Gullkorn fra pluttemunn – Gaven

Vi sitter i stua, det er bursdag, det er gaver, det er glede. Jeg elsker gaver! Spenningen, forventningen, mystikken. Hva kan det være??

 

 

Jeg elsker å sitte med pakken i hendene og lure. Tenke, resonnere, kjenne og undre. Ta meg gooood tid og kose meg med den mystiske gåten i ro og mak.

Mysteriet er nesten bedre enn innholdet. For som den store 90-tallspoeten H.P. Baxxter (vokalist i Scooter) sa det så flott: “Ze chase, is better than ze catch”.

Men så glemmer man at man har en overivrig 3-åring som sitter og følger med fra sidelinjen da. Og da det var pakkekalas her tidligere og far skulle gå i gang med sitt sedvanlige, tidkrevende pakkerituale, rakk jeg ikke så mye som å få en halv finger på gavepapiret før det smalt fra sofakroken:

– “Vi har kjøpt sokker oppi der! Nye sokker!”

Og vipps, så var det mysteriet i boks 😉

 

 

/ Hipp hipp!

* Følg Sokkehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg