Banneutfordringen som gikk åt skogen

I går hadde jeg en super bursdagsfeiring med pølsefest og iskalas, godteri på senga og pakker i fleng 🙂 Men da det plutselig gikk en skål med sprøstekt løk i bakken, kom jeg på at flere av dere har spurt meg hvordan det gikk med banneutfordringen jeg ga meg selv for noen uker siden.

I utgangspunktet hadde jeg jo mål om å ikke banne på en ukes tid, men hvis jeg klarte det, tenkte jeg å videreføre det så lenge som overhodet mulig.

Vel…

Jeg tapte.

For det var akkurat som jeg fryktet. Jeg mistenkte nemlig at jeg ville klare å svelge unna alle banneordene som verden måtte kaste etter meg, i hvert fall for en stund, men at før eller siden så måtte det ut og da ville alt komme på likt.

Og jeg fikk rett.

For det gikk fint en stund, og på fjerde dagen uten så mye som et halvhjertet “søren” trodde jeg oppriktig talt at jeg skulle klare å kontrollere det. Men det var inntil gudene bestemte seg for å sette meg på en prøve… For det måtte liksom et maks irriterende uhell til på et maks irriterende tidspunkt, for å vippe meg av pinnen.

Vi var i stua alle mann og nøt full harmoni, da alt plutselig ble snudd på hodet. Fra å ligge pal i sofaen og nyte skogens ro, ble det plutselig fullt kaos. Et glass ble veltet og plutselig var det som om å hele huset våknet til liv. Og akkurat da jeg løp mellom stua og kjøkkenet for å tørke bort nysølt solbærtoddy fra vegger og tak, og hunden løp bjeffende rundt, og vaskemaskinen peip, og rot på gulvet lå og fløt, og “Johnny Johnny Yes Papa” dundret fra tv-en, og pappa var stresset og irritert, ja da, akkurat da, klarte jeg å miste en stooor beholder med frysetørret kaffe i bakken. Uten lokk.

Og da brast demningen. På episk vis.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

covering both ears dog with paws

 

Jeg har ingen planer om å gjenfortelle de nøyaktige ordene, men la oss bare si at dersom jeg skulle klart å vaske munnen min ren etter alt som ble sagt, hadde jeg trengt både bibel, eksorsist og vievann.

Så ja, jeg tapte jeg så det sang, men gud bedre så deilig det føltes å gå ut med en skikkelig salutt 😉

 

/ God forbanna helg 🙂

* Følg Bannehjerte på Facebook *

17 kommentarer
    1. Haha😂😂😂 Inke lett å holde sånne ord inne i evigheter😂😂😂 Gratulerer med vel overstått bursdag🎉🎈🎁🎉🎈🎁 Halveis til 70☺️ Nettopp blitt voksen, jo☺️

    2. Sorry, må liksom bare le 🙊🙈
      Men altså, sånt skjer… og ja, det er bare sånn at orda må ut. De sier det når man griner og: “få det ut” 😉🙊

    3. Gratulerer med overstått! 🙂 Ingen tvil om at ungene tar etter banning i alle fall. For “100” år siden var vannet i rørene frosset da jeg sto opp en vintermorgen. Jeg vekket mannen min og fortalte hvordan ståa var. Han sto opp, åpnet skapdøra under vasken på kjøkkenet, sa f..n, f..n, f..n, og stengte skapdøra. Vår lille pode, 2 år, gikk bort til samme skapdør, åpnet og så inni, og sa: PAN,PAN, PAN, før han stengte skapdøra og gikk 🙂

    4. Min sønn (som har amerikansk far) utbrøt alltid FATT når han ble sinna som liten. Det skulle være Fu.. for vi snakker amerikansk hjemme. Søtt nå men veldig kleint i barnehagen…

    5. Gratulerer med overstått er 9 dager eldre enn meg du da 😊 Hehe banningen er øving kommer seg om du prøver å være bevisst da 😊

    6. Tusen takk for det! 😀 Den perfekte bursdagsgaven hadde egentlig vært en times fullmakt til å banne så mye jeg vil. Da skulle jeg kost meg 😛 Haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg