Småbarnsforeldre i et nøtteskall

Noe rart skjedde meg på Ikea i går, for midt blant bokhyller og kommoder, innså jeg at vi er blitt skoleeksempelet på småbarnsforeldre i et nøtteskall 😉

 

Der sto jeg, midt blant Billy bokhylle og glasskap med neonlys. Innbokset i et slags komplekst hyllesystem, sto en tv og rullet. På skjermen gikk en trailer for en film jeg ikke kjente til. Svensk film og den så knallbra ut. Svensker altså, ikke så gode på fisk, men film det kan de!

Selv med lyden skrudd av, trengte jeg bare bildene for å bli fengslet. Jeg vet ikke hva det var med traileren, men jeg ble bare umiddelbart forelsket i den. Denne filmen MÅ vi se! Christina, kvinne som hun er, hadde overhodet ikke dårlig tid med å komme seg videre, så jeg rakk å se hele traileren gjennom.

Når den nærmet seg slutten, var det ikke lenger tvil: Denne filmen skal vi faktisk se. Vi skal på kino, vi skal ut og spise, vi skal ha oss en skikkelig date.

Det er uansett en evighet siden vi var på date sammen. Det høres så utrolig koselig ut å ta seg en date, men så blir det liksom alltid bare utsatt. Men DENNE gangen skal vi få det til, for det har kommet en ny film i byen og denne vil jeg se. Dette lukter helaften!

 

 

Jeg ble til slutt stående og se hele traileren for å se når den kommer ut. Sikkert om en evighet, tenkte jeg, alltid sånn med filmer man gleder seg til. Plutselig sto det at filmen var basert på en bok, og ikke en hvilken som helst bok heller, men boken jeg akkurat har begynt på!!

Jeg kunne ikke tro min flaks. Hvilket vanvittig sammentreff!! “Men hvordan i all verden har de rukket å lage film av den allerede?!” tenkte jeg, mens jeg klødde meg i hodet.  Nå var jeg VIRKELIG spent på når filmen kommer på kino!

Rekker jeg å lese ferdig boka? Er den egentlig ferdig produsert? Er dette kanskje bare en bitteliten smakebit fra en film som ikke spilles inn før neste år? Hvor lenge må jeg vente??

Så kom endelig sluttplakaten.

 

“En mann ved navn Ove”

 

“En film av Hannes Holm”

 

“På kino…”

 

“Første juledag”

 

“2015”

 

 

/ Hupps! På tide å komme seg ut døra litt oftere 😉

Les også –> “Erotikk og chilipepper” (m/ video)

* Sjåast på Snap – Følg på Facebook *

20 kommentarer
    1. Den boka er SÅ god! Snufset litt, lo så tårene trillet mange ganger 🙂 Foreldra mine så filmen på kino, den var god, men levde visst ikke helt opp til boka.
      Jeg er i gang med å lese “mormor hilser og sier unnskyld” av samme forfatter, litt rotete i starten, håper den tar seg opp.
      Visste du forresten at forfatteren har en blogg? Selvfølgelig ikke like god som din, da 😊

    2. Både sett filmen å lest boka.. ble litt skuffet over filmen mangler mye fra boka å ligsom hele poenget.. men boka der lo jeg godt flere ganger…

    3. Hæ?! Det visste jeg ikke! Men har blafret gjennom “Alt min sønn bør vite om verden” og den boka er jo bare en lang seiersmarsj av bloggposter 😀

      Men du.. takk for tipset om bloggen hans!! Gikk inn der nå og fant et innlegg som, ja altså med fare for å høres helt fjern ut, føltes som skjebnen. Jobber nemlig med tanker og ideer til min aller første skjønnlitterære bok, og dette innlegget var bare som himmelsent akkurat nå. Så tusen tusen takk for det 🙂
      http://www.fredrikbackman.com/2016/04/19/om-hur-man-borjar/

    4. Bare hyggelig 🙂
      Leste innlegget nå, selv de beste vet ikke hvordan man gjør det, det er ikke noe fasitsvar. Det viktigste er at man har noe å fortelle, og noen som vil høre. De har visst du mange av 😉
      Så hiv deg over tastaturet, lås deg inne på do (stakkars Christina 😂) og lykke til!
      Jeg gleder meg til å lese den!

    5. Jeg elsker boka! <3 Har ikke rukket å se filmen ennå. Har lest noen flere av ham, men synes ikke han klarer å være i nærheten av "En mann ved navn Ove" i noen av dem så langt.

    6. Jeg har både lest boka og sett filmen på kino, og likte begge deler utrolig godt. DVD filmen har jeg satt som overvåket hos CDon – den skal jeg ha 🙂

    7. Jeg er verre enn deg…. Den boka ligger på nattbordet mitt som et alibi for at jeg IKKE har sluttet å lese bøker. Den har ligget der i ca. tre år. Bokmerket ligger på side fem. relativt mange har tipset meg om at den ER bra, og at jeg BURDE lese den. Ja da. Skal gjøre det.
      En vakker dag.

    8. Man skal alltid se filmen først mener jeg. Da blir boka en utdypning av filmen, med bedre innsikt i persongalleri, plot, detaljer osv.
      Gleder meg til å høre mer om ditt skjønnlitterære alterego. Og skal du skrive den nattahistorie-boka jeg har tipset deg om før, ja da må jeg få opp farten på min egen skriving så jeg kommer deg i forkjøpet hihi..

    9. Ååå Ikea du Ikea. Hvor menn blir tussete og kvinner får penga til å fly. Morsomt innlegg Peter 🙂 . Var der selv i forrige uke. Lommeboka ligger fortsatt i traumer i gangen her hjemme.
      Hilsen Glagubben

    10. Haha! Det der høres veldig kjent ut. Etter vi hadde forlatt kassa, spurte Christina mest ut av høflighet “Ble det dyrt eller?”, tror ikke jeg svarte. Hun er ikke klar for svaret 😉
      Kom for et par småting, endte med å slite med å komme over fartsdumper…
      /high5

    11. Haha, godt poeng. Jeg så faktisk den første Harry Potter-filmen før jeg leste boka. Da hadde jeg hele verdenen plottet inn og alle karakterene. Det gjorde jo bøkene bare mye mer levende, så godt tips for serier etc 😉

      Haha, nei tenker å starte på noe helt nytt. Må skrive på noe som ikke bare er pappabasert og snuser på en krimidé jeg selv synes er helt fantastisk (som ofte betyr at den er dårlig) 😉

    12. Oj, så kult. Da må jeg lese den. Følte den liksom ikke helt på de første par sidene, men får gi den en skikkelig sjanse, høres ut som en herlig bok 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg