Grønn smooooothie!

Klar for en skikkelig energiboost i vinterkulda? Denne enkle smoothien sparker deg garantert opp av sofaen!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg hadde ikke egentlig tenkt til å legge ut denne oppskriften på bloggen, rett og slett fordi jeg ikke ønsker å være en sånn “Lag smoothie, kom i form, you can do it, kroppen er ditt tempel”-type fyr. Men hver gang jeg legger ut bilde av denne herligheten på Snapchat, tar det helt av med skjermbilder og forespørsler.

Og for noen dager siden la jeg ut en steg-for-steg guide, og jeg har aldri i mitt liv sett makan til skjermbilde-eldorado! Så derfor, siden jeg ikke rekker å svare alle som spør om oppskriften på Snapchat: Her er´n 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Pappahjertes Snapsmoothie

Du trenger (til en hel familie):

  • 1 gulrot
  • 1/2 agurk
  • 2-3 håndfuller grønnkål
  • 2 ss linfrø
  • Ca. 1 dl kokosmelk / tjukkmølk / yoghurt
  • Frossen frukt, minst 250 gram
  • 7-10 dl vann

Valgfrie bonusingredienser: kanel, kakaonibs, ingefær, appelsin, blåbær, kokosmasse etc.

 

Slik gjør du:

  • Legg alt i blender og kjør på. La blender jobbe i ca. et minutt.
  • OBS: Start gjerne med 7 dl vann, og spe ut etter hvert alt ettersom hvor tykk du ønsker smoothien.
  • Fyll opp i kopp, slurp, nyt og kos deg. Kjenn energien kommer sprintende!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og det var faktisk alt! Enkelt og greit. Vi liker å slurpe denne til lunsj og sørger for at barna får i seg så mye som mulig, for grønnkål og annet snask kommer godt med i disse sykdomstider.

Enjoy!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Smoooooooooood 🙂

* Følg Smoothiehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg