Vodka, barn og livet før alt dette

Det har vært så rart den siste uken å se tilbake på hvordan livet var for 10 år siden. Før barn, før hus, før blogg, før alt dette. Så utrolig forskjellig alt er! Den eneste likheten jeg har funnet til nå, er den slående likheten mellom reaksjonen på litt for mye mongolsk vodka og litt for mye barnepass.

For enten man befinner seg på et studenthjem i Japan og skal tøffe seg for eplekjekke amerikanere, eller man prøver å holde styr på to små barn ruset på store mengder påskegodteri, er effekten den samme:

 


Lights out! (0 % vodka, 100 % barn) 😉

 

Det er i det hele tatt rart hvordan livet tar så mange uventede vendinger langs veien. Jeg husker så godt fra tiden i Japan at jeg ikke hadde den fjerneste anelse om hva jeg skulle gjøre senere i livet. Jeg tenkte at det halvåret ville være en fin mulighet til å få tenkt seg litt om, men om jeg så hadde tenkt i 1000 år, ville jeg aldri klart å tenke meg til dette!

Puddingmyk pappa, boende i Larvik med verdens fineste to småttiser, en av landets største blogger og en kjæreste som er søtere enn en kurv full av valper.

 

 

Men tenk så gøy det er at livet holder så mange overraskelser på lur! Man vet jo aldri hva som kan komme til å skje, hvor man er i morgen og hvem man møter der. Og det er vel egentlig både like skummel som det er fantastisk. Heldigvis er jeg langt fra så voksen som jeg alltid har trodd jeg skulle vært innen nå. Kanskje blir jeg aldri helt voksen. Den tanken liker jeg godt.

Og med den tanken i hodet skal jeg skru av macen, løpe ned i stua og kose plutten halvt i hjel mens vi titter ut på regnværet. Når lillesnuppa våkner, skal vi sæla på og besøke et vennepar borti gata. Og sånn går no dagan. Og vi har aldri hatt det bedre!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Mon tro hva som venter rundt neste sving 🙂

Les også: “Dagens gullkorn – Smittsom”

For mer moro –> * Følg Pappahjerte på Facebook *

7 kommentarer

Siste innlegg