Min lille mattehjerne

Jeg vet ikke helt hvordan, men vi har fått oss en liten mattehjerne i familien. Helt siden han var bitteliten har plutten var over middels interessert i tall og bokstaver, og nå som han har bikket 3 ½ år er interessen så absolutt i beste velgående.

 

Bare litt matte til tannpussen x-)

 

Helt uten min hjelp klarer han å snuse seg frem til nye apper og videoer som går på tall og bokstaver. Som selvfølgelig kan være litt irriterende, for man føler seg jo ikke akkurat som noen hjernekirurg når man sitter i sofaen og diskuterer med en 3-åring:

– “Jammen, jeg vil se på Wipeout! Det er så gøy når folk faller og slår seg!”

– “Men jeg vil se abc.”

– “Ååh, kom igjen a, vi ser jo på det hele tiden, kan vi ikke se på geiter som skriker eller noen søte katter eller kanskje sånne russiske dashbord-kameragreier?”

– “Pappa, abc-sangen, vær så sniiiill?”

Men all honnør til ham for å plukke opp en interesse for tall og bokstaver som tok meg godt og vel 22 år, så da er det bare å fyre oppunder og prise seg lykkelig for at man har barn som ser ut til å ha sunnere interesser enn en selv 😉

Siste appen i rekken er en ganske smart liten sak som heter: “Kids numbers and math” fra Intellijoy.

 

 

Spillet byr på enkle små matteoppgaver som på en artig måte stimulerer til læring. Spillet er nok ment for litt eldre barn, så det er ikke alt som sitter, men har man barn som synes det er gøy å leke og lære med tall, så er dette absolutt en app som er verdt å sjekke ut. Kan lastes ned gratis eller kjøpes for en billig penge.

Topp underholdning for kids som ønsker å lære litt attåt 🙂

 

Ett eple og fire pærer..? Jeg vet, jeg vet!

Og hvis man er skikkelig flink, får man en hatt. Virker kanskje banalt, men plutten er strålende fornøyd 😀

 

P.S. Ref. innlegget fra tidligere i dag, så vet jeg at dette hørtes ut som snikskryt på vegne av min sønn, men det var egentlig bare ment som et hyggelig apptips. Jeg lover 🙂

/ 3 epler + 4 pærer

* Følg Mattehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg