Det nye Det Nye

Etter helgens strabaser har jeg sett meg nødt til å kjøpe siste utgave av Det Nye, bla gjennom hele blekka og komme med en slags omtale. Det synes jeg de fortjener.

At jeg skal komme med en omtale av Det Nye blir vel litt som å få Arne Scheie til å kommentere synkronsvømming, men la gå.

Og ja, jeg vet hva du tenker, men nei, jeg har ikke kjøpt bladet utelukkende for å se flere rumpebilder, for i bladet er det også en sak som omhandler en som står meg litt nærere enn skinka fra Siljan. Min fru 🙂

Så frem med kaffekoppen og noko attåt – her skarre leses!

 

Tennissokker, kindersjokkis og kaffe – let´s go!

 

Slike magasiner er gjerne fylt med veldig mange sider med relevant reklame for leseren, men disse går meg hus forbi fordi jeg har feil kjønn, feil alder og feil interesser. Jeg biter meg dog merke i at sommerpastellene ikke skal legges på hylla helt enda, blant annet fordi “duse rosatoner er perfekte i høstgarderoben”. Jeg skal se hva jeg får til.

Så kommer jeg til selve hovedretten og noe av det første som slår meg er det herlig ironiske ved at jeg kritiserte Det Nye for bildet med Caroline på forsiden, når artikkelen om henne jo faktisk er det aller mest interessante ved bladet! Kjempefin artikkel som tar oss tett innpå en tøff hverdag, for si hva du vil om Caroline Berg Eriksen: Men fy flate og fytti steike for et år hun har vært gjennom! Jeg tror ingen kan relatere seg til hvordan det må ha vært og jeg tar av meg hatten for at hun sto sterk og rak gjennom den stormen.

En annen høydare er naturligvis innslaget med ingen ringere enn min egen Christina, aka Kona til, som er med i en sak om tørre å drite seg ut og gjøre livet mer lættis.

 

Næmmen, har´u sett 🙂

 

Det beste ved saken er nok et av sitatene til Christina, som ganske innlysende IKKE har vært innom sitatsjekk før det ble publisert. Hahaha!

Både jeg og hun fikk helt hakeslepp da vi så det, og sjeldent har jeg ledd bedre. Les sitatet på bloggen hennes og se fruas reaksjon i det rykende ferske innlegget: “Når man glemmer sitatsjekk”

 

Oh Christina, you keep me young.

 

Men midt blant rare plagg, supermat og sminke, finner jeg noe veldig interessant: #sjekkdeg

Sjekk deg er en kampanje som går på at livmorhalskreft er den tredje vanligste kreftformen i Norge blant kvinner mellom 25 og 40 år, og at veldig mange kunne unngått å utvikle denne kreftformen om man bare tar en celleprøve. Sjekker man seg regelmessig reduseres sjansen for å utvikle livmorhalskreft med hele 80 prosent! Tenk det, en rask sjekk så kan man unngå kreft!

Så, i rettferdighetens navn, som et slags plaster på såret til Det Nye for helgens strabaser, og som folkeopplysning til alle landets kvinner: Forhør deg med lege om celleprøve og sjekk deg! Det høres kanskje skummelt ut, men for saker som dette er det veldig mye bedre å være føre var enn etter snar.

Så, ta det fra meg, en vanligvis rappkjeftet og breial pappablogger: #sjekkdeg

 

Les mer om #sjekkdeg

 

Så, raskt konkludert: Selv om jeg er godt og vel utenfor målgruppen må jeg si at Det Nye er et fornøyelig blad jeg gladelig kan blafre gjennom i sofakroken. Selv om jeg kanskje heller mer mot Pondus, må jeg si at Det Nye i hvert fall er langt bedre deres argeste konkurrent: Det ikke fullt så moteriktige og politisk ukorrekte trendmagasinet RÆV 😉

 

/ Ha en moteriktig høst 😉

* Følg Pastellhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg