Bleiefrykten som forsvant

/ sponset innlegg

Før jeg ble fattern, var tanken på bleieskift på nivå med eksamen, kokt kolje og sprøytestikk. Jeg var fast bestemt på at om jeg noensinne skulle få barn, fikk mor i huset ta seg av bleieskiftene. Jeg fikk heller kompensere med å være god på noe annet, for å skifte bleier ville i hvert fall aldri bli aktuelt.

Tenk så rart at det bare er 5 år siden jeg tenkte sånn og mente det, for bleiefrykten var i aller høyeste grad reell. Da er det vel bare det man kaller livets ironi at jeg faktisk kjenner at jeg kommer til å savne bleieskiftene når de forsvinner.

For de er utrydningstruet nå. Storebror har for lengst tatt farvel med sine dager som bleiebarn og lillesnuppa er godt i gang med pottetrening. Dessuten tilbringer hun mye tid i barnehagen, så det blir liksom ikke så mange bleieskift lenger. Fortsatt noen, men ikke på langt nær så mange som før. Og jeg savner det.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“Tronen” (laget av fruas oldefar)

 

Det høres rart ut å skulle savne noe sånt, men det er liksom et rituale det der. Hvordan man legger ned barnet, den distraherende leken underveis, lukten som får nesa til å snurpe seg sammen, hvilke kremer man bruker, hvilke våtservietter, tørrservietter og bleietype. Og når man endelig er ferdig, har man en tørr og fornøyd liten bebis som er klar for mer lek og haraball.

Kanskje er det nettopp fordi jeg har gått og gruet meg i så mange år, bare for å oppdage av bleieskift egentlig er ganske trivelig, at jeg tror jeg kommer til å savne det når vi en dag kan legge ut stellematten på finn og kjøre trusevask for fire.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fortsatt mutterns lille bleierumpe, da 🙂

 

Gjennom alle disse bleieårene har vi hatt mye glede av Libero og deres bleier og bleieprodukter. For i tillegg til et godt bleieutvalg, har Libero også stort sett alt man trenger for et hyggelig bleieskift; kremer, såper, liggeunderlag, våtservietter osv. Men viktigst av alt er selvfølgelig bleiene, og der har vi fått en klar favoritt: Libero Touch!

Dette er deres aller fineste bleie, med silkemyk overflate og perfekt passform. Bleien er spesielt utviklet med tanke på bevegelse og komfort, som betyr at den sitter som et skudd og føles behagelig mot huden. Etter hvert som lillesnuppa har blitt eldre, har jeg dessuten blitt mer og mer glad i buksebleie-varianten som enkelt tas på et aktivt barn som ikke har tid til å ligge stille.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men men, hvis savnet etter bleier og bleieskift skulle bli for stort, før jeg eventuelt bare sørge for å alltids ha et par ekstra liggende rundt i huset som vi kan fiske frem og bruke som hodeplagg 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Test bleier – vinn 3 måneders gratis bleieforbruk!

Men hvordan sitter Libero Touch på ditt barn? Det ønsker Libero å vite, og derfor har de akkurat nå satt i gang en veldig kul kampanje.

For Libero vil vite hvordan Libero Touch egentlig klarer seg i virkeligheten, og derfor har de satt i gang Nordens største bleietest. Alle som vil, kan delta, og alle som deltar er med i trekningen av 3 måneders gratis forbruk av bleier.

Slik gjør du:

  • Kjøp en pakke Libero Touch i butikken, alternativt finnes det også gratis bleiepakker (størrelse 5) i utvalgte Meny-butikker.
  • Ta med bleien hjem og test hvordan den funker i virkeligheten. Hvordan sitter den? Hvor myk er den? Hvordan var lekkasjesikkerheten?
  • Gå deretter inn på Liberos kampanjeside og fyll inn et superenkelt spørreskjema om Libero Touch.

Hver uke i tiden fremover, trekkes en heldig vinner av 3 måneders gratis forbruk av bleier.

Så hvis du er klar for å prøve en ny og supermyk bleie, og kan tenke deg å vinne en stor stabel gratis bleier –> Prøv Libero Touch og delta i spørreundersøkelsen

/ Lykke til!

13 kommentarer
    1. haha. sånn er det å bli foreldre, man forandrer seg mye,til g med bleieskift kan bli kos og de vokser jo så fort.. lykke til med pottetrening 🙂

    2. Jeg hadde aldri i verden trodd på deg for fem år siden, men det er helt sant ja 🙂 Faktisk mer fan av bleier enn potte, men satser på at overgangen går raskt når den setter i gang for fullt 😉

    3. Jeg driter i bleier (no pun intended), men jeg digger når Teo sniker seg med på bilder – så da fikk jeg noe ut av innlegget likevel.

    4. Du er flink til å skrive dype innlegg, men noen ganger er du bare klein når du prøver å være morsom. Men stort sett flotte innlegg!:)

    5. Jeg sa til min datter at når hun klarte å ta på seg bleia selv, så var det slutt. Og slik ble det…. :-)Vi har også hatt den store sluttesommeren, og alt som er igjen av bleieveldet nå, er sikkerhetsbleier om natta. Blir nok snart slutt på dem også!
      Broremann hengte seg nemelig på da søsteren sluttet. Han ville jo ikke være dårligere, klar eller ikke…. Jeg er faktisk imponert av ham!
      Faktum er jo at det er mye enklere og mer behagelig for oss foreldre når vi bare kan bytte en bleie i mer eller mindre regelmessig ro og fred, enn når vi må bråhoppe opp fra en eventuell velfortjent kaffekopp fordi noen skal på do og trenger selskap…. eller må stoppe midt på motorveien fordi det haster… (Har vi unngått til nå). Men jeg regner med at det også er en fase, og at om ikke veldig lenge er bleiene bare et nostalgisk minne.
      Og sørgelig, men sant. De vokser så alt for fort opp, og er skolebarn før vi vet ordet av det.

    6. Haha, akkurat dette med å måtte bråstoppe på motorveien kjenner jeg veeeldig godt igjen fra denne helgen, haha! Prøvde å stresse hjem fra Sverige for å rekke båten over fjorden, men slapp fortsatt ikke unna ørten stopp av typen: “Neida jeg må ikke tisse. Eller… njaa, JOJEGMÅTISSENÅ!!!!” 😉

    7. Jeg er helt hekta på tøybleier jeg! Rart at ikke fler bruker det, finns jo sååå mange fine prints og forskjellige varianter. Og nei, det er ikke så ekkelt som mange trur, man kaster bare basjen i do og legger bleia i en våtpose. Når posen er full er det bare å hive allt i vaskemaskin. Dessuten er det økonomisk, miljøvennlig, og du går aldri tom for bleier.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg