Dagens gullkorn – Det beste svaret

“Hva skal du bli når du blir stor da?”

Et spørsmål jeg har lurt på så utrolig mange ganger, men aldri spurt direkte. Men nå hadde hun stilt det, og jeg ventet spent på svar. Veldig spent.

Dyrlegen sto og så ned på plutten med store øyne og et inviterende blikk. Bak et varmt smil ventet et forventningsfullt fjes. Helt sikkert spurt 100 unger det samme spørsmål tidligere, og antakeligvis alltid fått samme svar. Dyrlege. Kanskje en og annen brannmann eller prinsesse, men for det aller meste dyrlege. Omgitt av plakater og bilder av dyr og legeutstyr, hva annet kan man vel svare?

Det var da plutten så på henne med et rolig blikk og en stødig mine, som om han hadde bestemt seg for lenge siden. Trengte ikke betenkningstid, allerede godt bestemt. Og før vi rakk å tenke over hva han kunne komme til å svare, kom det uten et hint av tvil i stemmen:

– “Pappa.”

 

 

/ I dag blir det is til middag, pappa spanderer 😉

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

16 kommentarer
    1. Så herlig❤️ Her er lillemor på 3,5år fast bestemt på at når hun blir voksen skal hun gifte seg med pappaen sin. Spurte henne hva jeg skulle gjøre da, siden pappa ikke kan være gift med oss begge. Fikk da beskjed om at da kunne jeg være lillekjæresten til pappa, slik som hun er nå😂😂
      Elsker når de klarer å fortelle så utdypende om sine tanker om ting.

    2. Åååh <3 Noe så herlig! 🙂
      Må forresten være litt sint på deg likevel; tenk at du tipset om SKAM idet det bare lå én og en halv sesong ute?! Du vet at det betyr at jeg kun fikk sett tre episoder i går, og at jeg må vente helt til 20.30 I KVELD for å se EN ny episode?? Særriøsst (sistnevnte ord sagt med Vilde-stemme)

    3. Kult👍🏻 Eller som sønnen til ei venninne svarte da han ble spurt om det samme; “Jeg skal bli et helt alminnelig menneske”😊

    4. Så hærlig 🙂
      Gutten min på 3 (snart 4) fikk samme spørsmål fra tanten sin for et par uker siden, hvor poden kjapt svarte “4 år” 😀 <3

    5. Jeg lurer: når du opplever sånne ting når du er alene med barna, sier du det til Christine med en gang du kommer hjem eller sier du at du har opplevd noe fantastisk, og ber henne følge med på bloggen for å finne ut hva?? 😉

    6. Haha, så herlig! Det er da du bare kan klappe deg på skulderen og vite at du har gjort en god jobb <3

    7. Når min eldste var liten var vi hos mormor der var naboen politi en dag når vi lekte utenfor kom hun hjem med en kollega gutten min fikk tilbud om og sitte inni bilen dei skrudde på lysene og alt var veldig kult når ham hadde fått hærje endel I bilen spør ene politi mannen hva vil du bli når du blir stor? Spontant kom det fra pjokken jeg skal bli boss mann 😲 han som henger bak…😨

    8. åå, smelter altså 😀 det var det beste altså! men jeg ville bli dyrlege til jeg var 12 år gammel faktisk. så lærer, og nå barnehagelærer som jeg går på høgskolen og SKAL bli 😀 minstesøstra på 4 har lyst å bli Bonde 🙂 for det er pappaen hennes^^

    9. Haha, godt spørsmål. Litt av begge faktisk. Men jeg sørger i hvert fall alltid for å kaste meg rett over telefon eller skrivesaker for å få det ned ordrett på sekundet 🙂

    10. Den må du ta til hjertet. Så herlig sagt.
      Datteren min har bytta litt på hva hun vil bli, men en ting hun har svart hver eneste gang er at hun vil bli mamma. Nå er det mamma og baker. Hun sier hun gleder seg til å bli mamma og hun er snart 5. Koselig da😊

    11. En venninne spurte Steffen hva han skulle bli når han blir voksen?
      “Jeg vokser og vokser”, svarte han.
      “Hehe, hva skal du bli når du blir stor?”
      “Jeg skal bli Tony Hawk”, svarte Steffen. Er inne i en skateperiode 😂👌🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg