Ikke verdens beste pappa

Noen ganger tenker jeg at jeg er en ganske god pappa.

Slik som i dag, da plutten satt seg til middagsbordet og jeg kom på at vi hadde glemt å vaske hendene hans etter barnehagen. Jeg spurte om han kunne gå og vaske dem, og på første forsøk svarte han ja og tasset inn på badet. Da klappet jeg meg stolt på skulderen og roste meg selv for å ha avlet opp slik en pliktoppfyllende og herlig gutt. Bra Peter, bra jobba! Du ER en flink pappa, du.

I sånne øyeblikk blir man stolt og kry, men så skulle det jo selvfølgelig ikke gå mange minuttene før det skjer noe som raskt får deg ned på jorda igjen…

Slik som i kveld. For noen kvelder tasser jeg fortsatt rundt med lillesnupp i armene for å få henne til å sovne. Runde på runde, frem og tilbake i et bekmørkt soverom. Det er jo ganske kjedelig, så for å få tiden til å gå mens hun hang slapt på armen som en sekk poteter, fisket jeg frem mobilen. Jeg skrudde ned lyset, satt i ørepropper og åpnet et skytespill jeg lastet ned tidligere på dagen. Og det var moro, kjempemoro! Såpass moro at jeg helt glemte å ta hensyn til retningssansen, og med et middels stort DUNK smalt hodet til lillesnuppa inn i et klesskap.

Da føler man seg plutselig som en litt-under-middels pappa igjen… 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
#pappafail

 

P.S. Ingen dyr eller babyer ble nevneverdig skadet under innspillingen av dette blogginnlegget. Bare pappas stolthet 😉

P.P.S. Ja da Christina, jeg har selvfølgelig slettet det spillet nå. (#jugekors)

 

/ Ække lett å værra far

* Følg Gjørsågodtjegkan-hjerte på Facebook *

24 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen… Hadde lagt iPaden på kanten av barnesengen. Den spilte regnlyd for å få babyen til å sove. Så skulle jeg bare gå forbi senga for se om hun hadde sovnet og på vei tilbake klarer jeg å rive ned iPaden som går rett i ansiktet på babyen som endelig hadde sovnet… Det ble hyl og grin og veldig oppgitt mor. Det gikk bra med babyen heldigvis 😊

    2. Jeg synes du skriver veldig bra og har en super blogg. Ler godt og blir også rørt. Men hva gjør mobil, spill osv når du skal legge vesla di, hvor er fokuset? Det digitale tar jo litt av.

    3. Jeg skulle legge meg i senga å amme ungen når han var ca rundt halvåret. Klarte å kjøre albuen hardt i hodet på babyen. Han hyla verre enn verst, og denne førstegangsmammaen ble milt sagt stressa og hadde den svarteste samvittighet. Armen min gled fra puta,rett ned og inn i siden på hodet til en baby som var veldig gira på en ammerunde :O

    4. Men Peter, du trenger ikke gå frem og tilbake. Bare kjøp en saccosekk el. l., sett dere i denne, og når hun har sovnet, så bær henne over i senga:-)

    5. Nja, overraskende undervurdert der man går og kjeder seg, men passer nok bedre å spille litt rolig musikk fra lomma, ikke som ledestjerne i mørket 😉

    6. Neida, bare greit med noe musikk på øret eller noe for å få tiden til å gå mens man tasser rundt der inne. Måtte gå runde på runde med henne som baby og alle de timene der trenger man noe på øret for å få tiden til å gå 😉 Trenger jo ikke fokusere på henne, hun skal bare sove likevel 🙂

    7. Min pappa var båtekspeditør og drømte at han skulle kaste trossa ombord i båten, tok tak i det ham trodde var tampen ved siden av seg og kastet det han var god for. Jeg var “trossa” og endte med hodet først i en stor jernsafe 🙂

    8. Hahahaha! Beste jeg har hørt på lenge 😀
      Beklager at det gikk utover hodet ditt, men så lenge du kom helskinnet ut av det, var det verdt det for en så bra historie, haha!

    9. Hodet fungerer veldig bra til mitt bruk, og det ble en populær historie i familieselskap 😉
      Mistenker at det ble brukt mot ham en stund av mamma, jeg ville brukt den for det den var verdt :p

    10. Jernhodet! High5!😂
      Mobil er livsnødvendig for å beholde vettet. 80-tallsoppveksten var mindre pusete. Bli lagt og gråt deg i seng. Mammapolitiet kan ta seg en bolle. Har du fått unger som er lette og legge så vær glad og hold kjeft. Normale folk leser blogg og spiller candy crush på sengekanten eller mens de ammer. 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg