Bare nesten en av gutta

Dæsken, i dag klarte jeg nesten å bli tatt opp i gjengen av håndverkere som en av deres egne, men det var selvfølgelig bare et spørsmål om tid før jeg ble avslørt. Og det skjedde.

Men det begynte så bra! Allerede fra start fikk jeg være med på å skru spiker og kutte planker. Følte til og med at jeg klarte å svare relativt bra på et par typiske håndverkerspørsmål:

– “Hva tror du om den skjøta her?”, spurte han.

– “Joa, er vel innafor det”, svarte jeg.

Og en ganske lang stund ble jeg anerkjent som en av deres egne. Som om de helt hadde glemt at jeg egentlig bare er en sau i ulveklær.

Før vi startet i dag, vurderte jeg å begynne å røyke bare for å passe inn, men nå følte jeg plutselig at jeg var på god vei til å bli akseptert som fullblods håndverker. Men ja, det var jo selvfølgelig bare et spørsmål om tid før luftslottet ville falle. Og det skjedde.

For da vi var kommet på den femte lengden med planker, ble jeg spurt om hvilken side som var glattest. For det er jo greit at den fineste siden legges opp. Jeg kjente jeg, men begge sidene føltes ganske like. Helt like faktisk. Derfor tok jeg bare en råsjanse på at den ene siden var best og sendte planken videre.

Men da møtte jeg blikket til svigerfar.. Han så på meg som om han så på noe rart. Så kjente han etter selv og la planken på plass. Jeg merket at jeg ble litt irritert, for jeg hadde jo akkurat kjent setter selv. Stoler han ikke på meg? Må han liksom dobbeltsjekke alt jeg gjør?

Men så kikket jeg ned på hendene mine…

 

Hupps!

 

Og det tristeste er jo faktisk ikke at jeg kjente etter med hanskene på, men at svigerfattern ikke sa noe. Det betyr jo bare at han må ha sett hva som skjedde og tenkt: “Stakkars gutt. Får bare late som ingenting..”

Også nå som alt gikk så bra! Søren heller.. Dette lukter “viktige” ærender etter lunsj 😉

 

 

/ Bææ

* Følg Hanskehjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Ha ha! Synes jeg ser for meg din iherdige innsats for å passe inn som håndverker 😂😊 Et lite spørsmål til deg. Hvordan skrur du spiker? 😉

    2. Hahaha, så fantastisk! Jeg ler godt av disse håndverker-innleggene! Herlig at du er så uhøytidelig og selvironisk 🙂 Og jeg kjenner meg veldig godt igjen som “hu derra der” i gjengen med folk som er myye flinkere enn meg :p Det er så typisk at når man først skal prøve å imponere under et slikt “press”, gjør man de dummeste ting… “Gi meg kosten” sier en, og du står der i panikk fordi du plutselig ikke aner hva en jævla kost er!

    3. Den eneste planken jeg kjenner til er bra for magemusklene 😉 Takk for latteren, og god helg til deg og dine! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg