Verdens kjedeligste jobb

Jeg trodde lenge at det var å brette klær, men nå har jeg faktisk oppdaget verdens kjedeligste jobb.

Og det er: Skrape maling av et stakittgjerde.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og jeg bare: Sutrefjes.

 

Gud. Bruttle! Ikke går det fremover, ikke byr det på oppsiktsvekkende resultater, ikke er det gøy underveis, ikke er det noen komfortabel arbeidsstilling, og premien i det fjerne er heller ikke mye å skrive hjem om.

For når man endelig er ferdig, er det ikke som at man har en kliss ny terrasse eller en nypolert bil. Neida, for da har man bare et istykkerflasset gjerde som må vaskes og males og jobbes enda mer med. Hver eneste planke er ganske kjedelig, og som seg hør og bør med stakittgjerder ? det er veldig mange av dem. Så derfor, kjære gjerde ? bu til deg!

Men som en liten gladsak midt oppi det hele, må det nevnes at en kjedelig jobb blir langt triveligere med en god makker. For er man to om jobben, går det ikke bare dobbelt så fort, men det blir også dobbelt så trivelig. Småprat, røverhistorier og et felles prosjekt som begge hater. Plutselig går tiden litt raskere, men ikke mye, for makker eller ikke makker ? skraping av stakittgjerde er grusomt kjedelig okke som 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag trodde änglarna fanns, bara, bara i himmeleeeeen

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Også så fort som det går! …

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og skrapa bare… “Ja ja. Kult dette da.”

 

Men enn hvor kjedelig det måtte være å skrape et gjerde, er det faktisk 100 ganger verre å utsette det. For har man først utsatt det, blir det enda vanskeligere å få seg til å gjøre det senere. Inntil da blir det bare liggende som en brysom kladd på hjernen og spre dårlig samvittighet. Gruff kaller jeg sånt. Ugjorte ting som fyller hjernen med skrap og spenner bein på samvittigheten.

Og jeg hater gruff. Faktisk enda mer enn å skrape gjerder, og det er jo en slags mager trøst og i hvert fall et slags halmstrå å klenge seg til, der man sitter med sylskarp småstein klistret 2 centimeter inn i huden med ryggen bøyd som en knekt banan og pusser på seg senebetennelse og tennisalbue.

Og det gjør det faktisk hakket bedre. Ikke mye, men litt 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Christina – mor, blogger, rørlegger.

 

Hva synes du er det aller kjedeligste å gjøre av husarbeid?

 

/ Goodbye gruff, hello stygge planker 😉

Les også: “The Chair”

* Følg Plankehjerte på Facebook *

33 kommentarer
    1. Her er det tørking av støv som er det mest kjedeligste. Er heldig å ha en samboer som liker å ha det rent rundt seg. Så han svinger seg rundt med støvkost,vaskebøtta og støvsuger. Trår jo til jeg også selfølgelig men ikke med så mye giv som han.
      Ha en strålende fin kveld.

    2. Da kan jeg “trøste” deg med at å male gjerdet er (om mulig) enda kjedeligere og tidkrevende 🙊🙈🙉

    3. Tips: kjøp deg en varmepistol på biltema, og varm litt på malingen før du skraper – da løsner det mye lettere 🙂
      Hilsen ei som har skrapa hundreogsnørrogførti vinduer før nytt malingsstrøk!

    4. Liker ingenting som har med husvask eller noe å gjøre, å jeg blir ekstremt glad vist jeg slipper å henge opp å brette sokker å truser 😛
      Men man vet at det må gjøres, så da er det bare å bite i det sure eplet å sette i gang 😛

    5. Det verste ja.. Det må være vasking av gryter, stekepanner, ildfaste fat, øser, sleiver osv. Inkludert fjerning av matrester fra disse.. Jeg sier bare: Æsj. Det å vaske gulv og ta klesvasken er jo luksus for meg i forhold til førstenevnte. Men man må jo bare :p

    6. Løpe i ring rundt kona å surre ho inn i plastfolie😑
      Hver tredje kveld blir jeg våknet for å gjøre dette.
      #slanking?😪

    7. Henge opp sokker. Herregud som jeg hater og henge opp sokker. Og ta de ned, finne par, brette…. grusomt!!

    8. Alle de tingene som jeg er utrolig glad for at samboerenn min LIKER å gjøre; impregnere sko, olje jerngryte, rense microbølgeovn, defroste fryseren, behandle ullsofa med lanolin, olje kjøkkenbenk osv! Kan hende det bare er taktisk fra hans side, jeg vasker og bretter alle klær bare for å slippe å gjøre det der et par ganger i året… men det er greit 😀

    9. Evt utsetter man gjerdemalinga så lenge at man må ha nytt gjerde! Det har tidligere eier gjort rundt huset her, så nå er det så råttent at det må nytt gjerde til – på tre sider av ei SVÆR tomt! 😳

    10. vaske komfyren(inni, vaske kjøkkenvifta……micron etter at gubben har smelta smør i den uten lokk…..rydde i garasjen, luke blomsterbed(derfor har jeg ingen)

    11. Sluket i dusjen. Jeg bor i et kollektiv med tre andre jenter som har hår ned til skuldrene. The pain!
      Og ellers er det helt j*vlig å gå ut med bosset hvis det har samlet seg “bossvann” nedi bøtta. Ugh.

    12. Det verste er å storhandle for de neste ti år på Coop Marked en lørdag formiddag. Gi meg heller stakittgjerde, hundegjerde, nettinggjerde, fengselsgjerde – jeg skraper de alle før Coop på en lørdag.

    13. Neste steg blir jo å male det; men da har jeg et supertips. Hvis du er litt sånn som meg som elsker dingser – kjøp malingssprøyte! Her i sommer fikk jeg overbevist mannebeinet til å kjøpe det da vi skulle male huset. Beste investering ever – ish. Koster typ 1500 kr (BOSCH PFS 5000 E tror jeg vår heter), og det går kanskje med litt mer maling, men det er sååå verdt det. Jobben går unna på 1-2-3. Anbefales på det sterkeste. Hilsen en som hatet å male før, men som elsker det nå 😛 Feel free to google it

    14. Slenger meg på Heidi her, malingsprøye- genialt!! Det er mye brukt her også 😄😄👍🏻👏🏻

    15. oppvask! Vi kan ikke kjøpe oppvaskmaskin før vi får pusset opp kjøkkenet. Men planen er å få det til i løpet av sommeren neste år :/ Sukk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg