Små turer gir stor glede de også

Jeg må bli flinkere til å minne meg selv på at man ikke trenger å reise land og strand rundt for å finne store opplevelser. Man kan også pause en episode av Byggmester Bob for å si at “Hei du, nå går vi ut i skogen og leter etter sopp”. Det gjorde vi i dag, og det fungerte.

Bare plutten og jeg og en time eller to å brenne av. På ingenting egentlig, bare gå i skogen og sanke minner. Og sopp, hvis mulig, men aller helst minner og kvalitetstid. Og skogen leverte 🙂

 

 

Skal ikke skryte på meg at vi måtte kalle inn helikopter for å få med oss all soppen hjem, men det ble da en fin liten klase med kantareller, og aller viktigst, en kjempefin tur med mye latter og moro. Vi fant pinner som kunne brukes som sverd og med dem kjempet vi oss gjennom kratt og morkne stubber. Plutten lærte også noe nytt i dag, for rett etter at han hadde slått løs på et gammelt tre, snublet han over en trestokk og gikk rett i bakken. Jeg lærte ham at sånt kalles karma. Skogen gir og skogen tar.

Vi tok en liten rast på en stor stein og mumset på litt smågodt. For sånn skal det jo være på en lørdag. Den som finner sopp får finnerlønn. Og en liten pose smågodt for en stor pose sopp, er en bra deal for alle parter.

Så snakket vi litt om døden og fant ut at det kanskje ikke er så farlig, for da får man jo tross alt se hva som foregår der nede i bakken, men at det likevel er godt det er lenge til. Så tok jeg ham på armen og bar ham gjennom det mest ulendte terrenget.

Og så var vi tilbake. Hos mamma og lillesnupp og Byggmester Bob. Skulle bare ut en drøy times tid for å sanke sopp, kvist og minner.

 

 

 

 

 

/ Små turer gir stor glede de også

* Følg Kantarellhjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Så morsomt at dere gikk på sopp tur 🙂 Har sykt lyst å dra på sopp tur selv, men er så lite sopp at jeg rett og slett ikke orker å slepe den gravide kroppen i skog å mark 😛
      Kos dere uendelig masse resten av helgen 🙂

    2. Haha, skjønner jeg godt! Ingen vits å dra seg ut på sopptur når man er gravid heller. Det er sånt man kan gjøre når barnet er ute og fått noen år på nakken 🙂
      Lykke til videre med svangerskapet!
      /high5

    3. Har veldig lyst til at de skal vokse opp til å sette pris på turer i skogen, husker det selv også og merker den deilige energien man får av skogen. Herlich 🙂

    4. Så kjekt med litt kvalitetstid med Gustav! Barna deres er så søte, begge to. Selv har jeg en gutt på 7 måneder, og det blir bare mer og mer gøy synes jeg! (Men må innrømme at jeg savner nyfødt-tiden litt og ser for meg å starte prosjekt baby nr. 2 til våren. Foreløpig virker det som at mannen synes det er litt tidlig enda, hehe). Alltid veldig koselig å lese bloggene deres, får liksom et glimt av hva fremtiden kan bringe 😊

    5. Så fantastisk koselig! Og jeg må bare si at det er så utrolig fint at dere gir dem gleden av å være ute i naturen <3 Det er noe av det jeg er mest takknemlig for fra egen barndom; at mamma og pappa var så flinke å ta oss med ut i skog og på fjell; de introduserte oss for naturen og vi fikk en fantastisk kjærlighet til den som fremdeles brenner rødglødende:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg