Når karma slår tilbake

Jeg burde skjønt det før, for det var selvfølgelig bare et spørsmål om tid…

For er man på ferie og snikskryter om tilværelsen, vil gudene før eller senere bli litt irriterte. Spesielt når alle der hjemme sliter med høstvær og gummistøvler. Og i dag har tydeligvis vært dagen der nok fikk være nok, for i dag har karma tatt kontroll og straffet meg for alle mine feriebilder og hovne smil.

Fra å være vindstille over hele fjøla i går, har det plutselig skiftet helt og blåst hester i kastene i hele dag. Røde flagg har vaiet på hver eneste strand og ikke en eneste badeshorts har sett dagens lys.

 

 

Derfor brukte vi heller dagen på å gjøre unna litt shopping. Det varte i hele 10 minutter, før plutten sølte en hel flaske cola som utelukkende traff hva tror du? Jepp, det stemmer. Meg. Så resten av handleturen gikk jeg rundt og så ut som jeg hadde tisset på meg ganske kraftig. Om jeg hørte folk som lo? Oh yes. Ganske mange faktisk. Så det var jo.. gøy.

Heldigvis fikk vi kjøpt med en fin liten lydbok til lillesnupp, men da vi kom hjem, viste det seg selvfølgelig at den var ødelagt. Vi tok ut batteriene, byttet batterier, justerte og herjet, men ingenting. Så da måtte vi legge omveien ut til kjøpesenteret igjen, ens ærend for å bytte den ødelagte boka. Men hva tror du (og dette er seriøst ikke tull), skjedde da vi gikk til damen i resepsjonsdisken for å klage? Akkurat mens vi sto der og viftet med armene og sa på improvisert spansk at drittboka var kaputt?

Jo, da bestemte den seg selvfølgelig for å begynne å virke igjen!! Hun trykket på apen, apelyden kom. Trykket på elefanten, snabelsangen lød. Hun ga boken til sin kollega, og det samme skjedde igjen. De så på hverandre, så så de på oss som om de så på to enorme sekker med gorillabæsj.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Takk for ingenting, drittbok

 

Så da suste vi av gårde for å spise litt lunsj, litt mat ville smake bra i stormkastene. Hamburger med pommes frites. Men hva skjer når gode gamle Peter bare skal ha seg et ørlite dryss med pepper på potetene?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Elendig karma til tross, det har vært en fin dag med leking på lekeplassen og mye hygge. Men det har ikke vært helt min dag, så jeg tenker at jeg får kompensere ved å imponere barna med litt akrobatikk. Hoppe rett opp på en liten murvegg, vise frem den gamle håndballspensten, det tenker jeg blir saker nå. Men så hadde jeg jo helt glemt dette med karmaen.. #rettpåtrynet

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og som et siste lille stikk fra gudene, etter at vi hadde badet barna, gitt dem kveldsmat og gjort dem helt klare for senga, skulle de bare få seg en liten is med sjokolade. Men så snur man seg bort i to sekunder, bare for å snu seg tilbake og se lillesnuppa helt dekket i sjokolade. Fra topp til tå. Helt dekket. Tilbake i badet, start på nytt. Sånne dager altså… Det er dagene man innser at janteloven ikke bare er et oppdiktet fenomen, men en fysisk naturlov 😉

Men for i hvert fall å gi dagen en litt trivelig avslutning, tenkte Christina og jeg at vi skulle ta oss en tur på butikken etter at barna hadde lagt seg. Titte litt, shoppe litt, men mest av alt få tid alene, bare vi to. Burde gå fint det, butikken stenger jo ikke før ni uansett. Men, surprise surprise, det blir jo selvfølgelig samme kveld som barna bestemmer seg for å kjøre full lakenskrekk og holde det gående til alle er drittlei og butikken stengt for lengst.

Så nå er det slutt på fine bilder og snikskryt. I morgen skal jeg bare ta bilder av alt som er dårlig. Vond mat, skrubbsår og hundebajs, så kanskje gudene skjenker oss en ørliten tur på butikken til slutt 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Karma er ei tispe 😉

* Følg Skrubbsårhjerte på Facebook *

9 kommentarer
    1. Haha… dette er fantastisk lesning, det er et prakteksemplar på familieferie :O Skjer alltid noe uventet…
      Bloggen din gjør meg i godt humør. God ferie videre 🙂

    2. Hahaha, jeg ler 😀 Takk for fin start på dagen! Men du mener vel Murphy’s Law og ikke Janteloven, som du skriver. Det er litt forskjell på de to 😉 Keep up the good work, elsker bloggen din! <3

    3. Haha, begge de lovene gjør seg vel egentlig gjeldende her. Tenkte faktisk på Janteloven, for du skal ikke komme her og tro du er noe bedre enn oss (ferie i Spania vs høststorm i Norge), men absolutt et tilfelle for Murphy også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg