Bare 6 måneder igjen!

Hurra, endelig er det bare et halvt år igjen til den store store dagen!

Og du vet vel hva jeg snakker om? Noen vil kanskje synes det er litt i overkant tidlig å begynne å glede seg allerede nå, men haters gonna hate, jeg slenger meg på bølgen allerede nå og sier: Goooood jul!

 

Yes, det stemmer. Vi er offisielt bare et halvt år unna årets største dag, og det betyr at vi er kun få måneder unna de første juletilbudene, julemarsipan som går ut på dato lenge før advent, Kurt Nilsen på turné, appelsiner på tilbud og hundre tusen artikler om hvordan man steker ribbe.

Men det er også så vanvittig mye mer. Lukten av nystekte medisterkaker, forførende julemusikk, nellikspiker, knitrende gavepapir, Askepott, Coca Cola-reklamen, artige melkekartonger, husnissen på TV2-reklamer, juletrær, sølvgutter, sjokoladelukt fra julekalenderen, adventslys, gräddost, familieselskaper, julefred, riskrem, katter med rare hatter og mye mye mer.

Så derfor forbeholder jeg meg retten til å begynne å glede meg allerede nå, og feirer denne fabelaktige merkedagen med en hel dag full av julemusikk 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Andre som gleder seg til jul eller er jeg helt alene?? (regner egentlig med at jeg er helt alene her… sukk.)

P.S. Bare så det er sagt: Jeg er ikke rablende gal, jeg har ikke tenkt til å finne frem julepynten riktig enda. Men litt julemusikk som et lite frempek på hva som er i møte, satt rett i fletta i dag, som en stor porsjon pinnekjøtt 🙂

P.P.S. Når jeg ser over teksten nå, innser jeg at innlegget i mye strørre grad enn planlagt, handler om mat. Julemat og julesnop. Tror det er på tide med lunsj, haha!

/ God jul!

Les også: “Når 1 blir 2”

* Sees på Snap – Følg på Facebook *

22 kommentarer
    1. Hei.
      Du har vel hørt om jul(i)bord? Da dekker man på julemat, juleduk og en nissen, og inviterer litt familie, og spiser julemiddagen uten. Ja, også pynter man seg som man ellers ville gjort i jula. God førjulstid fremover. 😀🎅

    2. Du e ikke aleina nei! 😀 Æ har gleda mæ siden vi pakka ned juletreet (i februar…) og gleder mæ enormt! ^_^ Kanskje enda mer enn før, sia æ studerer i utlandet og ikke får reist heim før November, hehe! Skal forresten feire “Jul i Juli” med andre Nordmenn her i New Zealand, så det e aldri for tidlig å glede seg til jul 🙂

    3. Både gleder meg og tenker det blir rart.. Her sitter jeg med kjempestor mage, og med jul har jeg en baby på 6 måneder ca.. Virker ikke så veldig lenge til jul, men jammen skal det skje mye på den tiden!

    4. Hei.
      Du er absolutt ikke alene om å glede deg til jul. Jeg kjøpte to julegaver her om dagen og mannen min trodde jeg hadde blitt gal… Men det er jo så koselig med jul 🙂

    5. Gode Gud…. det er snart juli mann, ikke jul…. juli!! Sommer!! Denne bloggposten later jeg som om jeg ikke har lest. Basta. 😉

    6. Haha! Ikke i gang med shoppingen enda, selv om jeg jo faktisk har plukket meg ut året prosjekt for hjemmelagde julegaver.. 😉 Kan ikke røpe noe, men det kommer til å bli awesome 🙂

    7. Jeg lever ene og alene for jula, og har allerede gått til innkjøp av årets første julegaver!! Har allerede funnet ut av hvor treet skal stå hjemme og julegardinene til kjøkkenet som jeg kjøpte på tilbud i januar i år ligger i kjøkkenskuffen – klare til bruk!!!! Gubbens pakkekalender har jeg også starta på! Så aleine er du nok ikke x)

    8. Åh, jeg blir så glad av å se at jeg har noen å dele julegalskapen min med!!:) Jeg er godt igang med barnas kalendergaver, og et par julegaver er allerede i boks.
      Jeg gleder meg over sommeren og nyter det fine været, men vi skal ikke langt ut i august før min advent begynner;) Jeg må holde meg i skinnet for ikke å spille julemusikk før i oktober, noe annet blir rett og slett for sterkt for meg. (Men jeg sniknynner litt Sissel og Odd i dusjen jevnt gjennom året).
      Ønsker deg ei super førjulstid!:)

    9. Har også ertet vennene mine i dag:-) Jul er gøy, og ikke minst nå når vi har to småtasser hjemme. Har kjøpt julegave til begge to: siden vi stort sett handler brukt, så er det greit å starte tidlig. I år har jeg store ambisjoner om felles juleverksted og baking. Men først skal vi nyte sommeren!

    10. Jeg er en av de få som er så heldige å få flere gaver på halvtårsdagen min en bursdagen min. Få gaver akuratt en gang i halvåret. 🙂

    11. Jeg gleder meg også til jul! Alt med jul er helt fantastisk. Befinner meg for tiden i Reykjavik på Island, og i går var jeg selvfølgelig innom “litla jolabudin” (den lille julebutikken). Tror det var bra at jeg ikke var der i desember, da hadde jeg antakelig gått ut derfra noen kroner fattigere …

    12. Du får ta deg en tur over fjorden og besøke julehuset i Drøbak. Det er åpent hele året og kan by på litt julestemning

    13. Sjølv har eg gått rundt i trua om at det berre er mannen min som veit om juleekstremismen som surrar rundt oppe i hovudet mitt frå mars til januar. Fram til i dag, då ein av pasientane mine spurde om ikkje dagen min var ekstra fin i dag, no når det berre er seks månader til the big day.. 😛

    14. Hehe, ikke alene i det hele tatt. Jeg har sett flere julefilmer alt og litt julemusikk har det blitt også. Må ærlig innrømme at jeg hadde en liten følelse av julestemning samtidig som eksamensøving på høygir:)
      God jul ja!

    15. Tror du må være oppskriften på drømmemannen! Tenk at det finnes menn som et like glad i jul som meg 🙂 Jeg pleier stort sett å være ferdig med julegavene innen sommeren er over, slik at jeg kan koooose meg med alle forberedelsene med innpakning, laging av merkelapper, rebuser til gavene slik at de som får må lete etter dem, julebakst og julefilmer på TV! Nå må jeg jammen sette på litt julemusikk selv – takk for at du tør å si det høyt i juni (selv om noen mener det er som å banne i kirka!) 😀

    16. Herlig!! SOM jeg gleder meg til begynnelsen av November! DA starter det! Men,girer meg opp lenge før det da!Juhuu! ☺

    17. Du er selvsagt ikke helt alene! Jeg er fra meg over at vi har passert 6-månedersmerket uten at jeg har kjøpt en eneste julegave enda, og hver dag det er overskyet kommer julestemningen snikende! (Her jeg bor har vi nemlig aldri snø, så grå, overskyede dager er det nærmeste julevær jeg kommer.) Jeg synes det er sååå stas at du er like opphengt, og glad, i julen som jeg er! GOD JUL, pappahjerte. Håper julemusikken var fortreffelig! (Selv så jeg julefilm på netflix, haha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg