Gjort er gjort, spist er spist

Det er klart jeg angrer, men det som er gjort er gjort. Jeg kan ikke gå tilbake på det nå. Det er ikke som om vi kan spole tiden tilbake og late som om det aldri har skjedd. Det har skjedd.

Nå må vi se fremover og komme oss videre. Sammen. Det var bare én gang, jeg lover, det skal aldri skje igjen.

 

A cute lover valentine havanese puppy dog with a red heart isolated on white background

Sorry!

 

Men du aner ikke hvor kjedelig det kan være, du! Sitte og stirre inn i en dataskjerm hele dagen lang. Drikke kaffe, sjekke mail, skrive, ta en brødskive. I blant trenger jeg mer! For det er faktisk ganske kjedelig å være voksen, spesielt på jobb. Men så stikker man innom kjøkkenet da, mest for å se egentlig. Gløtte litt på skapdørene og myse inn i fryseren. Man vet jo aldri.

Som oftest blir det bare en kaffe, men i dag ble det mer.. Den bare lyste mot meg, hva skulle jeg gjøre? Jeg forventer ikke at du forstår og jeg skjønner at det virker ganske ubetydelig akkurat nå, men jeg var sulten, trøtt og sårbar. Og uansett: Jeg visste jo ikke at det bare var én igjen!

Hvordan i all verden skulle jeg vite at mamma hadde lovet dere kinderegg til kvelds?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Så beklager da, men det ser visst ut til at vi er tomme for kinderegg. Samme det vel, du kan få velge hva du vil fra godteskapet og der har vi jo fortsatt massevis av…

Oj, der var det ikke stort igjen. Pappa var visst fysen i går også. Og i forgårs..

Men du kan alltids få… tja… Halslinser? Med eucalyptus?

Sant det, det er jo det aller verste du vet. Hupps! Unnskyld da.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Spist er spist 😉

* Følg Kinderegghjerte på Facebook *

5 kommentarer
    1. Jeg burde jo vært kjempeindignert på barnas vegner akkurat nå. Men jeg sitter bare her og fniser! Høyt! Og lurer på om du har bygd lekene også….. 🙂
      Barna tilgir deg nok…. i tid for 80- års dagen din!!!!
      😂👏😂👏✌️😎

    2. pff, du tok bilde FØR du begynte å spise! Ergo må du ha visst at du skulle skrive et blogginnlegg fylt med anger mens du enda hadde mulighet til å legge egget fint tilbake i hylla. Jeg burde blitt detektiv.

    3. Haha! Jeg var en av de barna som sparte på lørdagsgodtet, så jeg kunne småspise litt gjennom hele uken. Det ga seg på et eller annet tidspunkt, fordi nå er jeg tom for sjokolade. Igjen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg