Fysemys og skammelys

Å være fysen er én ting. Greit nok det, alle blir fysne på noe godt i blant. Noe helt annet er det å bli skikkelig skikkelig fysen når man ikke har noe annet i skapene enn byggryn og gulost. Og det skjer jo i blant. Nytt år og nye forsetter, selvfølgelig skal man ikke kjøpe noe snop som ligger og frister i skapet.

Men har du noen gang vært så fysen at du er villig til å spise harsk, frossen kransekake og stjele godteri fra barn? Det har jeg 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Hupps!

 

Plutselig sitter man en kveld og kjenner magen rumle utrøstelig mens hjernen sender panikksignaler gjennom kroppen. Du kjenner det suger i magen og bare tanken på en liten sjokoladebit får sommerfuglene i magen til å gå bananer.

Jeg leter gjennom skuffer og skap, som en politihund på jakt etter dop. Ironisk nok. Hvor er mitt dop? Men ingenting er å oppdrive. Alt jeg finner er litt frossen kransekake, men den er ganske sikkert harsk. Er jeg virkelig desperat? Men så kommer jeg på det. Godteskapet til ungene! Den store sorte skåla med diverse snoperier og slikkerier. Jeg slår umiddelbart fra meg tanken og prøver å finne på noe annet lurt, men det er alt for sent. Tennene løper i vann og hjernen holder seg for ørene, den har for lengst bestemt seg.

Så jeg snapper til meg en liten ting. Bare en liten gummibønne, han kommer aldri til å legge merke til det. Okei da, en liten ting til da. Jeg sørger selvfølgelig for å bare ta ting det er flere igjen av, jeg er ikke dum heller. Men hver gang jeg prøver å forlate kjøkkenet, drar kroppen meg tilbake og krever et større offer. Til slutt stjeler jeg et kinderegg og piler i vei som en tyv i natten.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Kom til pappa!

 

Og det hadde gått fint det, jeg hadde helt utmerket godt klart å leve med den litt patetiske følelsen av å ryke på et skikkelig ulvefråts, hadde det ikke vært for én liten ting…

For hvem tror du SELVFØLGELIG hadde lyst på kinderegg dagen etter?? Og den følelsen når du går rundt i huset og leter etter godteriet til ungene, godteri du utmerket godt vet at du selv har stjålet kvelden før… La oss bare si: Da er det godt å ha et skammelys på kjøkkenet der man kan stille seg under, gå i seg selv og skamme seg litt 😉

 

 

P.S. Jeg vet ikke om det finnes noen definisjon av ordet “fysen”, men jeg er rimelig sikker på at det er noe sånt som: “Fysen – Når du er villig til å spise harsk kransekake og stjele godteri fra barn”.

 

/ Hupps!

* Følg Fysehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg