Da gaffelen gikk til angrep

Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg var som barn. På hytta står et bord som gir et ganske greit svar på det… 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

For jeg husker jo at jeg var ganske bøllete. Snill og ålreit sånn egentlig, men for det aller meste en bøllete liten ramp. Og på hytta står det gamle kjøkkenbordet vårt, som vel egentlig sier alt man trenger å vite.

For jeg husker ikke helt situasjonen, men jeg tror jeg var sammen med mormor. Verdens snilleste og triveligste dame, men på et eller annet tidspunkt må hun ha gjort den fatale feilen å snu seg vekk fra sitt lille barnebarn, der han satt og spiste sin formiddagsmat. Og i neste øyeblikk…

 

 

Raskt, lydløst, iskaldt. Gaffelen gikk til angrep og bordet hadde ikke en sjanse. Det stakkars bordet. Forsvarsløst og uskyldig, offer for et viltert barns herjinger. En stødig konstruksjon med mange års lojal tjeneste for familien, kun for å bli et offer for gaffelens vrede. Bordet står enda og tilbringer livets høst her på hytta, men arrene fra dets dramatiske fortid vil prege det for alltid.

Når jeg tenker tilbake, var det flere episoder som dette, og det begynner å gå opp for meg hvorfor fattern en periode kalte meg for Destroyeren 😀

Sånn atte… Selv om det begynner å bli lovlig sent: Unnskyld for stuebordet. Og glassbordet. Og den bokhylla. Og TV-en, skapet i gangen, speilet nede, bakdøra, halve kjøkkenet og stort sett alt som har vært i familiens besittelse siden 1981 😉

 

Soggiii!

 

/ Så får man bare håpe at oppførsel ikke går i arv… 😉

* Følg Gaffelhjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Vell, jeg hadde ett håp om at datteren aldri skulle bli som meg. Siden hun var 5 har jeg fått høre fra mine foreldre at hun er “som snytt ut av min nese”. Jeg var som deg, en pøbel. nå når jeg har unger selv, skjønner jeg veldig godt hvorfor mine foreldre var veldig oppgitte og inni mellom veldig strenge. Jeg har en knapp på trass en liten stund til før jeg tar på meg skylda 😉

    2. det der har alle gjort.. også min sønn som fant det ut ved egen prøving, hakke no med arv å gjøre

    3. Datteren min, nå 14, har blitt kalt MsDramaQueen omtrent siden hun ble født, ikke uten grunn…
      Modern sier jeg fikk en datter som fortjent… #skeptisk

    4. Må tilstå at jeg tegnet med kulepenn rundt det vakre broderiet på en håndbrodert juleduk…
      Jeg var ikke noe rampete barn egngang.. men det er av og til at fristelsen er større enn fornuften… sånn er det bare.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg