Surströmming-challenge!

Har noen en boks å avse? Send den til meg, så skal jeg spise den rå! På film!

Seriøst, nå orker jeg ikke leve i denne nysgjerrige boblen lenger! Film etter film dukker opp på nettet av folk som brekker seg og ser ut til å være døden nær bare noen åpner en boks av den svenske “delikatessen” Surströmming.

De fleste vil kanskje tenke at det er et tegn på at man burde unngå dævelskapen, men for meg: Stikk motsatt! Det bokstavelig talt dirrer i nysgjerrighetsmuskelen og nå klarer jeg ikke holde det inne lenger. Problemet er bare å få tak i en boks, og derfor vender jeg meg til dere:

Har noen en boks med Surströmming eller kjenner noen som kan fikse en boks de kan sende meg??

Hvis / når jeg får en boks skal jeg selvfølgelig filme hele seansen og legge det ut på bloggen. Ikke noe kjeks, rømme, dill, tomat eller noe sånt tullball – kun råtten fisk, rett fra boksen. Oh joy! Jeg har alltid vært skikkelig pinglete når det kommer til å spise fisk, så muligheten for at dette kan bli bra tv er så absolutt til stede 😉

Har du en boks til overs? Kjenner du noen som har?

Send meg en mail på [email protected], så lager vi litt galskap 🙂

 

Blond woman holding a stinky fish isolated on white background

 

/ Del innlegget med gode venner, hjelp meg i jakten på råtten fisk 🙂

Les nyere innlegg i saken: “Surströmming-oppdatering” og “En pakke har ankommet…”

* Heng ut med Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

16 kommentarer
    1. Surstrømming kan kjøpes blant annet på kjøpesenteret Nordby om du skal på tur til Sverige. Det finnes i vanlig butikk. 🙂 Jeg har ikke åpnet selv, men ga bort det i 30 års gave til en (litt for) kjepphøy jubilant for noen år siden.

    2. Haha, genialt gavetips 😀
      Ingen planer om å svippe til Sverige med det første og det må jo være noen som har kjøpt en boks for mye av dette svineriet på et eller annet tidspunkt, hehe. Så krysser fingrene for at noen kan hjelpe til med å lage litt haraball 😉

    3. Jeg jobba på en restaurant der det ble åpnet en boks surstrømming på kjøkkenet uten å holde boksen under vann. Vi måtte bare stenge den dagen…..

    4. Hva har du gitt deg ut på?! Jeg tør å vedde 100kr på at du ikke smaker på det, men brekker deg bare av lukta. Surströmming er torturmiddel!

    5. Der ER så ille. Kjøkkenet var i 2.etg, jeg sto i 1.etg og jeg holdt på å spy enda jeg sto laaaaangt unna boksen som ble åpna. Tro meg, det lukter JÆVLIG!!!!

    6. Forresten, når du åpner. Ha den under vann og bruk hansker. Nevnte jubilant krysset ut for under vann, men glemte hansker. Jeg tror selv kattene i nabolaget stakk av en periode når han nærmet seg 🙂

    7. Hadde en kollega som akkurat som du skulle teste: Boks under vann, hansker og alt etter boka. Dette var om bord i en båt, de var på fisketur (og hadde ironisk nok med seg råtten fisk på boks). Han (kollega) mista pusten, appetitten og motet da faenskapet kom opp av vannet, og kastet hele driten over bord. En måke dukket etter den, og besvimte…. Lykke til! Jeg gleder meg til videoen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg