Norges beste lunsjsted?

I går var vi på rulletur (ikke sånn rulletur…) med ungene i Larvik sentrum for å hanke inn nye kicks til lillesnupp. For én gangs skyld var vi i forkant av kaoset, så da tuppa begynte å gjespe og gnikke seg i øynene, var vi på plass med vogn og full baluba på flekken. Hun fikk seg en etterlengtet cowboystrekk, og enda bedre: Vi andre fikk oss en lang og deilig lunsj i fred og ro 😉

Og når man først er i Larvik rundt lunsjtider, er det bare ett sted å dra: Hungry Heart Café!

 

You had me at tacosuppe <3

 

Hey ho, let´s go!

 

Altså, de folka der… Jeg kan rett og slett ikke få skamrost dem nok. Det er noe med at når man prøver å leve litt pluss minus sunt, så er det så utrolig deilig å få et digg lunsjalternativ til bare pølser og hamburgere. For Hungry Heart er et sånt type sted man bare drømmer om å komme til når det suger litt i magen. Fristende retter, deilige smoothier, utsøkt kaffe og en drøss med desserter.

Dessuten har de egen butikk tilknyttet kafeen som selger alt man kan ønske seg av kortreiste, økologiske grønnsaker og hylle på hylle med økologiske matvarer, snop og godterier. Og egne yogakurs, selvfølgelig. Stedet er med andre ord ganske alternativt, men ikke verre enn at de også har sjokoladekake på menyen. For hvis du kommer til et sted der de kun har gjæret te, røkelse og hvetegress, er det bare å snu i døra 😉

På Hungry Heart får man derimot trivelig service, nydelig mat og dertil egnet drikke. Christina gikk (som alltid) for panini med salat, mens plutten (som allerede hadde spist litt) hoppet rett på en dessert bestående av en glutenfri honnig- og granolabolle med økologisk cola attåt. Selv dristet jeg meg til å prøve en wrap med bakte grønnsaker og guacamole, servert med et glass grønnkål-smoothie og en stor kopp kaffe med kokosmelk. Helt smashing!

 

Så. Godt!

 

Økologisk cola, fordi.. why the hell not.

 

Panini og petini i skjønn harmonini.

 

Så hvis du befinner deg i Larvik sentrum en dag, sving innom Hungry Heart. Hyggelige folk og fantastisk mat 🙂

Og du, mitt personlige stalltips: Prøv den grønne smoothien, den er helt ellevill!

 

Slurp!

 

/ Bånn appeti´!

* Følg Lunsjhjerte på Facebook *

19 kommentarer
    1. Sist jeg var i Larvik var det Hansemann som var stedet med stor S. Lurer på om den eksisterer lenger? Må visst snart ta meg en tur til byen med Bøkeskogen, forstår jeg!

    2. Nå fikk jeg lyst til å dra til Larvik! Litt flaut at jeg aldri har vært i den fine æ-byen. Har hørt så mye fint om den. Maten ser nydelig ut 🙂

    3. Det skulle jeg ha visst for ei uke siden😜 Skal definitivt spise der neste gang jeg er i Larvik😉👍

    4. Har du gått ned i vekt? Syns bilder i det siste har vist deg i tynnere utgave, eller er det synsbedrag

    5. Dette ser og høres helt supert ut, og ja enig i at det generelt savnes gode lunsjsteder for alternativ til pølse og hamburger rundt om på østlandet! Ikke spist der selv, men vet jo nå hvor jeg kan ta med en eventuelt date engang det passer seg i Larvik! 😀
      God anmeldelse av stedet!

    6. Spennende! Nesten verdt å ta turen de 40 min fra skien, bare på grunn av litt bedre valgmuligheter 😉 hehe.

    7. Oh yes! Jeg synes i hvert fall det er veldig deilig å ha et sånt sted når man er ute etter lunsj, for i mindre byer er det ofte mest pølser og baguetter det går i, så veldig fint å ha et sted som lager frisk og sunn mat som smaker helt nuudelig 🙂

    8. Hei, rulletur skjønner jeg godt hva du mender med men jeg sliter litt med andre 80 slang du bruker da jeg selv er født i 99, så om du kan beskrive disse ordene hadde det vert fint. kicks, er dette den sminke butikken? baluba? cowboystrekk,er dette en blanding av engelsk og norsk, hva betyr det ? skamrost? pluss minus sundt, regner med dette er knekkebrød med skjokoladepålleg? helt smashing? 🙂

    9. Glemmer du rett og slett å merke dette som sponsa, annonse eller? Jeg liker veldig dårlig sånne type blogginnlegg som er av denne type eventyrfortelling der man ikke helt vet om alt det fine og flotte ikke er betalt for, men rett og slett sponsa av bedriften

    10. Ingen anelse, men de hadde ikke vanlig cola, haha! Smakte ganske likt vanlig cola, men altså… bare vanlig cola, smaker vanlig cola 😉 Om jeg skulle rangert den, vil jeg si den smakte et sted mellom cola light og ekte cola. Også var den økologisk da 😉
      /high5

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg