete. Så hver gang jeg går inn så vasker jeg hendene. Fordi normale mennesker er rene. Det kvalmende å se nivået på hygiene blandt nordmenn. Folk klager fordi de må vaske hendene… Jeg har sett folk som har spurt om de må vaske hendene etter at de har vært på do.. De spør om de må, de burde jo ville gjøre det. Det er ganske sykt. Jeg har ihvertfall lært noe viktig; Alltid ha minst tre meter avstand mellom deg selv og nordmenn, de er møkkete som faan.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg