Nå skal det f… meg ryddes!

Okei, that´s it! Nå er jeg lei, så inn i hampesvarten lei. Her må noe gjøres. Asap!

 

 

For som travle småbarnsforeldre med to aktive blogger og to aktive barn og alt som hører til, har det ballet på seg og hopet seg opp noe så inn i hampesvarten – og nå har det endelig toppet seg. For når selv et notorisk rotehue som meg kjenner det på kroppen, ja da er tiden virkelig moden.

Du vet det er på tide å ta drastiske steg når du sitter og irriterer deg over småfuglene som flyr utenfor vinduet. Til vanlig pleier jeg å tenke at de ser så lystige og lekne ut der de danser i solen, men nå irriterer jeg meg bare over at de ikke kan sitte stille i ETT J…. SEKUND, fremfor å fly frem og tilbake og være særs irriterende. Og det er ikke bra.

Det er jo ikke de stakkars fuglene sin skyld.

Det er ting som at for å få en liten krok av huset til å se slik ut:

 

Må et annet rom se slik ut:

 

 

Så nå skal jeg gå gjennom absolutt alt vi eier og har, åpne hver eneste skuff, ta ut hver eneste kopp, vurdere hvert eneste plagg, og kaste så mye jeg klarer. Absolutt alt skal stille til jobbintervju: T-skjorter, krakker, tannbørster, krydder – alt!

Så skal det grupperes inn i tre enkle kategorier: Behold – kast – gi bort / selg. Og det har jeg tenkt til å bruke hele uka på.

For jeg innser at vi ikke kommer noen vei med å bare smårydde litt her og der. Vi må ta de tunge løftene også. Slik som sofaen oppe. Den må ut. Nå. Og kurvstolene – hvor mange trenger vi og hvor mange har vi egentlig?

 

 

Så denne uka går det mot et skikkelig ryddetema her på bloggen! Ryddetips, bak-fasaden-bilder og selvfølgelig skatter og grusomheter fra fortiden. Kanskje dukker det opp noe rask fra tidligere ekser? Skadedyr? Nazigull? Hvem vet – time will show!

Ju jävlar, frem med hanskene her skarre ryddes!

 

/ Kast kast kast!

* Følg Ryddehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg