Ny rekord i barnehagesykdom?

Se der ja, så kom vi ikke lenger enn til dag 4 før vi får gleden av å melde inn “Sykt barn” for første gang. Snakker vi seriøst ny norsk rekord?

 

bear in bed with thermometer and plaster

 

For i hele natt har lillesnuppa hostet og harket som en innrøyka countryartist og tar seg derfor en Gro-dag i dag. Dag 4 altså…

Og først nå husker jeg hvordan pluttens første år i barnehagen var med sykdom og snufsing og hosting og harking. Så får vi håpe at fatterns immunforsvar holder stand, ellers går det nok ikke lang tid før dere får høre noe vanvittig med sutring og selvmedlidenhet her inne. For ingen sykdom er som kjent verre enn manneinfluensa 😉

Men men, aldri så galt at det ikke er godt for noe: Skulle jeg bli syk, har jeg i hvert fall en solid unnskyldning til å fylle opp lageret med nesespray. Nice!

Slik gikk det forresten da jeg testet nesespray med menthol for å se om den muligens inneholdt spor av illegale stoffer… 😉

 

 

/ Goodbye barnehage, hello nesespray!

* Følg Mentholhjerte på Facebook *

23 kommentarer
    1. Haha! Kjenner til den! Da tredjemann (endelig) skulle begynne i barnehage, varte det vel ca 15 min.. Da vi ankom tydet lukten på at jeg hadde arbeid i vente, og under hans første bleieskift oppdaget jeg tre vannkopper.. Tre uker hjemme tvert! Vi fikk faktisk avslag på den første mnden i bhg, siden han ikke var der 🙈

    2. Haha! Døde av latter av den videoen (før jeg kom på at jeg også er litt for glad i nesespray)
      Vi holdt imidlertid ut i en uke og 3dager før lillegutt nå er hjemme med snørr og gugge 😊 synes det er svært bra, og mamma er litt for glad for å ha han hjemme en dag😁 barnehagetilvenningen er nok veldig bra å ta sakte.. Men jeg har en mistanke om at det blir gjort sakte og pent for foreldrene og ikke nødvendigvis barnet.😅 😂

    3. Vi slo dere der. Her ble tulla syk allerede dag 2 i tilvenningsperioden. Altså en dag og hilse på i Bhg og hjemme syk resten av uka :/
      God bedring

    4. Manneinfluensa er FÆL!!Men min mann synes ikke legevitenskapen tar denne sykdommen på alvor. I så fall ville det ha vært i handelen termometer med tre desimaler, sier han. For en mann med 37,001 i feber har det virkelig vondt…
      Ungene våre er kjernesunne. Hadde en sykedag på hver av de det første barnehageåret. Skal da tillegges at de passet på å være syke i de fleste feriene… 🙂

    5. Hey! Vi er i samme situasjon!! Dag 4, snørr og gørr hele natta. Sikkert i god nok form til barnehagen, men jeg hadde ikke hjerte til å sende henne i barnehagen. Så nå kjeder hun seg heller hjemme med husvask med meg:P skal sies at hun enda ikke er fyllt 11 mnd og at hun har astma så hun sliter litt ekstra ved forkjølelse og jeg kvier meg nok mere med henne enn med storebror;)

    6. High5 til oss 😀
      Vi ringte faktisk og spurte, siden hun virket i ok form etter en kjip natt. De sa vi gjerne kunne prøve, siden det var flere på avdelingen med samme greia, men etter en times tid ringte de 😉 Så nå henger hun ut her hjemme og får heller bli med fattern til urmaker for å bytte klokkebatteri (spennende!) 😉

      / God bedring!

    7. Vi rakk 3 dager før første ble syk.
      Så ble minstemann syk 1 dag i uke 2 🙁
      Det er vel noe rusk rask som går i larvik nå tror jeg… Mange syke… Inkl meg 🙁

    8. Gratulerer! Dere slo oss med en dag..! 🙂 Guttaboys klarte hele 5 dager, etter oppstart fra ferie, så kom feberen fredag kveld… Og alle 4 snufser og fryser sammen enda, ei veke etterpå… Woop-woop, det blir en spennende høst! 🙂 Men vi får trøste oss med det “de” sier: tiden går så fort, en dag savner vi småbarnsfasen!

    9. VÃ¥r datter begynte i barnehage i februar, og hun alene har brukt opp vÃ¥re 20 sykt barn dager! Hun har rett og slett dritti bort halvparten av barnehagedagene sine! Vi snakker flere omganger med diaré fra svarte hæ$#@&*!! Snakk om penger rett i dass lizzom…

    10. Legg hodet fremover når du snufser i deg nesespray, så slipper du å få den i halsen og brekke deg 😊

    11. Aj aj aj, herlige tider. Har ikke blitt uggen selv enda, så skal ikke klage. Venter på at tempen går til 37,001 så flagger jeg ut 😀 #manneinfluensa

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg