De 10 beste reklamene fra Super Bowl

Jeg ELSKER Super Bowl! Ikke selve kampen, for amerikansk fotball interesserer meg mindre enn belgisk jazz, men derimot reklamene! Og her har jeg kokt ned årets mange reklamesnutter til mine 10 personlige favoritter 🙂

Young man sitting on the couch watching a football game on tv with arms up

 

For jeg har alltid vært en ihugget reklamenerd, helt siden jeg var liten og satt limt til skjermen for å se TV-shop og gomle brødskiver med honning og brunost.

Og reklamer blir bare ikke bedre enn de som sendes under Super Bowl. Det er viden kjent at denne reklametiden er den dyreste i hele verden, og i år lå visstnok prisen på en 30-sekunders reklamesnutt på ikke helt beskjedne 42 millioner norske kroner.

Og derfor er det ikke veldig overraskende at de som investerer i reklametid her, legger sjela si i å bruke tiden så godt som overhodet mulig. Og slik skapes noen av de beste reklamene som finnes. Og sånt får et nerdete reklamehjerte til å hoppe og sprette.

Dog watching a movie with popcorn and cokeSnurr film!

 

Jeg vet at mange har et negativt forhold til ordet reklame, men reklame kan så absolutt være bra.

For selv om avsenderen har helt innlysende kommersielle interesser, kan skikkelig god reklame være både rørende, underholdende og fantastisk. For enhver idiot kan lage reklame av typen “Salg på gulost, kom og kjøp”, men å lage virkelig god reklame, så god at den vekker følelser i deg, det er en kunst.

Og Super Bowl-reklamene er de aller beste på dette. Så derfor har jeg sittet og kost med reklamesnutter i hele dag, og kokt ned rundt 50 reklamefilmer til mine 10 personlige favoritter. Jeg legger også ved en liten setning om hva/hvorfor jeg liker hver snutt.

(NB. Rekkefølgen på klippene har ingenting med rangering å gjøre, kun kronologisk etter når de dukket opp på skjermen.)

Sleng beina på sofaen, trykk play og kos deg 🙂

 

1. Hyundai – First date

Kevin Hart er en av de morsomste komikere jeg vet om, og dette er ganske nøyaktig en sånn type far jeg kommer til å bli 😉

2. Avocados from Mexico – #avosinspace

Denne er for rar til å ikke like, dessuten ble jeg raskt forelsket i den lille sangen på slutten.

1ndPEQCoSzk

 

3. Doritos – Ultrasound

Mange av Super Bowl-reklamene er skikkelig “guttete” og denne er intet unntak. Lett å kjenne seg igjen her 😉

ugn_qmQ0NFo

 

4. Audi – commander

Selv om jeg kanskje synes det er liiiitt tidlig å selge biler på David Bowie, synes jeg dette er både fint og rørende. Litt usikker på oppfordringen om å kjøpe sportsbil til en gammel mann, men det får Audi ta på egen kappe.

diU_09jb4bI

5. Hyundai – Ryanville

Tenker det er ganske mange damer der ute som kunne tenkt å kjøre seg vill i “Ryanvill”, haha! 😉 Men humor til tross, reklamen leverer budskapet mesterlig.

Ih4VYnbm6Sw

6. Toyota Prius – Robbery

Liker hvordan Toyota prøver å gjøre Prius til en kul bil og ganske tydelig frir til en ny kundegruppe her. Og det gjør de med glans 🙂

MYeM-8hO3hM

7. Text talk

Skal ikke avsløre noe her. Men denne… wow. MÅ sees!

cy6gjkICKfk

8. Doritos – Dogs

Hihihi, dette er jo som en hel Disney-film kokt ned til bare 30 sekunder! Herlig 🙂

MNRAdrB9TSs

9. Heinz – Wiener stampede

Å herreguuud! Den som ikke lar seg sjarmere av denne godbiten har enten et hjerte av stein, eller er en hardbarka katteperson 😉

aNN9nL2vppM

10. Colgate – Close the tap

Her viser Colgate at de er seg sitt samfunnsansvar bevisst og jeg har på følelsen at denne kan gjøre en forskjell. Fint budskap som spiller rett på samvittigheten på en fin måte.

SfshH1BR-9w

/ Hvordan kampen gikk? Ingen aning.

* Følg Reklamehjerte på Facebook *

17 kommentarer

Siste innlegg