Brødskiver og smarte 4-åringer

Jeg burde jo skjønt at det bare var et spørsmål om tid før 4-åringen fant en måte å manipulere matreglene på.. 😉

/ annonse + konkurranse

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Å få barna til å spise variert og sunt kan være en utfordring. Eller glem det, å få barna til å spise noe som helst kan være utfordrende nok. Dette gjelder kanskje spesielt middag, men også frokost kan være en tålmodighetsprøve.

Brødskiver pleier derimot å være en slager og mange bruker en klassisk regel som funker like bra hver gang: Først en skive med noe sunt, så en skive med noe søtt. Den prøver vi å holde oss til også, for hvis 4-åringen fikk bestemme, hadde det vært godteri og is til frokost og middag hver eneste dag. Men regelen om noe sunt før noe søtt har vært sikker som banken frem til nå, for nå har selvfølgelig 4-åringen funnet en måte å lure systemet på 😉

I forrige uke var vi nemlig på hytta og når vi er på hytta kjøper vi gjerne inn litt ekstra godt pålegg. Mamma får gräddost og pappa får Nugatti. Skrev jeg pappa? Jeg mente barna 😉

Men selv om Nugatti er helt fantastisk godt, så kan man ikke bare spise sjokoladepålegg heller, og derfor sverger vi til sunt/søtt-regelen. Det har fungert som bare juling frem til nå, men det var inntil vi satt på hytta og spiste frokost en dag. For 4-åringen ville veldig gjerne ha en skive med Nugatti, men den første skiva med noe sunt var han derimot ikke så klar for. Han kunne jo risikere å bli mett! Like fullt innså han at han ikke slapp unna noe sunt før det søte, så derfor…

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sjokoladepålegg + Grønnsaker = Sant! 🙂

 

Og det verste av alt: Han digget det! Jeg vet da søren om det smakte spesielt godt eller om det var smaken av seier som smakte best, men samme kan det være: Hele brødskiven og alle grønnsakene gikk ned. Vinn-vinn 😉

Og mens jeg satt der og så på den lille luringen, kom jeg på en smakskombinasjon jeg husker fra min egen barndom: Brødskive med Nugatti og salami. Og plutselig slo det meg hvor den lille luringen har det fra..

 

Saklig å ta bilde midt i en munnfull, haha!

 

Nugatti har fått ord på seg for å være ganske usunt, men det er ikke verre enn at to brødskiver med Nugatti inneholder mindre sukker enn en god porsjon yoghurt. Og som de sier selv: “Nugatti er definitivt ikke quinoa. Det er heller ikke grønnkål, men det er veldig, veldig godt”.

Og det kan jeg så absolutt si meg enig i! Jeg lager gladelig smoothie med grønnkål, chiafrø, spinat og masse annen sunn snask jeg altså, men når jeg virkelig skal kose meg, er det seriøst ingenting som kan slå en skive med ferskt brød, et tynt lag med smør og et tykt lag med Nugatti.

Dessuten kan man jo ha sine egne Nugattiregler! Inne på nugatti.no kan man akkurat nå skrive inn sin egen regel, printe den ut og henge den på kjøleskapet, slik at hele husstanden får det svart på hvitt 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

–> Klikk her og lag din egen nugattiregel 🙂

 

VINN KUL NUGATTILÅS!

Mitt eneste problem med Nugatti er at så fort vi har det i hus, får jeg en helt ustanselig trang til å spise opp hele boksen. Å sette Nugatti i kjøkkenskapet mitt, er som å daske en biff i fleisen på en løve. Dette er jeg tilsynelatende ikke alene om, og derfor har det blitt utviklet en helt spesiell nugattilås!

Låsen er spesialkonstruert for å plasseres på toppen av boksen, der den biter seg fast og vokter innholdet mot sjokoladesnuter og påleggstyver 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

You shall not pass!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sorry pluttis – no code, no sjokkis.

 

Kunne du også tenke deg en slik kul Nugattilås?

Den er faktisk ikke mulig å få kjøpt noe sted, men jeg har derimot fått lov til å dele ut 5 stykker til sjokoladelystne lesere. Så hvis du har lyst på en nugattilås til deg selv eller en du er glad i (som er litt for glad i sjokoladepålegg):

  • Legg igjen en kommentar med e-postadresse.

Fem heldige vinnere trekkes ut i løpet av en ukes tid. Lykke til! 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Omnomnom!

For oppskrifter, nugattiregler og fun facts –> Sjekk ut nugatti.no

144 kommentarer
    1. Har jeg fått dilla på nugatti air & peanøttsmør!? Ojess.. 😜 Trenger jeg en nugattilås? Ojess! Haha, værre enn unga!

    2. Min 11 årige sønn har aldri likt noen type sjokoladepålegg så det problemet slipper jeg unna ✌️😊

    3. Jeg skulle sårt hatt en slik lås. Bor sammen med min mann og tre sønner, som er veldig glade i Nugatti, og meg inkludert. Meeeen.. Det er kun jeg som handler det inn, og du kan banne på, at når jeg har lyst på en skive med smør og nugatti, sammen med kald melk, er boksen med herligheten tom!! Helt tom! Ikke er den kastet i søpla heller, men satt tilbake i skapet, for å la meg lure, til å tro at det skal bli en kosestund med søtt og godt pålegg, men neida – TOM BOKS! Så en slik lås, hadde virkelig hjulpet her i huset, for undertegnende sin del. Tenk deg bare å ha en kone som ikke får gleden, av en brødskive med smør og nugatti en gang i mnd du… #kaos i heimen #sur kjerring fra før av, enda surere med tom boks

    4. Åh! Den hadde vært perfekt her i huset! Her er det ikke barna man må gjemme Nugattboksen fra, men mannen i huset 😛

    5. Her går det kansje 3 dager før en boks er tom. Vi holder på regelen at nugatti er kun på lørdag, noe som fungerer på de to minste. Den elste derimot, spiser når det passer henne, og hun smører maten sin selv. Der er det største nugattisluket, så jeg burde hatt en slik 😄

    6. Skulle gjerne hatt sånn en i dette huset for min egen helses skyld xD
      Så fort det er en nugattiboks i huset spiser jeg det ikke kun på en brødskive men også med skje rett fra boksen når jeg får lyst på noe å ikke har noe annet 😀
      En hengelås hadde vært ypperlig

    7. Den hadde vært fin å gi i gave til
      en jeg kjenner som virkelig
      trenger lås på nugattiboksen. Den
      holder ikke EN dag om den er i hus😀

    8. Her i huset går nugatti + peanøttsmør under navnet snickers pålegg😉 Sønnen min på 10 år elsker sjokopålegg med pepperoni pølse på, jeg har aldri prøvd, men kjenner jeg er litt usikker på den komboen.

    9. Nugattilås hadde virkelig vært noe her i hus. Prøver å ha noe sunt noe søtt regelen her I hus også. Men når samboer står opp med snupp. Så er det alltid bare søtt. Og med ei bonusdatter på 8 som smører mat selv, så blir det ofte Nugatti.
      [email protected] er emailen min.
      Så krysser vi det som krysses kan.
      Ha en fin kveld videre.

    10. Tenker ungene hadde fått haleslepp hadde en sånn plutselig stått på boksen 😂
      Min favoritt er sjokade. Som liten spiste jeg husman knekkebrød med sjokade og fårepølse. Beste jeg visste.

    11. Å den var jo genial. Og gjett om vi hadde hatt god bruk for den her i huset. Vi har 5 nugatti-elskende barn og en far som er like ille i huset :/
      Vår nugattiregel er kun på lørdag!
      Vi kjøper inn og forsøker å gjemme den innerst i skapet så ingen skal se den før lørdag som er nugattidag. Men når lørdagen kommer og vi skal hente den frem så er den tom. Vet ikke hvem nugattityven er så en sånn lås hadde vært helt topp 🙂

    12. Kunne godt treng en sånn til han her hjemme, som går fra spinningtime til nugattiboksen(for da har han jo tross alt trent) sorry Mac, du blir ikke kvitt pondusen på detta viset; du får vente til lørda’n 😂😂😂

    13. Jeg er veldig glad i nugatti og har bestandig en boks stående. Det er bare ett problem.. Jeg er allergisk mot sjokolade/nøtter:( Det blir fort problematisk når man er alt for glad i nugatti på brødskiven. Såe.. Nugattilås vil helt klart gjøre nytten her i huset, siden jeg ikke klarer å la vær å kjøpe og spise hærligheten 😉

    14. Har en nugatti-tyv som spiser nugattien med skje når han kommer hjem fra skolen. Her i huset er regelen at nugatti er greit i helgene…. når det er noe igjen etter nugattityven da 😉 Så en lås hadde kanskje hjulpet til at det var nugatti igjen til resten av familien i helgene 😉

    15. Skulle gitt den til min lillebror som fortsatt bor hjemme hos mamma, altså mormor til mine to på 2 og 4. Hos oss er regelen at nugatti fins bare hos mormor, og da kan man få det på alle brødskiver.
      Problemet er da min bror som spiser opp nugattien til vi kommer på besøk.

    16. Si meg? Har du nugatti i kjøleskapet?
      Og hvorfor smør på et type pålegg som fester seg i brødskiven?

    17. Jaa, dette hadde vert noe! Er så kjedelig å komme i skapet å finne en tom nugattiboks.. Denne skulle jeg hatt!!
      Veldig bra innlegg forresten! Jeg sitter å smiler og ler😄 Kjenner igjen de lure triksene.. De er gode😄

    18. Når du er inne på nugatti og kombinasjoner – så burde du prøve nugatti med litt norvegia på🙄 Ikke sunt, men det er ille godt😄

    19. Ahahah😂 Jeg gjorde akkurat som sønnen din når jeg var 4-8 år eller noe… (Nå er jeg bare 14 år, og blir fortsatt “mobbet” av mamma og pappa) Han driver med en eller annen form for overbevisning/at han tøffer seg😂 Det er IKKE godt, skal jeg si deg, selvom jeg sa det da😂

    20. Låsen hadde passet perfekt her hjemme hos oss, da far spiser nugatti med skje og største ungen(6år)elsker nugatti og aldri får nok!

    21. Oihoy!
      En slik lås hadde vært fint, vi kan ikke ha nugatti i huset lenger, fordi min kjære datter står opp grytidlig på morgen (natta) for å spise av boksen!! Har prøvd å gjemme den på alle mulig rare steder men hun finner den bestandig! Jeg savner å ha nugatti på ferskt (lunka) brød på lørdager! *krysser fingrene*

    22. Med tre unger i hus som kunne tenkt seg nugatti til frokost,lunsj,middag og kvelds. Hadde det vært supert med en nugatti lås!!!

    23. Trenger denne til min gravide samboer og 5åringen vår 😉 Jeg kan dra mye nytta av å sitte på koden til dennwlåsen 🙂

    24. Jaaa! Denne trenger vi! Så kanskje jeg rekker å få smake på Nugattien jeg også før samboeren spiser opp alt!!! 😄

    25. Herregud!! Det er virkelig en dings jeg ikke visste at jeg trengte 🙈 Med 3 gutter i hus, forsvinner den boksen før jeg får satt meg ned *glupske dyr*. Krysser virkelig alt jeg har for at jeg er så heldig 👌

    26. Det hadde passet bra til vår nye nugattiregel Kun i helgen! For det er jammen ikke lett og huske en tidlig morgen når 4 matpakker skal smøres i tillegg til frokost og mas og kjas…

    27. Kjenner godt igjen at det dukker opp litt uvanlige kombinasjer. Både utfra sunnhet, men også ut fra “ynglings-matvarer”, f. Eks grønne druer dyppet i bernaisesaus, røkt laks med tzatziki.😀

    28. Oj, så genialt! En slik burde vi hatt her i huset:) Vi kjøper ikke nugatti så ofte, da det ender med at vi spiser KUN det. (Glemmer den sunne skiva først jeg også..) Men når vi først har det i hus, kan du banne på at boksen er tom innen dag to.. Og synderen er nok dessverre meg, mor i huset.. Ikke nok med at nugatti er godt på skiva, det er himla godt å maule med teskje når man blir fysen på no godt;) Og én skje er dessverre ikke nok.
      Derfor, vi skulle hatt nugattilås hvor ungene kunne bestemt koden, så slapp de at mora gnafser i seg hele boksen selv 😄

    29. Nugattilås!!! Ære være den oppfinneren! Skulle hatt en sånn lås for 15 år siden🤗 Så snart jeg bringer en boks fra butikken, gyver ungene og mannen løs på boksa. Mannen får det for seg at han vil ha noe søtt på knekkebrøda/skivene, og da er nugattiboksa bare en håndsrekning unna. Mens han bedyrer at vi må spise sånt kun i helgene! 😱 Hvem klarer å holde seg til bare helger med noe såååå nydelig pålegg da??? Ikke denne familien på 4 hvertfall😜 Kremt.. Jepp, mor er nok ikke noen 😇 når det gjelder nugatti hu heller nei😛😳😳😳

    30. Altså. Først to ting vi må ta en prat om…. 1; har du SMØR PÅ EN NUGATTISKIVE?! Og 2; setter du den i KJØLESKAPET?!
      Ok.. Så: jeg trenger avsolutt ikke å vinne, men det hadde vært en fordel. Innimellom dine smørpeniser og min smørvagina (ref bilde jeg sendte deg på snap fra Nederland for lenge siden), har jeg de siste to åra hamstra inn bokser med Nugatti hver gang jeg var hjemme på ferie(de forsvant selvsagt fortere enn jeg noen sinne kommer til å innrømme) Men nå! Nå som jeg flytter hjem til Norge igjen og har daglig tilgang på nugatti bør kanskje noe gjøres.. 😂 Til og med stranda hvaler går i butikken når motivasjonen er god nok!🙊🙈

    31. Gidder ikke å skrive en novelle om hvorfor jeg bør vinne! Så sier bare: for en konge blogg du har:)))

    32. For å si det sånn.. Så tror jeg min svoger hadde trengt en sånn lås!! 😉 Jeg var på middagsbesøk i sommer, og skulle hente en boks mais i skapet, men gikk tydeligvis i feil skap. Det som møtte meg var mellom 5 og 10 bokser nugatti!
      De var på salg var svaret jeg fikk 😉 Måtte passe på når det tilbud, siden det var så dyrt andre steder! 😛
      Så jeg krysser fingrene for at jeg kan overraske han med en lås 🙂

    33. En sånn lås hadde passet perfekt når man har en femårig som sniker til seg nugattiboksen,setter seg godt til rette i sofaen og spiser hele boksen med skje. Setter lokket på den tomme boksen og plasserer den pent tilbake i skapet😂 Så når mor skal overraske guttungen med en brødskive nugatti er boksen tom og gutten sier han er mett😂

    34. Appropo rart pålegg, du burde prøve Sjokade, med rødvinspølse og majones… Det er helt hinsides godt 🙂
      MVH. Meg.

    35. Her i huset blir nugattiboksen tom så fort, at jeg er hellig overbevist om at noen står opp og spiser i søvne. Etter midjemålet og dømme kan det være meg, så jeg vil gjerne ha en lås!!
      God helg 🙂

    36. Jaaaa! Det har vi (jeg selvfølgelig) lyst på. Da er det kanskje litt nugatti igjen til meg når ikke samboer og barnet får mulighet til å spise opp alt

    37. Ja takk! Med en mann som klager sånn på sommerkiloene så skal jeg hjelpe han på vei med denne låsen!

    38. Som student er det digg med en boks nugatti på lesesalen til sene lesetimer. Men jeg mistenker at det er flere som synes det samme, bare at de ikke gidder å kjøpe egen. Så en slik lås hadde blitt tidenes “lifehack” for livet på lesesalen! 😀

    39. Med fire unger som er glad i nugatti synes jeg denne låsen har vært super 👍🏻😊 Ikke sikkert ungene er enige, men pytt, pytt 😊

    40. Den låsen hadde vært gull😀😀 Men en storesøster med bulimi har både nugattiboksen blitt spist opp uten meg(og sjokoladekalenderen min til jul😂🙈). Hadde vært utrolig praktisk med en boks som bare jeg får opp. Da er det endelig mulig at jeg også får herlig god nugatti😍

    41. Hahaha! Atså, hallo. Har du ikke prøvd smør under nugattien før? Det er jo helt magisk!! Å sette den i kjøleskapet derimot, der tar jeg selvkritikk. Litt vanskeligere å få på skiva, men bedre å mævvle da 😉

    42. 1. I blant. Den er så god kald. Og kjøleskapskald er best for mævvling 😉
      2. Hæ? Har du ikke prøvd smør og nugatti sammen? Det er magisk! Spiser alltid Nugatti med smør. Samme med syltetøy. Søtt og fett i vakker harmoni. Mmmmmagisk <3

    43. Vi trenger så definitivt lås til nugattiboksen. Jeg har en luring av en fyr på 8 år, som står oppe leeeeenge før fuglene kvitrer… Kun for å snike til seg nugatti MED skje 😳

    44. Ååh, en sånn nugattilås kunne virkelig JEG trengt! Jeg er en søtmoms ut av dimensjoner! Og samboern min ei er seg i håret over nugatti inntaket mitt. For vi lever på budsjett (inntens sparing på egenkapital så vi kan kjøpe vårt eget) og som alle nugattielskere vet, nugatti er dyrt! Så denne kunne jeg trengt, så sambo kan holde meg bittelitt under kontroll! Haha!

    45. Hadde vært helt supert! Jeg bor i kollektiv, og har flere ganger opplevd at ungene til huseier bare forsyner seg av skapet, har sikkert mistet 3 bokser nugatti de siste årene 😳😞

    46. Åh!! Sånn lås har jeg lyst på! Hadde vært det beste peket å spille mannen når han stormer mot nugattiboksen på morgenen 🙂

    47. Tips: Kjøp en boks Nugatti til hver 😉 Ja – faktisk! Konkurransemennesker i deres familie også? Vinneren er den som får boksen sin til å vare lengst… Premie? En ny boks Nugatti, eller noe som fenger aldersgruppen til vinneren?

    48. Fant 1,5 åringen min med hånda så langt nedi Nugattiboksen som det går an å komme en dag, så en sånn skulle vi hatt 😉

    49. Vess den der nugattilåsen kunn ha bruktes på ungan sine godisposa, så jatakk – da treng eg en sånn i aller høyeste grad 😂

    50. Ha,den var tøff! En sånn skulle vi hatt for å stagge søtsuget hos pappa og storebror. Hilsen en mamma og ei lillesøster som klarer seg greit uten nugatti.

    51. Tror ikke mi jenta på 4 og lille på 2 har fått smake Nugatti enda, men veit jo ikke hva pappa har gitt dem når æ har vært på jobb 😉 Men er dem lik mammaen….så klarer dem ikke å stoppe med 1 brødskive!
      Så sabla godt…

    52. Har en bror som har en enorm + giga cravings etter nugatti. Hver dag, hele dagen og tilogmed om natten. Hadde vært litt artig å satt på en sånn lås på nugattiboksen hans😁😂

    53. Nugatti på skiva = fryd og gammen
      Bedre enn jul og 17. mai til sammen
      Nybakt brød med DET laget på toppen
      Kkkkribler i hele kroppen
      Tennene løper (spurter!) i vann
      Jeg spiser plutselig som en mann😳💦
      Har brått bare en tanke i hodet:
      MÅ ha Nugattilås med kode😁

    54. Altså…. Jeg har ikke hatt nugatti i hus på 1,5 år! For det viser seg at lillemann, nå 3 år, er en like stor hai etter nugatti som sin far! Sist kjøpte boks rakk jeg å sette i skapet! Neste gangen jeg så den var tom i søppelboksen…. Tenk om jeg kunne hatt en lås gitt🙏🏻
      Linda
      [email protected]

    55. Anbefaler heller å tillatte nugatti bare i helgen. Når man gir lov til å bruke nugatti som pålegg på brødskive nr 2 er det store fare for overspising. Ikke at det gjør noe en gang i blant, men dersom det skjer dag er det jo ikke helt optimalt heller 🙂

    56. Åja, en lås 😍 For her er det mannen som spiser nigatti, og når jeg nevnte det fantes en lås ville han gjerne demonstrere hvor lite innbruddssikker den var 😉

    57. Her i huset trenger vi en sånn lås. 2 åringen har fått smaken på nugatti etter at den nugatti elskende pappa’n serverte det til frokost for en stund siden.😂 Greit med nugatti i ny og ne, men ikke hver dag 😉

    58. Nugattilås hadde vært en genial ting å hatt i huset!! Her er nugattiregelen at det er lov hver lørdag og litt oftere i feriene.

    59. Jaa!
      Hadde passet utmerket, siden jeg har en “liten” (gubben.. 2 åringen når ikke opp enda, heldigvis!) nugatti tyv hjemme!
      Eer så lei av å finne tomme nugattibokser i skapet når alt jeg vil ha i hele verden er det.
      Så Jatakk : )

    60. Hadde vært SÅ artig å satt på en sånn lås på nugattien på kvelden sia sambo og sønnen hans MÅ ha nugatti til frokost!:))) Tror vi snakker snørr, tårer og brekkjern;)

    61. Trenger nugattilåsen fordi pappa ikke klarer å holde seg unna nugattiboksen, vurderer å lage en sånn regel fra datter til far 😉

    62. Trenger virkelig en sånn en, her snakker vi 4 stykker i samme hus som sloss om nugattien! Av og til har jeg kjøpt meg min egen nugatti og gjemt den for å slippe at den blir spist opp med en gang. Triste tider når jeg enten ikke tør å ta med min hemmelige nugatti på kjøkkenet i frykt for at noen andre skal se den og stjele den! Eller de gangene jeg skal lage meg en skive med nugatti og … har glemt nugattien på mitt hemmelige gjemmested.

    63. Har en mann som er alt for glad i søtsaker! Spesielt nugatti! Ser dessverre at vår datter har arvet søtsuget etter sin far så en slik lås hadde virkelig vært perfekt hos oss!

    64. En nugattilås er akuratt det vi trenger når vi har et barn som elsker nugatti over alt på jord, men har fått melke allergi og kan desverre ikke spise nugatti lenger. Ikke kan vi kjøpe en hel boks for den hadde ikke kunne stått alene i skapet uten en nugatti tyv. Men hadde vi hatt lås hadde vi kunne hatt en i skapet også kunne han fått en brødskive innimellom når har har vært flink å holdt seg unna mat med melk i en stund. 1 brød skive innimellom er lov når man er flink! Det er jo så mye han må gi opp nå med allergien og når han allerede er vanskelig nok å fore….hadde vi ikke trengt denne allergien!!!! Vi trenger nugattilås nå!!!! 😉
      Stakkars mor må smugspise nugatti på jobb 😜

    65. Denne hadde vi sårt trengt! Har sluttet og kjøpe nuggatti for 4åringen finner det uansett hvor vi gjemmer det. Sniker seg opp om morgenen og spiser nugatti med skje(skjønner han forsåvidt godt). Vi har prøvd å gjemme øverst i skapet, i klesskap, bak sofaputer! Han har tydeligvis en nuggatti nese 😂

    66. Hei!
      Ønsker meg en sånn, og jeg vet akkurat hvem som skal få den! Hehe
      Jeg kjenner igjen det med kombinasjoner med nugatti! Jeg ble lurt av stemora mi til å spise agurk på.. etter det blir jeg mobbet for å være lettlurt. HAHA

    67. Oi, en slik en hadde vært såå morro og vunnet:-) Jeg har nemlig en samboer som spiser Nugatti på brødskiva si HVER ENESTE dag og det har han gjort i alle 10 år vi har vært sammen og sikkert 10 år før den tid og😂🙈 Hadde nok fått ett lite sjokk om han plutselig fant boksen sin med en lås på😂
      Det hadde vært hysterisk morsomt! Jeg vil veldig, veldig VELDIG gjerne vinne😊🙏🏼

    68. Haha skulle likt å ha den låsen,kanskje jeg også hadde fått nugatti innimellom😀 Her i huset varer ikke boksen lenge.. Skulle vært flue på veggen hvis nugattiboksen hadde blitt låst høhø

    69. HAHAHA verdens kuleste bursdagsgave til ei som snart må legges inn for tetta blodårer av nugatti. (satt på spissen). Ønsker meg sterkt en av disse så jeg kan gi bort i gave!

    70. Genialt! 😀
      Ingen tvil om at det er bruk for en sånn her også! Nugatti er bare så GODT! Pleide også å ha smør under nugatti-laget når jeg var liten, men nå har jeg kun Nugatti og ikke noe smør på brødskiven når jeg har så lyst på den. Trenger også å begrense meg til lørdagen istedenfor flere ganger i uken.

    71. Hei, jeg hadde blitt superglad om jeg hadde vunnet en slik lås! jeg har 5 yngre søsken og hele bunten er like stor fan av nugattien! jeg slutter dessverre senest på skolen hver eneste dag og det er alltid tomt når jeg kommer hjem!!! denne låsen hadde hjulpet stort får jeg har gått tom for gjemmesteder til den herlige lille boksen!!!

    72. Hooohooj!! En slik skulle vi hatt her hjemme. Med 3 gutter i hus trenger vi en sånn;) Hadde vært fint hvis det var noe i gjen når ho mor ville ha seg ei skive! //Høgfem

    73. Jeg skulle gjerne ha vunnet en slik til venninnen min. Hun bor i et kollektiv med MANGE(9 andre i samme etasje og 10 i etasjen over), og der er det en del påleggstyver! Det er ganske kjipt å skulle lage seg skive med nugatti for så å finne boksen tom!

    74. Hadde passet perfekt med Nuggatilås da jeg har en sambor som er ganske lik deg Peter når Nuggatien først er kommet inn på kjøkkenet ☺

    75. Håhå, ønsker meeeg!! Her i huset har jeg to gutter, 3 og 7 år.
      Minstemann har forstått at storebror kan smøre brødskive selv,
      og han rekker opp til skapet. Så de to luringene der, tar jeg
      altfor ofte med nugattibarter 😉
      [email protected]

    76. Ja!!!! Eg har ein kjærest som påstår han ikkje er så glad i nugatti, men dei gangene eg kjøper inn og gleder meg til å ta meg ei velfortjent skjeva så møtes eg av ein nesten tom boks! Bortforklaringane er mange, få er intelligente og nokre seie at me har mus i hus. Håperett derfor på lås, slik at ikkje “musa” et all nugattien!

    77. ææh, noe så fantastisk! Mannen min er gærn etter nugatti (det eneste pålegget det går i), og jeg har sagt at når vi nå blir foreldre er han nødt til å være et forbilde og følge de samme reglene som vi kommer til å ha for våre egne barn. Dette hadde vært en genial måte å få han på avvenning på 😀

    78. Da var dette mysteriumet om nugatti og smør oppklart for min del! Og jeg kan fortelle at det gav hele brødmåltidet en ekstra piff! Tipptopp tommelopp! Takk til pappahjertet, her skal man bli enda litt fetere fram til termin! Ny must have! Lykketil til meg selv)

    79. Hahaha! Å yes, det er en helt mmmmagisk kombinasjon! Sikkert ikke noe særlig for magamålet i store mengder, men du spiser jo for to, så da er det bare å kjøre på 😀
      Lykke til videre!!

    80. Skulle gjerne skyldt på barna mine, at de var grunnen ttil at all nugatti er borte til helgen når de endelig får lov å spise det. Men her ihuset er mor den store stygge ulven. For når barna er i seng tar mor skjea fatt og hugger innpå!! Jeg ønsker meg en lås for barna mine sin skyld, så kanskje de også får nugatti på brødskiva si på lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg