Spania vs Norge

Hele ferien har jeg gått og tenkt: Stakkars disse folka som må jobbe i denne varmen. Tenk det, hele året i trykkende varme. Stekende varmt og de bare jobber på i skjorte og bukse, og later som ingenting. Hvordan i all verden klarer de det?

Det var ikke før i går at det slo meg: Hva i all verden må de tro om oss? Et halvt år i nærmest totalt mørke, temperaturer ned mot 20-30 minus, metervis med snø og ingen muligheter for å dyrke noe som helst? Det er jo faktisk vi forfrosne fjellaper som er raringene her.

 

 

Men allikevel, i går kjørte vi forbi et esel som jeg bare måtte stoppe og ta et bilde av. Jeg kunne ikke annet enn å synes synd på ham, der han sto midt i solsteika og glodde tomt ut i luften.

Men igjen… han sto jo helt fritt, på et område på størrelse med Arendal og han kunne gjøre nøyaktig hva han ville. Alt han trengte for et langt og ålreit liv, ikke en snøskuffe i sikte. Ingen bås, ingen minusgrader, ingen problem. Tror derimot ikke han hadde trivdes spesielt godt i Larvik i desember 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og en annen ting. Er man på stranda til litt utpå dagen, skjer samme ting hver dag. Idet vi er i ferd med å pakke oss hjemover etter en lang formiddag på stranden, dukker det opp hester og biler med feststemte spanjoler som skal ned på stranden for et kveldsbad. Så sitter de der og koser seg og feirer arbeidsdagens slutt med gode venner og et forfriskende dypp i havet.

Jeg mener, si hva du vil om å måke snø, men det kan liksom ikke toppe en dag på stranda 😉

 

 

Så konklusjonen av dagens tankespill, på vei inn i norsk vinter og spansk “lav-sommer”: Spania 1 – Norge 0.

 

/ Men vi har Cecilia Brækhus da 😉

* Følg Eselhjerte på Facebook *

5 kommentarer
    1. Åh, jeg er så uenig med deg! Jeg, som er møkk lei av varme i det vi blar om til august uansett hvordan sommeren har vært. Nei, gi meg fire årstider! Gi meg 30 grader et par uker om sommeren, gi meg en laaaang og god høst, gi meg ti kuldegrader og to meter snø fra midten av november til midten av mars, gi meg en lang og god vår med snø som smelter i sola og drypper fra tak.
      Stakkars, arme spanjoler som må slite med sommervarmen store deler av året! 😀

    2. Haha, selvfølgelig mest glad i 4 årstider jeg også, erkenorsk som jeg er. Men jeg hadde ikke klaget om vinterhalvåret hadde blitt redusert til en drøy uke 😉
      /haifai!

    3. Hahahaha! Eg sendte deg ein snap. Eg trudde mannen på trappa var han du kalla for esel. Før eg las vidare då 😉
      Tenkte berre: Okay. he he…. jaja, koffor ikkje? Han såg jo ikkje så opplagt ut, akkurat.
      Men godt det var eit EKTE esel då 😀 Nyt ferien vidare 🙂

    4. Haha! Ja nei det skal han slippe å bli kalt stakkar 😀
      Får ikke sjekket alle snapper her nede, nettet går så vanvittig treigt, men prøver å rekker over det meste 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg