Hvem er sjefen og hvorfor?

Vi følger opp gårsdagens innlegg med enda et spørsmål fra en følger på Snapchat. Nok et godt eksempel på at dere kanskje ikke kjenner oss så godt som jeg trodde. For jeg mener, er det ikke innlysende?

“Hvem er sjefen hos dere og hvorfor?”

 

 

Jeg liker å tro at det er meg. Jeg er størst, jeg er tøffest, jeg er eldst. Jeg kan løfte fem Christinaer på stående fot, jeg kan spise en tacotallerken tilsvarende hennes vekt før frokost og jeg kan kaste henne minst busslengder om jeg må. Dessuten har jeg høyere lønn og høyere ego.

Men jeg vet utmerket godt at jeg så definitivt ikke er sjefen i huset. Det er Christina med flere mils klaring. Men hvorfor? Vet du, jeg tror det er sånn hos de aller fleste heterofile par, jeg. Mannen liker å tro at han er sjefen, men egentlig er det frua i huset som trekker i trådene. I hvert fall etter man får barn. Før vi fikk barn, var jeg kanskje litt mer ustyrlig og gjorde som jeg ville. Kom hjem når jeg ville og kom ikke her og fortell meg noe, lissm!

Men etter å ha sett to fødsler på klosshold har jeg innsett at jeg har null og niks å stille opp med mot den dama der. Jeg er vel bare evig takknemlig for hva hun gikk gjennom for å stable på plass den lille familien vår og jeg er sjeleglad for at jeg slapp. Ingen skal få tvinge en vannmelon gjennom tarmsystemet mitt, i hvert fall. Nei takk! 😉

 

 

Jeg kan ta feil, men jeg føler bare at kvinner er født bedre prosjektledere enn oss menn, som gjør dere høyaktuelle til kandidat som husets sjef. Dere tenker annerledes, er flinkere til å ha ørten jern i ilden på likt, klarer å holde system på tankene, huske bursdager og pakke i forkant av en ferie. Ja da, jeg vet, det er veldig generaliserende, men jeg synes i hvert fall ofte jeg hører:

– “Ja ja, selvfølgelig er jeg med på poker! … må bare høre med kjerringa først.”

Men dere er ikke like flinke til å holde hodet kaldt i trafikken da, så der får vi muligheten til å briljere. Og sånn gjør vi hverandre gode. Komplementære og utfyllende. Den ene er gassen, den andre er bremsen. I vårt forhold er jeg så definitivt gassen. Jeg takker ja til alt og kjører på, mens hun drar i brekket og vurderer ting litt nøyere. Og man trenger gjerne begge om bilen skal komme seg hele veien til mål 😉

Så ja. Frua er sjefen.

Eller, teknisk sett er hun ikke det lenger. Hun var det inntil for snart 2 år siden, da hun ble danket ned fra tronen av en bitteliten, sulten og ambisiøs prosjektleder 😉

 

“Hei, jeg er her for jobben din.”

 

P.S. Beklager til alle jeg ikke får svart på Snapchat. Det raser nemlig inn så mange meldinger hver eneste dag at jeg ikke har sjanse til å gå gjennom alle. Hvis folk kunne sendt meg ting som er ment for meg og ikke 5000 bilder av hester og katter ment for resten av vennelisten sin, skulle jeg selvfølgelig svart alle 🙂

P.P.S Når det kommer til dumme stunt er jeg derimot soleklart på topp! Legger ved mitt siste påfunn som et soleklart bevis på foregående påstand –> “Erotikk og chilipepper”

* Sees på Snap – Følg Undersåtthjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Hehe, vannmelon gjennom tarmsystemet? Du vet at man ikke spiser ungen så den kommer ut av rumpa? Til informasjon så kommer den inn samme sted som den kommer ut 😉

    2. MEN, jeg har faktisk brukt definisjonen : vannmelon ut av ræva for å beskrive følelsen av fødsel når man nærmer seg slutten :p

    3. Sorry, litt off topic (eller kanskje ikke?), men jeg må bare fortelle deg om drømmen jeg hadde om deg og Christina:
      Jeg og samboeren var ute og gikk tur, og så møtte vi tilfeldigvis deg og lillesnupp ute på tur. vi begynte og snakke sammen, og jeg fortalte om at jeg var ivrig bloggleser. Vi tilbrakte noen trivelige timer ute i sola med lek og moro med lillesnupp. Av en eller annen grunn fikk vi følge dere hjem, og når Christina møtte oss i døra ble hun mildt sagt fly forbanna 😅 Ikke på deg eller samboeren min men meg fordi jeg hadde kommet i snakk med dere. Hun samlet sin bloggpossey (en hel haug med flere bloggere jeg også leser), som alle la meg for hat. Haha, drømmen føltes så ekte at da jeg våkna tenkte jeg oppriktig: “shit, hvorfor er Christina så sint på meg?” 😅 skakke værra lett si. Ønsker deg, frua og de to små en riktig fin kveld! 😊

    4. Haha, blir ikke det litt barnehageopplegg? “Ja ja, så sier vi at du er kongen da..” hihihi
      Nei jeg kan like gjerne bare innse at jeg har like mye beslutningsmyndighet som Teo 😛

    5. Altså hallo.. Tror du jeg hadde klart å avle frem to herlige barn om jeg hadde trodd det? 😛
      Tro meg, jeg har vært med på to fødlser, jeg vet litt for godt hvor de kommer ut 😉

    6. Tror du er inne på noe med det at kvinner fra naturens side er bedre prosjektledere. Og menn bedre sjåfører. Hjemme har vi snakket en hel del om det siste, og jeg er av den bestemte oppfatning at menn har bedre avstandsbedømmelse, sannsynligvis på grunn av sin tidligere rolle som jeger. Jeg er ikke det minste flau for å si at til tross for at jeg har kjørt bil i veldig mange år, og det til og med som yrkessjåfør, så sliter jeg med å bedømme om jeg har tid nok til å svinge ut før neste bil. Jeg klarer det, men jeg sliter.
      Hvem som er sjefen hos oss? :-)Gjett!

    7. Hei, jeg heter Gro Karin, og jeg er en synder 😳
      Skulle ønske det var et valg der man kunne ekskludere slike som deg fra MyStory så dere slapp katter, tær og skyer. Du får snap’e om problemet da vettu. Har blitt flinkere til og velge personer isteden.
      Hva med en test om hvor langt ut i en fødsel du hadde vart? Med sånn elektrodedingser på kroppen? DU ER HERVED UTFORDRET!!

    8. Haha! Ingen problem, bare hyggelig med folk som jeg jo faktisk føler at jeg kjenner litt nå 🙂

      Men du: DET hadde faktisk vært utrolig kult! Jeg er med jeg, men da må noen hooke det opp. Trenger vel et sykehus og hele opplegget hvis man skal få til noe sånt. Digger den videoen av de nederlandske gutta som prøver seg på dette x-)

    9. Altså, denne der sammenligningen at kvinner er sjefen hjemme fordi de har født barn er usannsynlig. bare fordi vi er bygget for å føde barn, for vi er jo det. vi er skapt sånn i en eller annens ånd.
      JEG er sjefen i mitt hjem men det er fordi jeg er sånn. jeg tar styring og har alltid gjort det. når jeg er med venner prøver jeg å styre meg men om venna mine ikke kommer til noen løsning på whatever slår jeg gjennom og bare bestemmer. jeg jobber også som leder og der er jeg involverende så langt jeg kan frem til jeg må ta avgjørelsen selv.
      Så jeg tror at i de hjem kvinner er “sjefen” er det ikke fordi det kommer vannmeloner ut av privaten fra tid til annen,men fordi den kvinnen er en naturlig leder 😉

    10. Haha, joa, var vel mest fjas det der 😉
      Men ja, jeg kan se meg enig i at kvinner ser ut til å være gode ledere, men da vil jeg få gjennomslag for at menn er bedre i trafikken 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg