Et tegn fra oven?

Jeg er ikke egentlig en troende mann, men med årene har jeg lært meg å tro på tegn og stole på magefølelsen.

Derfor velger jeg å avlyse prosjekt “finn min biologiske alder” allerede på første dagen! Hvorfor, spør du? Vel…

 

Dirty hands holding an old bible. Very short depth-of-field

 

Vel, jeg minnes å huske historier fra bibelen om landeplager, gresshoppesvermer etc. I går prøvde jeg å måle min biologiske alder og ble nær sagt angrepet av to grevlinger. I dag prøvde jeg igjen. Denne gangen løp jeg hele intervalløkta til fulle. Jeg har ALDRI løpt så fort og sprengt meg så til de grader, for virkelig å gi ALT.

Da jeg passerte Bjønnesstranda, var jeg nær ved å omkomme. Mens alle andre lå på stranden og sleiket sol, var jeg ute og spurtet som om jeg hadde gamle-Erik i hælene. Men jeg bet tennene sammen og tenkte at det ville være verdt det når jeg fikk se resultatene. Alt blodslitet, det ville bli verdt det!

Men hva skjedde..?

 

MERDE!!

 

Og dette til tross for at jeg på samme tid hadde ørten andre apper gående som både brukte gps og fungerte helt som normalt. Og vet du hva, da jeg kom inn døra og innså at den bedritne appen hadde lurt meg og akkurat kostet meg en nær-døden-opplevelse for ingenting – ja nei, da innså jeg at det bare var å kaste hele sulamitten i bøtta. For etter den store skuffelsen i dag, finnes det ikke en sjanse i Arendal at jeg kommer til å løpe den intervalløkta frivillig igjen på minst 28 år.

Jeg tenker fortsatt å trimme på, skrive litt om trening når det passer seg og prøve å komme seg inn i de gamle olabuksene, og jeg hyller fortsatt “Alt for laget”-initiativet til Prior som ønsker å sette fokus på folkehelsa og motivere folk til å komme i bedre form, men min biologiske alder vil forbli et mysterium jeg tar med meg i grava.

Tror man trenger avansert utstyr til sånt, ikke en app som ikke virker. Og skulle det være noen tvil: Jeg anbefaler IKKE å laste ned Mybioage-appen. Teamet bak appen får derimot ukens kaktus med klar margin og en velrettet støvel i hekkområdet.

Så får vi heller satse på andre ting fremover. I morgen blir det blant annet en lang remse med merkelige ord og uttrykk jeg har plukket opp siden jeg flyttet til Æ-ens hjemland, Lærvik 😉

God hælj!

 

/ Trudderuderantan? (Lokal morsomhet. It´s a Larvik thing, you wouldn´t understand) 😉

* Følg Brannmanæithjerte på Facebook *

13 kommentarer
    1. Sånne prosjekter er jo heeelt ut…!! Da er det mye bedre med turer i skog og mark (ser ikke ofte mark da…så en hare i dag) og presse kroppen på de merkeligste måter. I dag kan du lese om Topptur med sprekk og naking som naking bør gjøres…

    2. Det er vel også litt godt å ikke få vite det, kanskje! Blir spennende med masse rare æ-ord og utrykk i morgen, da 😀 Venter spent👍

    3. Æ-ord er også velkjent i Grenland. Brannmanæitær som du skrev her om dagen for eksempel – helt vanlig 😉

    4. apropos “æ-land”…ikke en sjanse i Arendal at jeg…. De e jo Ændal!!!😉
      Men app’n har æ’kje noe peil på…
      Hilsen utflytta ændalitt!

    5. Bor dere i nærheten av Bjønnesstranda? Tjukke slekta mi, det. Kjenner forøvrig igjen problemene med språket (gjennom/mellom, kårnjakk) når jeg møter familien på den siden. Pent er det ikke 🙂

    6. Jepp! Eller vi bor nærmere skolen da, men barna har oldeforeldre der borte, så innom Bjønnes kanskje en gang i uka-ish. Herlig sted og digger at kiosken på stranda er åpen uansett hvor dårlig vær det er i sommer. Ildsjeler 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg