Kjære lille museflette

Har ingen fortalt deg at jenter liksom bare skal være små og søte?

Da jeg først fikk vite at jeg hadde fått en datter, ble jeg glad for at jeg endelig hadde fått en liten tulle jeg skulle passe på og beskytte. En sårbar liten skapning som trengte pappas sterke armer. Hver dag, hele tiden, i hvert fall i rundt 20-30 år til.

Men du ser ut til å ha misforstått alt, for du ble så altfor tøff så altfor fort.

Slik som i går, da du ramlet ned fra sofaen og deiset ansiktet rett i stuebordet. Det smalt så det ristet i bakken. Vet du ikke at du skal få vondt da? Når et rødt sår spretter frem og strekker seg langs hele ansiktet, er det ganske vanlig å gråte ganske lenge. Har ingen fortalt deg det?

Når de eldre guttene i barnehagen dytter deg, er det vanlig å bli litt lei seg. Men du fyrer deg bare opp og dytter tilbake. For du er en jente av din generasjon, en sånn som setter uttrykk som “jentekast” på hylla. En tøffing kledd i rosa.

Også jeg som trodde at jenter skulle være litt forsiktige og feminine. I hvert fall noen år til. Men du har vel ikke tid til det du, for foran løper storebror og han skal du ta igjen. Jeg ser det nok i øynene dine. Og jeg heier på deg.

Men selv om du nok aldri kommer til å være pappas lille porselensfigur – museflettene slipper du ikke unna 😉

 

 

/ Pappas lille tøffing 🙂

* Følg Museflettehjerte på Facebook *

17 kommentarer
    1. jepp det er sånn vi blir av å ha eldre brødre…….jeg hadde to og ble tatt for å være gutt av de som ikke kjente meg til jeg gikk i ungdomsskolen 🙂 stå på fersken, dette gjør deg rustet for fremtiden. Og pappahjerte……vær stolt 🙂

    2. Kjenner meg igjen i det du skriver.. Har en litt forsiktig gutt på 4 år, og ei litt for tøff jente på 2 år.. Heldigvis er hun litt prinsesse også, som hun selv sier.

    3. Dette ga meg mange minner om all julingen jeg måtte tåle, ved å være lillesøster. (Storebroren har noen av de han og 😉) Helt utrolig hva det gjør når nr 2 har en større å se opp til! Ting læres mye raskere 😄 Kjemp for de skjønne museflettene i det vakre røde håret 😍 Jeg heier på dere begge.

    4. Haha, kanskje ikke så rart min egen søster har blitt en real tøffing, klemt inn mellom to storebrødre og en bøllete lillebror 😉
      Håret er ikke rødt for øvrig, mer type kastanjebrunt. Bare litt merkelig farge på bildet 🙂

    5. Vakkert bilde av lille 💜 min nr 2 hadde en store bror som var 2 år eldre han dyttet hun fremfor seg for hun var også en tøffing utfordret Dei fleste i barnehagen 😂 no er hun 7 år og fremdeles er det ingen som trakker over hun 💜 mini som er 4 mann i flokken og en liten jente,nett begynt i barnehagen tenk hvor tøff hun kommer til og bli 😨😆😄

    6. Hihi 🙂 Ja lillesnuppa har også sine øyeblikk der hun ruller på dukker og er skikkelig “jentete”, men for det meste går det i store maskiner og harde trøkker 😀

    7. Absolutt verdens stolteste, men har begynt å trene vekter bare for å være klar til hun kommer i de rebelske tenåringene og fattern må forsvare seg for innkommende angrep, haha!

    8. Eller så trenger bare ordet feminint en ny definisjon. Det er ganske så typisk kjønnet jente det der… Det er bare samfunnet som henger litt etter 🙂

    9. Haha, nei det skulle man kanskje tro, men da jeg var yngre tilbrakte jeg mer tid på legeværelset og rektors kontor enn i klasserommet, så mistenker hvor det kan komme fra 😛

    10. Har er sånn tøffing jeg og, forskjellen er nå at hun er alene barn.. Detter ned fra soffa og klatrestativ og ler så hun griner. Ellers er det ingen tårer. 1år og 9 måner der altså..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg