Soloppgang og fuglesang

De siste dagene har plutten mast hver eneste dag om at han vil stå opp midt på natta for å få med seg soloppgang.

Det begynte den kvelden vi fikk besøk og plutten fikk høre at de skulle sitte oppe på takterrassen og få med seg solnedgangen. For det ville han også, men da hadde Christina sagt at han heller fikk få med seg soloppgang en dag. Men da måtte han i så fall stå opp midt på natta, for den er så tidlig om morgenen. Sa Christina med et slags håp om at det ville ha en avskrekkende effekt… Men neida.

For siden det har tanken om soloppgang blitt en slags besettelse for ham. De siste par morgener har jeg våknet av sutring, klaging og/eller gråt, når han våkner og ser at sola allerede er oppe. Og sånn kan vi jo ikke ha det.

Så i dag hadde jeg satt alarmen til å gå av kl. 06.45, for å rekke å være på takterrassen til soloppgang kl. 07.00. Og der var vi på plass noen minutter før startskuddet gikk. Parat i hjørnesofaen med yoghurt, sjokolademelk og et par kosedyner attåt.

Som en hyggelig bonus viste det seg at farfar også ville være med, og vips var vi tre. Alle gutta med noe godt i koppen, klar for å hilse solen velkommen til en helt ny uke.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

To trøtte typer klare for litt sol.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Farfar på plass med kaffekopp og høy sokkeføring 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Litt Snacks n supplies hører med 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kom så, du varme kompis, vi er her for å hilse deg velkommen til en kliss ny uke.

 

Sakte men sikkert begynte det å lysne til, og da de første strålene tok tak i takbjelkene, ble det fest! Plutten spratt rundt som en lystig valp, mens fuglene sang spanske russesanger i kor. Og en bedre start på uka enn det, skal du lete lenge etter 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Der!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En trøtt syvsover dukker frem fra horisonten.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De første strålende gjør sin entré.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og drueplanta bare: “Oh yeeeeah, gimme that sun!”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bare sånn middels fornøyd.. 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Til slutt dukket til og med lillesnupp opp for å ta en titt.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og DER var dagen i gang 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pis på jord 🙂

 

/ God ny uke, folkens!

Les også: “Hva med is til middag?” (Christinas herlige innlegg om hva som skjedde under middagen i går, hihi)

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Herlig 🙂 Jeg er såpass tidlig oppe at jeg kun de siste ukene har hatt fullt dagslys når jeg går til bussen. Og de dagene jeg får med soloppgang på turen til bussen er de beste. Det er ikke mange men de er fine 🙂 forsatt god ferie.

    2. Må bare spørre jeg,er det uvanlig for dere å få med dere soloppgang kl 7? Tror jeg har fått med meg hver eneste soloppgang siden snippen blei født 😂

    3. Må henge meg på kommentaren her oppe. Kjenner jeg er litt misunnelig på at du var nødt til å sette vekkerklokka på 0645. Hvis jeg får sove såååå lenge er det halleluja i stua altså!

    4. Harru på klokka 06:45??? Da har vi vært oppe et par timer allerede! Men skal ikke la misunnelsen overskygge at det så veldig koselig ut med morgenstund på takterassen. Du virker som en skikkelig fin pappa, altså!

    5. Da sønnen min var så liten så fikk vi med oss soloppgang hver eneste dag. Sove lenge, hva var det??? Aldri har jeg sett flere soloppganger enn da han var mellom 0 og 3 år, i hvertfall. Ingen vekkerklokke nødvendig! Heldige dere. Nå er sønnen min snart 6 år og vi er bortskjemt, vi også 😊👍

    6. Hehe, ja det er kanskje litt spesielt her nede, men jo.. vi får vel egentlig sove ganske lenge til vanlig. Men en soloppgang er liksom ikke noe man tar seg tid eller bry med hjemme, men å kunne sitte ute på takterrassen med sjokolademelk og kos her nede, er noe litt annet 🙂

    7. Haha, takk for det! Klokka på 06.45 ja! Spesielt på ferie 😉 Men jo, er nok litt bortskjemt hjemme til vanlig, selv om man selvfølgelig har mange dager der man allerede har spist lunsj og middag kl. 06.45, haha!

    8. Det er så fantastisk å lese om din dedikasjon til barna dine! Og at du sørger for å dele barnas engasjement og oppmerksomhet i stede for å skyve det vekke med “nei, det går ikke an”. Applaus til deg, du fantastiske pappa!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg