Møt tannlegen med et smil

Å bli kalt inn for å sjekke tannebissene kan være en kjip og dyr opplevelse, men denne gangen skal jeg møte tannlegen med et smil.

/sponset innlegg

Puss puss, så får ru en våt en rett i fleisen

 

For ikke mange dager siden dumpet det plutselig en lapp ned i postkassa. En lapp jeg hadde håpet at ikke skulle komme på enda et par måneder. En lapp mange frykter mer enn Nrk-lisensen. Innkalling til tannlegen…

Er det bare jeg som får et sting av dårlig samvittighet hver gang jeg får innkalling til tannlegen? For det første som slår meg er:

– “Oh no! Også jeg som har sluntret unna så til de grader!”

Jeg husker sist gang jeg satt i den knirkete metallstolen og lovte dyrt og hellig å ta skikkelig vare på tennene mine. Jeg skulle pusse morgen og kveld, jeg skulle bruke tanntråd og munnvann, og jeg vet ikke hva jeg ikke lovte bort. Jeg skulle stelle tennene som sølvtøy, jeg. Men neida, det ble jo ikke sånn…

 

En hel del av detta, men fint lite annet…

 

Så snart jeg var ute av lokalet og regningen betalt, gikk det ikke mange dager før jeg var tilbake i den samme gamle tralten igjen. 1-2 to puss om dagen, ingen tanntråd, ingen munnvann, ingen spesialbehandling. Fluortabletter? Niet.

Og sånn går det helt til innkallingen dukker opp i posten. Da får man umiddelbart dårlig samvittighet og begynner på akutte strakstiltak for å redde stumpene før man må troppe opp hos tannlegen igjen. Alltid like kjipt når man står der med lua i hånda og prøver å lyve om egen tannhelse. Spesielt vanskelig er det når tannlegen er din egen bror, for han kjenner meg så altfor godt til at han kjøper de halvhjertede løgnene mine.

 

Pusseselfie anno 2010. Eldstebror gir yngstebror som fortjent 😉

 

Denne gangen er det heldigvis litt bedre enn sist, for denne gangen er jeg bedre beredt. Det siste året har jeg begynt å bli flink på å pusse tennene i minst 2 minutter hver gang, jeg har til og med brukt tanntråd et par ganger.

Og i det siste har jeg begynt å bruke en kliss ny tannkrem som gir meg ekstra drahjelp med tannhelsen.

 

 

 

Solidox Rene Tenner Rundt & Mellom er en ny tannkrem med avansert Clean Between-formulering og mikrogranuler. Tannkremen har en frisk smak og gir en god følelse av å ha gjort en skikkelig ryddejobb blant basilusker og gamle tacorester. Tannkremen kommer grundig til rundt og mellom tennene, og fjerner effektivt plakk og bakterier.

Og det kommer veldig godt med, for nå er det ikke lenge igjen til jeg skal møte min kjære bror i tannlegestolen igjen, og denne gangen gleder jeg meg til å kunne møte ham med hodet hevet og et stort smil om munnen.

Prøv Solidox Rene Tenner Rundt & Mellom – for en god og effektiv tannkrem som gir en skikkelig skrubb også rundt og mellom tennene, er ikke bare bra for smilet, men også for lommeboka 😉

 

Thigh gap? Psssh, det er #pusseselfie som er kult da 😉

 

/ Puss puss, så får du en… lavere tannlegeregning 😉

Les mer om Solidox Rene Tenner

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg