Uke 22: Flytur, svette og seigmenn

Det er søndag og på tide å pakke sammen uka som har gått med en oppsummering av ukas høyeste topper og dypeste daler. Nu kör vi!

 

Ukens opptur

At vi overlevde flyturen hjem fra Spania. Jeg husker veldig godt da jeg sjekket klokken og det var fortsatt tre timer igjen, og jeg tenkte at det er cirka like langt som det er å kjøre fra Larvik til Kongsvinger via Oslo, med to-tre stopp underveis. Og jeg tenkte: Dette kommer vi ikke til å overleve, men det gjorde vi.

 

Ukens nedtur

Skulle starte fredagen kvikk og rask med noen burpees og litt morgentrening. Tok en halv repetisjon før jeg strakk en ryggmuskel, og siden har jeg haltet rundt hele helgen. Alderdom og/eller overvekt, men uansett: Skuff.

 

Ukens overraskelse

At Marius vant Idol, og at Muhammed Ali parkerte tøflene. Og hvor sykt mye klining det var i sesongfinalen av Skam. Innsett at jeg hater å se på (og høre!) slafsete klinescener på tv, men det får vi ta en annen gang.

 

Ukens sang

All the way up (remix) – Fat Joe, Remy Ma, Jay Z

 

Ukens person

Magnus Gangstad Jørgensen, aka Philter, som har gitt meg så uendelig mange magiske musikalske øyeblikk de siste par årene. Musikken din er tidløs og udødelig – love it <3

 

Ukens blogghendelse

Fikk en utrolig hyggelig melding fra Christine Calvert, språkdoktor og forfatter, som skrev noen særs bevingede ord om hvordan jeg fører min digitale penn. Å få lovord av en mentor og mester i faget, sånt kan man leve lenge på 🙂

 

Ukens macho

Syklet i tospann med fattern i Spania på onsdag og dro fra en kar. Han la seg på hjul. Jeg syklet opp på siden av fattern og sa at vi måtte riste ham av oss. Og det gjorde vi. Etterpå humret vi karslig og slo hverandre på ryggen. Slik menn gjør. Skikkelig barnslig, men også ganske macho.

 

Ukens femi

Så fem minutter av Notting Hill i går, fikk en tåre i øyekroken. Klarte ikke å stå imot den pressekonferansen på slutten. Prøvde å skjule det, men ble avslørt.

 

Ukens ting

Den spanske språk-appen Duolingo. Selv om den hovedsakelig lærer meg de rareste setninger i manns minne, er jeg hellig overbevist om at den også kommer til å lære meg spansk.

 

Puh, da kan jeg i hvert fall det viktigste… x-)

 

Ukens morsomste

Blikket til han stakkars tobarnsfaren på flyplassen på vei hjem fra Spania når de kom løpende som sistemann til gate og han hadde glemte å sjekke inn barnevogna riktig og det så ut til at hele hans verden skulle falle i grus og hodet eksplodere. Det blikket… Priceless x-)

 

Ukens tv-øyeblikk

OBS – Spoiler alert! Avsluttende scenen i sesongfinalen av Skam. Blikket fra Isak. Var det et hint om hvem som blir hovedperson i sesong 3..?

 

Ukens Christina i medvind

Da Christina oppdaget at jeg lå på taket av hytta og nøt en etterlengtet time-out, og lot meg ligge i fred.

Les mer om hendelsen –> “Når gubben bare forsvinner”

 

Ukens Christina i motvind

Da hun ba meg pakke ut av kofferten umiddelbart etter vi kom hjem fra Spania. Tror ikke jeg rakk å komme inn døra engang, og utpakking av koffert er det aller verste jeg vet (på høyde med krig, eksamen og råtten agurk).

 

Ukens kvikkas

Var i barnebursdag i dag, spiste ikke så mye som håret på en seigmann. Litt stolt.

 

Ukens tykkas

Gikk på vekta. Har gått opp rundt 9 kilo siden i fjor. Faen.

Og med det var uke 22 i boks! Ha en strålende søndag folkens, så sees vi til en ny uke i morgen! 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ High5

Les også –> “Uke 20: Hagenisse, groviser og twist”

* Følg Hugh Grant-hjerte på Facebook *

19 kommentarer
    1. Åååå, det høres veldig fristende ut! Må bare finne meg en skikkelig plan for hvordan jeg skal gå fram og om jeg skal blogge om det eller ikke. Har brent på meg på flere ambisiøse treningsplaner før 😉

    2. Hei igjen 🙂 Nei, det var bare fordi jeg har en snart 6-åring selv og sitter med mange av de samme tankene som Casakaos. Og så ville jeg bare dele det for å vise litt av det som plutselig kommer veltende på en etter barnehagestadiet 🙂 High five! 🙂

    3. Nah, den appen er feil. (Som spansklærer må jeg bare nevne dette;)) man skriver alltid adjektivet etter substantivet, og er det gran? Aldri hørt. Ville heller skrevet elefante grande.
      Sånn.

    4. Haha, nei det er egentlig ganske bra faktisk, ellers skjer ingenting. Da jeg skulle pakke til ferien, fant jeg smokingen som har ligget i en krøll siden den sist ble brukt en gang lenge før jul. Nuff said 😉

    5. Angående blikket til Isak i Skam, la du også merke til at det beltet Jonas hadde på seg (som forøvrig var Isak sitt), var det samme som det Noora hadde funnet i kjelleren sammen med sengetøyet og kastet etter Eskild noen episoder tilbake? Og at Eskild nektet for at Isak var gay etter å ha snakket med ham på instagram helt i starten av sesongen? Samt at det var jo noen greier mellom Isak og foreldrene hans i sesong 1? Jeg tror nemlig vi fikk svar på hvem som har sovet i kjellerboden! Og at Isak og Eskild har noe på gang! Så det forsterker hvert fall min mistanke om at Isak blir hovedperson i neste sesong! Haha, sorry, ble litt revet med av at du nevnte blikket til Isak. 😅

    6. Haha, not at all, er HELT med på tankegangen! Det ville også forklart hvorfor Eskild var så “care” når han hilste på Isak på festen. De hadde jo kontakt på festen den gangen og Isak er jo en pen gutt attåt, så virket rart at han skulle vise null interesse, men være festens midtpunkt resten av kvelden, så der er det definitivt noe rart på gang. Virket heller ikke reelt på reaksjonen til Eskild at det var han fyren Noora trodde det var som lå i kjelleren.. Tror det blir Isaks sesong neste gang, og da blir jeg ikke skuffet 😀

    7. Ja, ikke sant!! Og hvert fall siden de avsluttet sesong 1 uten noe faktisk svar på hva som skjedde med Isak, Jonas og Eva. De har liksom bare fadet ut, Jonas og Isak altså, man glemte nesten litt av hvert fall Isak også var en sentral del av serien helt i starten. Og de fleste tror jo at neste sesong blir om Sana eller Vilde, derfor hadde det vært sååå gøy om det brått ble om Isak! Herregud, merker at å vente typ 11 uker på ny sesong blir hardt for Skam-hjertet mitt.

    8. La meg være den første til å si det ut høyt: Håper ikke det blir Sana faktisk. Vet ikke helt, kjenner bare ikke helt den vibben rundt henne som mange prater om. Vilde har derimot vokst veldig og kunne nok blitt veldig interessant, men både tror og håper på Isak, for det er litt for suspekt at de gutta plutselig bare ble HELT borte hele sesongen. Mange ubesvarte spørsmål der også, og alt det oppstusset rundt Yakuza fortjener noen svar 😉

    9. Det KAN IKKE bli Sana! Liker karakteren altså, men å plassere henne i hovedrollen i neste sesong vil bare forlate oss med tusen ubesvarte cliffhangere og det orker jeg faktisk ikke å forholde meg til. Derfor har jeg, på vegne av Julie Andem, bestemt at det blir Isak. Sånn er det bare.☝🏻

    10. Jeg brukte nettopp en god halvtime på å lete meg frem til dette kommentarfeltet igjen, men jeg fant det! Fordi! Det er bekreftet, det ER Isak som blir neste hovedperson i Skam, og det er en såpass viktig nyhet at jeg følte et sterkt behov til å informere deg, for disse kommentarene satt friskt i minne. 🤘🏻😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg