Fatterns frisørsalong

Når fattern leker frisør, går ting litt over stokk og stein. Det blir vel ikke alltid helt jevnt, eller rettere sagt, det blir alltid skjevt.

 

 

Og små tuster av nakkehår stikker ut både her og der. Sommerkort i luggen, høstlangt på toppen. Men rundt ørene og nakken blir det kort da. Gjerne litt for kort, i hvert fall midt på vinteren.

Men bær med meg lille venn, det er den eneste sveisen jeg kan. Så nå vil du for en liten stund likne litt på fattern, om enn med litt tykkere hår. Og uten et hårfeste i stadig tilbakegang, da. Det er jo en slags trøst. For deg.

 

 

Jeg er et godt stykke unna svennebrev, men jeg gjør så godt jeg kan. Klipper litt mellom slagene og kjenner kunden godt. Når du ser på youtube og vi er på vei inn i refrenget av “Elektrisk” med Marcus & Martinus, da tar jeg en liten pause, for da vet jeg at det kommer et lite hopp. Så fortsetter jeg.

Og sånn holder vi på helt til jeg ser meg ferdig. Og det tar gjerne litt tid. Selv om det ikke blir helt rett. Eller pent. Men det er billig, moro og kos.

 

 

Jeg kunne selvfølgelig tatt deg med til en ekte frisør, men jeg tror ikke du hadde likt det. For ekte frisører er skikkelig gjerrige på skumbadet. Det er ikke pappa. For etter en skikkelig klipp fortjenes et skikkelig bad. Og et skikkelig bad fortjener skum. Masse skum!

Så plasker vi rundt og fjaser helt frem til kveldsmat. Så kan du sitte der med ditt lille kråkereir på hodet og mumse yoghurt til Fantorangen takker for seg. Og jeg kan sitte kry og fornøyd og sanke bonuspoeng fra mamma.

For når fattern leker frisør blir alle fornøyd. Det blir kanskje ikke helt rett, men det er ikke så farlig. Av og til er ikke helt rett, helt rett likevel.

 

 

/ Klipp klipp!

* Følg Frisørhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg