Alt klart til barnehagestart

I morgen starter årets første skikkelige barnehageuke med sand i skoa, skrubbsår på knærne og nye oppdagelser. Er du klar?

/ sponset innlegg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

For i år stiller vi godt forberedt, men jeg husker enda at jeg ble tatt på senga over hvor mye klær barna trengte da plutten begynte i barnehagen. Det er sokker og undertøy, langbukser, kortbukser, langermet ditt og kortermet datt. Klær til varme dager, kalde dager, våte dager, innedager og plutselig har man bilen full.

For et notorisk rotehue som meg, var det et mareritt å ha den logistikken klar hver eneste dag, men etter hvert som man kommer inn i det, lærer man seg å pakke etter vær, vind og sesong. Dessuten er det jo ikke alt som er like viktig. Han overlever sikkert med et sokkepar for lite eller en lue som ikke matcher vottene.

Det man derimot ikke skal kimse av er godt yttertøy! For dæven steike, de barna er ikke redde for å være ute i all slags vær. Selv de dagene det regner sidelengs, lever barna livets glade dager blant vanndammer og sølepytter. Og det er jo ikke så rart, for å leke ute i ruskeværet er jo noe av det morsomste som finnes! Spesielt om man har klærne i orden 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Halsen på hue, bruttern? Den er grei 😉

 

Derfor er det greit å være godt rustet for barnehagestart og være sikker på at barna har de klærne de trenger. Viktigst av alt er kanskje skikkelig utetøy og der har jeg en soleklar anbefaling: Kjøp kvalitet. Skikkelig yttertøy, regntøy, fleeceplagg og ullundertøy kan redde en hvilken som helst værmelding, for selv om jeg hater å bruke gamle klisjeer, så finnes det som kjent ikke dårlig vær, bare dårlige klær.

Der er vi skikkelig heldige i år og kan kle barna i årets høstkolleksjon fra Polarn O. Pyret. Jeg har hatt gleden av å samarbeide med dem tidligere også, og klærne deres er blant mine desidert største favoritter, fordi de holder høy kvalitet, leverer mer enn forventet og tåler skikkelig juling.

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg ser det bare på klærne lillesnupp skal arve fra storebror i år. Klærne han har herjet rundt med i flere år, ser seriøst fortsatt ut som nye!

De ansatte i barnehagen har dessuten fortalt meg at skallklærne til 4-åringen er så bra at de også kan brukes som regntøy. Men klart, skal man ha skikkelig regntøy, kommer det jo godt med at det egentlige regntøyet til Polarn O. Pyret nylig fikk terningkast 6 i en test utført av Foreldre & Barn.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Polarn O. Pyret har selvfølgelig også alt annet av klær til skole- og barnehagestart, og inne på nettsidene deres finner du alt barna trenger, både innendørs og utendørs. Knallfine pysjer, kjempedeilig ullundertøy, myke gensere, røffe bukser og mye mer. Og som sagt: Helt fantastisk yttertøy!

Befinner du deg i Oslo, kan jeg varmt anbefale å sjekke ut den nye butikken deres i Grensen, vegg i vegg med Bare Jazz. Kjempefin butikk og supertrivelige folk 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Så hvis du er klar for å få alt klart til høsten sparker i gang:

–> Stikk innom Polarn O. Pyret – Alt av klær til skole- og barnehagestart

 

/ Gode klær gir en god start på dagen 🙂

5 kommentarer
    1. Heldt sikkert kanon bra tøy. Men du sjekk ut Kattnakken . Utrolig bra . Kjøpte det til tantungen i fjord. Foreldre og barn superfornøyd.

    2. De har mye fint absolutt,men som en småbarnsmor på strengt budsjett synes jeg det er litt stive priser! God kvalitet,absolutt,men hvor lenge kan de bruke det før de vokser ut av alt og må ha nytt?

    3. Å kjøpe nytt er en luksus jeg ikke har råd til, spesielt ikke med to stykker som bruker lik størrelse og dermed ikke kan arve etter hverandre.
      Er veldig fornøyd med kvaliteten på Polarn og Pyret som jeg har arvet eller kjøpt brukt!
      Ellers irriterer jeg meg grønn på butikker som selger “Kjøp tre, betal for to”. HEI! Jeg trenger ikke tre, jeg trenger enten to eller fire! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg